- 873 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ŞAİR NİHAT İLİKCİOĞLU' YLA ŞAİR VE ŞİİRE DAİR HER ŞEY ( R Ö P O R T A J )
ŞAİR NİHAT İLİKCİOĞLU’ YLA ŞAİR VE ŞİİRE DAİR HER ŞEY ( R Ö P O R T A J )
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Nihat İlikcioğlu Kimdir? bize kendinizi tanıtır mısınız?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) –
Yıl 1972
Aylardan Şubat Ve karlar lapa lapa yağarken soğuk bir kış günü
dünyaya gelen, hiç de ters mizaçlı birisi olmayan ve aslen Gaziantep’li. İlk, orta ve lise tahsilini yine Gaziantep de tamamlayan kendini şair sanan garip bir ozan.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Sizce şiir nedir ?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) –
Şiir yaşamın içinden yaşananlardır, kendini ihbar etmektir dizelerde.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Şiir yazmaktaki amacınız ne?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
Kendimi rahatlatmak ve bir çok insanın içinde birikmiş sevinci, öfkeyi neşeyi, kederi, kaderi yazarak herkesin başında olağan olayları şiirleştirmek ve rahatlattırmak.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - İlk şiirinizi ne zaman yazdınız? Ve yazarken kimden etkilendiniz?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
İlk şiirimi 16 yaşımda yazmaya başladım. Ortaokulda tanıştığım bir kız arkadaşıma yazdım. Ama o şiiri de utandığımdan veremedim. Kimseden etkilenmedim.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Kendinize örnek aldığınız üstat var mı?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) – Bu soruya egoistce cevap vermek istemiyorum kendimi üstün de görmüyorum karalamalar olarak yazıyorum açık konuşmak gerekirse kimseyi örnek almıyorum. Aforizma bir sözüm der ki; ‘’ Her şair aynı tarzda şiir yazsaydı bir tek şair olurdu ‘’ yani her şair farklı duygularda dizelere döker.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Sizce Şiiri ve edebiyatı sevdirmek için özellikle okullarda neler yapılabilir?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
Özellikle okullarda değil, normal yaşta insanlara da sevdirmek gerekir şiiri ve şiiri sevdirmek için karşının duygularına hitap eden şiir okutmuşsanız ve yazılmışsa bu şiiri sevdirmektir. Tıpkı bir çocuğa şeker ve oyuncak vermek gibidir.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Eserlerinizi yayımladığınız internet siteleri veya dergiler var mı?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
Değerli Şairemiz, Eserlerim internet ortamında tüm edebiyat sitelerinde tüm edebiyat dergilerinde yayımlanıyor. Zaten bir çok dergiler de ve gazetelerde Kültür Sanat ve Edebiyat Yönetmenliğini de yapıyorum.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Şu ana kadar herhangi bir şiir yarışmasını katıldınız mı?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
Tuğba hanım, Sanatta 25. yılım. Şiir yarışmalarını takip ediyor, mutlaka katılıyorum. Son zamanlarda katılmıyorum. Çünkü şiir yarışmalarında Jüri Başkanlığı görevim olduğu için sizde biliyorsunuz ki şiir yarışmalarına kural gereği jüriler katılamıyorlar.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Sizce Bulunduğunuz ilde ve Türkiye’ de şiire ve şaire yeterince değer veriliyor mu?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
Sadece şiire değil sanata ve sanatçıya değer verilmiyor bu tabii ki benim izlenimim.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Sizce Şair kimdir?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
Şair; şiir yazan garip bir ozandır, ezber bozandır.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - İyi şiir nasıl olmalıdır? İyi şiiri ve iyi şairi besleyen kaynaklar nelerdir?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
İyi şiir diye bir şey yoktur. Her şiir kendince okura bir duygu verendir.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Şiir yazarken nelerden ve kimden ilham alıyorsunuz?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
Tuğba hanım, ben her şeyden ilham alıyorum. Bir çocuğun elinden oyuncağı alındığında ağlamasından tutun, rüzgarın esmediği bile bana bir ilhamdır.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Sizce doğuştan mı? şair olunur yada kişiye sonradan gelen bir yetenek mi ?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
Doğuştan şair olunmaz. Yaşamın içinden yaşananları şiiri yazmaya yönleniyor insanlarımızı.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Sizce Şair olmanın getirdiği sorumluluklar var mıdır?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
Şair olmanın sorumluluğu olmadığı gibi şiir yazmanında zorunluluğu yoktur. Ama ben her zaman gençlerimize ve tanıdığım tüm dostlarıma illa şiir yazmalısın diye teşvik ediyorum.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Edebiyatla bu kadar iç içe olmanızın nedeni nedir?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
Yazmaktan çekinenlere, yazıp da ne olacak para mı veriyorlar sanki diyenlere edebiyatı sevdirip ‘’ teşvik ‘’ etmek için. Kısacası ben sanatın her türünü seviyorum. Ama en çok da edebiyat vazgeçilmezimdir.
