- 473 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anlamlı ve Manalı Yüz Bir Güzel Özlü Söz – 1. (1 – 25)
1- Acıyan yaraya merhem, kanayan yüreğe sevgi gerekir.
2- Aç adamın elini, ateş yakmaz.
3- Açlıkta, ekmeğin serti diş kırsa da yenir.
4- Adamın acı bir ekmekle doyarken, hırsızı bin ekmek çalmakla doymaz.
5- Adamın küçüğü her delikten geçer.
6- Adaleti güç oluşturur, güç sağlar. Güçsüzün adaleti olmaz. Adalet dağıtan güçlü; adil değilse, zalim olur.
7- Adalet ölüye benzer; Hak yerini bulmayınca hukuk, ölü toprağa konmayınca ceset kokar.
8- Sevgi , tüm hayatı paylaşmaktır. Aşk, ellerin kanayıncaya kadar, gülü dikeniyle avuçlamaktır. Dostluk, Tanrı yanında sevip dost bildiğin kişi ile buluşup, konuşup, muhabbet ederek halleşmektir.
9- Sevgi dikeni gül, nefret gülü diken eder.
10- Adaletin olmadığı yerde, Allah inancı olmaz.
11- Adalet Hakk’a yönelik, hakkın teslimiyetidir.
12- Adalet haksıza değil, haklıya yaramalıdır.
13- Adalet insanın değerini, insanlığın erdemini artırır.
14- Adalet herkes için her zaman gereklidir. Çünkü insan her zaman adaleti elde edecek güç ve kuvvete sahip olmayabilir.
15- Adalet, yalnız insana güç katar.
16- Ağzımızdan çıkan en onurlu ses, vicdanımızın sesidir.
17- Ahlak, kemiğe bürünmüş ette değil, etiğe bürünmüş benliktedir.
18- Ahlâk lâmbaya benzer, kirlenince ışığını kaybeder.
19- Ahlâk; kendimiz ya da toplum yararına olabilecek her güzelliği yapabilme becerisini gösteren huy güzelliğidir.
20- Akılsız baş, mezar taşına benzer, her ikisi de boş bedeni bekler; birinde akıl, birinde de ruh yoktur.
21- Akla yol gösterip yön veren ve görünmeyeni görüp bilinmeyeni bilen gönüldür.
22- Allah akıl verdiklerini mektebe, vermediklerini çayıra salar.
23- Allah; akıl, sevgi, aşk üçgeninde oluşan muhabbette (sözde, ilimde) saklıdır.
24- Adamı özü değil, sözü büyültür.
25- Âdem olmasaydı! Havva, Havva olmasaydı! Âdem bilinmezdi.
Cahit KARAÇ
Şair, Düşünür ve Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.