- 585 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Niyet, akıbet
Niyet, akıbet
"Niyet hayır, akıbet hayır" Ali Semerkandi
Hedefin kadar uğraşır, hedefin kadar başarırsın.
Hedefi büyük tutmaktan daha önemlisi, hedefe ulaşmak için gösterilecek çabadır. Başarı için inanç ve şevk esastır.
Günümüzde iyi niyetli, hoşgörülü olmak ya ahmaklık, ya da enayilik olarak algılanıyor. Beşeri ilişkilerde niyetler halis olmaz ise alış-verişlerde hile yaygınlaşıyor. Hile toplumun geri kalmasına sebeptir. Aldatmak üzerine kurulmuş her ilişki hüsranla neticelenmeye mahkûm. Hile ile iş yapan birisi başarılı olduğunda eline geçenin de hayrını görmeyecektir. Samimiyet ve sevgi insan ilişkilerinde anahtar vazifesi görmekte ve sık tekrarlanmakta; yine de tam olarak anlaşılmış değil. Çünkü şüphe var, takiye var...
Tevazu sahibi Muhterem Ali Semerkandi’yi köylüler hem denemek hem de yanılgısını alaya almak için bir oyun hazırlamışlar. Köylünün biri tabuta ölü taklidi yapıp girmiş. Diğerleri de hazretten cenaze namazı kıldırmasını rica etmişler.
Muhterem;
—Değerli cemaat, isteğinizi yaparım ancak unutmayın ki ne niyet ile başlarsanız onu bulursunuz! Namazı ölü niyetine mi, diri niyetine mi kıldırayım...
Köylüler oyunlarının sezildiğinden endişeli!
—Ölü niyetine, efendim!
Demişler.
Hazret, namazı ölü niyetine kıldırmış.
Cemaat alaycı bir tavırla tabutu açmış ki ölü niyetine namazı kılınan şahsın diri olduğunu göstermek için. Tabuttaki şahsın ölü olduğunu fark ettiklerinde dehşete kapılmışlar...
Evet;
"Niyet hayır, akıbet hayır"
"Ameller niyetlere göredir"
"Hayır diyelim hayır olsun"
İnsanların başlarına gelen kendi seçimleridir aslında...
Başkalarını suçlayanlar, biraz da kusuru kendinde aramalı ya da niyetine bakmalı; halis mi?
Kendi isteği ile başa geçirdiği idarecilerden şikâyet edenler, tekrar aynı hatayı yapmakta ısrar ederler; nedense?
İnsan en kolay kendini aldatır, başkalarını belki bir kez aldatabilir, kendini her zaman.
Aldanmamak için aldatmamayı öneriyorum.
Saygılar.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Aldanmamak için aldatmamayı öneriyorum.
başka söze ne gerek.bile bile lades oluruz,akibeti az çok tahmin ederiz yine de koyun gibi sokar başımızı kuyruk takip ederiz.
önerinize aynen katılıyor ve ekliyorum
kendi düşen ağlamaz.
saygılar yazı için teşekkürler.çok güzel ve zevkliydi.