Bazı şairlerimiz vardır ki; birbirini çekemezler, kıskanırlar. Kıskanmamak ve birbirinin kuyusunu kazmamak için örnek teşkil edecek bir davranışta bulunup göz önünde bulunmalı ve sanatla iç içe olmalıyız.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Edebiyat dalında birçok başarıya imza atmış biri olarak bu başarılarının sizden götürdükleri oldu mu ?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
Estağfurullah başarı demeyelim de buna edebiyatın getirisi diyelim. Henüz 16 yaşında iken şiir yazan biri olarak bana götürüsü olmadı. Sadece uygun olmayan zamanlarda ve gecenin bir saatinde ‘’ ilham ‘’ dürtüyor buda zaten götürü değil ‘’ şiir kazandırıyor ‘’ bana. Başarımın daha çok getirisi oldu şairlerimiz ve siz değerli şairelerimizi tanıdım. Şimdi siz şiir yazmasaydınız beni nasıl tanıyacaktınız ve ben sizi nasıl tanıyacaktım.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Edebiyat dalında bu kadar başarılı olmanız hayatınızı çevrenizi nasıl etkiledi ve ne size kazandırdı ?
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
Tuğba hocam; Şiir yazmanın bana kazandırdığı şiir yazmayanlara teşvik ettiklerim güçlü birer şair oldular. Siz değerli şairlerimizi ve şairelerimizi kazandırdı. Sayısını unuttuğum bir çok plaketlerimi, ödüllerimi, başarı belgelerimi, projesini hazırladığım ‘’ antolojiler ‘’ ve kendi şahsıma ait onurla okurlarımıza sunacağım ‘’ şiir ‘’ kitaplarımı kazandırdı.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) – Son olarak şiire yeni başlayacak olan şaire ve şairlere genç kalemlere tavsiyeleriniz nelerdir.
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
Şiir yazmaya devam ediniz lütfen. Sakın beğenmedim deyip yazdıklarınızı yırtıp atmayınız.
Yastık altında ve kitap arasında saklamayınız. Arkadaşlarınıza çekinmeden, utanmadan okuyun. Usta şairlerimize okutarak korkmadan hatalarınızı söyleseler de sizin şiir yolunda ilerlemeniz için olduğunu sakın unutmayınız. Ben şiirde üstünüm demek yanlıştır. Bilmediğiniz kurallar olduğu gibi hatalar olacaktır. Telafi yoluna gitmeniz gerekmektedir.
Tuğba Yalın ( Şair & Yazar ) - Bana zaman Ayırıp Röportaj Yaptığınız için Teşekürler...!
Nihat İlikcioğlu ( Türkiye Şairler Birliği Temsilcisi, Anadolu Edebiyat Derneği Temsilcisi ) -
Değerli Şairemiz, Çok güzel ve bir o kadar kaliteli sorulardı. Nacizane cevaplamaya çalıştım. Umarım okuyucularımız ve şiire yeni başlayanlara bir ‘’ ışık ‘’ olacaktır.
Tuğba hanım size de şiir yolunda başarılar diler, sonsuz şükranlarımı sunarım..
Bol ilhamlı ve şiirli geceler sizlerle olsun.
Güçlü kalemleriniz elinizden düşmesin.
YORUMLAR
Değerli Nihat hocamdan mükemmel bir röportaj okudum Tuğba kardeşimiz de Her şeyi dört dörtlük sorulmuş ve dört dörtlük cevaplanmış .Kaleminiz hiç bitmesin..
Böyle güzel röportajı okumak bizler için bulunmaz bir ayrıcalık olsa gerek .
.Kocaman iki yüreğe tebrikler değerli Hocam Nihat İlikcioğlu ve Tuğba Yalın kardeşimize