Metinsiz Ahlaki Kural...!
Teammül...!
Yazıya dökülmemiş olmasına rağmen hissiyata etkisi büyük olan değerler manzumesidir...
Mutlak riayet edilmesi gereken çok etkili Ahlak kuralıdır...
Özellikle toplumları idare eden gerek Liderler gerekse alt kademedeki yöneticiler sadece ,Hissiyata etki eden bu kurala titizlikle uyması gerekir, Ahlaklı ve erdemli kişiliğin olmazsa olmazıdır...
Yaradana kulluğun vazgeçilmezi ve olmazsa olmazı nasıl ki Namaz ,! ilk yerine getirilmesi gereken şartı Abdest ise ...!
Ülke idare eden Liderlerinde mutlaka ve mutlaka riayet etmesi gereken olmazsa olmazı gerektiren "Teammüller" vardır..
Riayet edilmediği zamanlarda dönemlerde toplum kesimlerinde incinmelere neden teşkil eder ve kitlelerde "ahlaki" zaifiyetlere neden olur.
Stadyumlarda binlerce, Taraf dar vardır ve sayısı belli olan oyuncu tarafları vardır... bunların taraflarını aşikar etmesinde hiç bir sakınca yoktur ki doğal olan da zaten budur...
Ama bir de "Hakem" vardır.. mutlak tarafsızlığı esas dır..!
Velek ki"Hakem" de öncesinde bir takıma ait oyuncu olabilir, onunda savunduğu bir taraftar kimliği olabilir, bundan da abes durum söz konusu değildir,
Ama eğer "Hakem" lik görevine atanmışsa eski alışkanlığı gereği takımının içinde yanında yöresinde bulunması .. işte bu çok büyük bir AHLAKSIZLIKTIR...!
...velhasılı yazılı metinleri olmayan "teyammül" yasasına uymak gerekir... "Teyammül’ün" akibeti esenliktir... güzelliktir...!
Kenan SAYIN.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.