YORUMLAR
Şu tesadüfün güzelliğne bak ki senin bu yazını okumadan önce ben de bu günkü yzımı yine bu Muhteşem Yüzyıl üzerine yazdım. Doğrudan doğruya dizi üzerine değil tabii ki. Knuni Devri böyle miydi ki o 24 Milyon kilometre kare toprağın tek ve mutlak hakimi Osmanlı Devletiydi dedim kendimce ve yazdım bir şeyler.
Bu yazıya gelince:
Ben hem tarihçi hem de yazar olan Yılmaz Öztuna'nın ''Haremde Üç Haseki '' adlı eserinde şunu gördüm: Osmanlı Sarayına getirilen en yaşlı cariye ( Sonraki yıllarda Haseki ) Safiyedir . Saraya getirildiğinde yaşı 14 tür. Yani öyle koca kazık olkduktan sonra getirilmezler saraya ya da esir alınmazlar. Çok çok daha küçüktür yaşları. Hürrem'in 16 yaşında olduğunu sanmıyorum o bakımdan. Onun dışında yazdıklarına tamamen katılıyorum.
Selam ve sevgilerimle.
Kemnur
Kemal hocam, yazınızı sabah okumuştum. İnanın çok beğendim.
Hürrem sultanlı Muhteşem Yüz yıl bizleri tarihten soğutmuştu neredeyse. Akıl var izan var, koskoca kızı saraya cariye diye sat sonra da bizlerin inanmasını bekle (!)
Benim de okuyup ve inandığım; saraya getirilen çocuklar kız olsun erkek olsun çok küçük yaşta getirildiği ve geçmişiyle bağının unutturulması yada en azından unuturulmaya çalışılmasıydı.
Bu dizinin senaryosu çok saçma.
İnanın bu kurgunuzu okuyunca sizin daha güzel yazacağınıza karar verdim.
Tebrik ederim
selam ve saygımla...
Kemnur
Kemnur
bilgilendim, umarım yazının devamı olur
akıcı bir usluptu yine
kutlarım
saygılarımla
Kemnur
Muhteşem Yüzyıl dizisini geçen yıl merakla izledim, biraz da Hürrem rolündeki Meryem Uzelli'nin rol
yeteneğini ve konuşması hoşuma gittiğinden.
Dizide de tavrı anlattığınızdan farklı değildi Hürrem Sultanın.
Güzeldi öyküleyişiniz.
Hürrem sultanı bir bakıma haklı buldum. Sen öldürmezsen yaşama şansının olmadığı bir dünya bu.
tebrikler,
selâmlar..
Kemnur
''Beli...''
Azerbaycan'da yaşamaktayım bu aralar.
''Evet'' sözcüğünün karşılığıdır bu ''Beli''
Osmanlılarda da kullanıldığını bilmiyordum sözün doğrusu.
Muhteşem Yüzyıl dişini, ilk bölümünün yarısına kadar seyrettim.
Koskoca cihan padişahını,
sadece uçkurunu düşünen bir insan olarak tarifleyen bir saçma diziyi seyretmem ve de aileme seyrettirmem mümkün değildi.
Tarihi severim. Bilhassa Osmanlı Tarihini.
Bu sevimsiz dizi nedeni ile,
bu güzel hikayeyi okumayacaktım az daha.
Bir iki paragrafa bakayım, beğenmez isem bırakırım diye düşündüm.
İyi ki okumuşum.
Gerçekten mükemmel, akıcı ve etkileyici bir anlatımla karşılaştım.
Yazarını tebrik ediyorum.
Her şeyi ile güzeldi.