- 962 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HER GELİŞ ve GİDİŞİN SEBEBİ VARDIR...
HER GELİŞ ve GİDİŞİN SEBEBİ VARDIR...
Merhaba gönül dostlarım. Saygı ve hoş görü sunarak konumun içeriğini paylaşıyorum. Hiç bir ziyaret boşuna değildir. Çünkü her geliş ve gidişin sebebi olduğu sizce de bilinen bir gerçektir. Madem ki bildiğimiz konuları neden yazıyorsun diyenler olabilir. Benim amacım bazı şeyleri hatırlatmaktır. Ziyaretlerin önemini vurgulamaktır, şiirlerimle özetleyip hafızaya koymaktır.
Bir çok insan yöresinde doğsa da hayat serüvenine ayak uydurmak için kimi kısmetini gurbette aramaktadır. Memur, amir, doktor, hakim, savcı,kaymakam, vali, olan değerli şahsiyetlerde devletin kurallarına ayak uydurarak hizmet kervanını sürdürmek için farklı bölgelere atanmaktadır. İşçi, usta, taşeronlar da mevsim ve iş durumuna göre çalışmasını sürdürmektedir.
Esnaf ve sanatkarlar malum rızkının nerede olacağı belli olmaz. Çiftçiler de genelde kendi bölgelerinde üretimini sürdürmektedir. Dağda ki çobanlar bile önüne sürüleri katarak, otlatarak aile bütçesine katkı sağlamaktadırlar. Ağaların ve beylerin, müfettişlerinde teftişi boşa değildir. Her geliş ve gidişin
sebebini yorumlarıyla öğrenebiliriz. Belediye denetimleri de boşa değildir.
Gönül dünyasına daldığımız zaman ortaya neler çıkıyor neler. Mahalle ve sokaklarda turlayan delikanlı veya genç kızların geliş ve gidişleri boşa değil. Kızlara göre her gönülde bir arslanın yattığı gibi, erkeklere göre de her gönülde bir sultan yatmaktadır. Yıldızı barışan gençlerimiz duygularını aile büyüklerine yansıttıklarında kimi olumlu, kimi olumsuz baksa da sonuçta Allah’ın dediği olur. Hayırlı işlerde acele edilmesi gerektiğini hatırlatıyorum.
Sanat dünyası, iş dünyası elbete risklidir. Büyük hayallere kapılanlar umduklarını bulamadıklarında batması, yıkılması ani olur. Nice fabrikatörler ülkede yaşanan kriz sebebiyle üretimini durdurarak işçilerine karşıda mahcup olmuşlardır. Kredilerle ayakta kalmak zor olsa gerek. Faizlerin artış göstermesi borçlu olan vatandaşlarımızı çoğu zaman bunalıma sürüklüyor.
Huzurlu bir ortam sağlayayım derken hanenize veya iş yerinize haciz gelmesi sorunları dahada çıkmaza sokmaktadır. Alacaklı elbette haklı ama borçlulara da gerekli tolerans gösterildiği taktirde belkide kendini toparlama şansı olur. Eşler arasındaki geçimsizliklerin de mahkemeye yansımasıyla boşanma davaların artışına şahit oluyoruz. Keşke her çift sabırlı olabilse.
İftiralar sonucu ceza evlerine düşen nice mahkumlar var. Adalet sarayının koridorlarını aşındıran avukatlar müvekkillerini savunabilmek için elinden geleni yapmaktadır. Her kuruma, her makama vatandaşların geliş gidişleri boşa değildir. Kimi iş aramaktadır, kimide hakkını aramaktadır. Özele de baş vuranlar vardır, tüzele de. Kimi bir defada işini görür, kimide zorlanır.
Nefsine hakim olanlar hayırlı yerlere ziyaretlerini sürdürürler. Şeytana kanıp iradesinin dışına çıkanlarda dinimizce yasak olan yerlerde vakitlerini boşa harcarlar. Bir ömür boyu attığımız her adımdan sual olacağımıza göre her geliş ve gidişimize dikkat edelim. Kabirleri ziyaret etmek merhumlara fayda sağlıyorsa, hastaları ve yakınlarımızı ziyaret etmek daha çok yararlar sağlar. Allah geliş ve gidişlerimizde kaza ve bela göstermesin. Mutlu günler.
***** GELİRSEN *****
Her kişi kendine hedef çiziyor,
Aklından geçeni yazıp, diziyor,
İmkan buldukça da çıkıp geziyor,
Müziği seversen caza gelirsin.
Misafire karşı inceyim ince,
Kapım hep açıktır yaşlıya, gence,
Mutluluk duyarım seni görünce,
Tavuğu da yersin, kaza gelirsin.
Telefon ederek önceden ara,
Yola çıkmak için gerekli para,
Kendi bütçeni de düşürme dara,
Bahara gelmezsen, yaza gelirsin.
Kalabalık yerler seni sıkıyor,
Fazla gürültüden insan bıkıyor,
Rahat edeceği yere bakıyor,
Çoğu beğenmezsen aza gelirsin.
Zekice düşünen açıkta kalmaz,
Eşimde hürmetkar bırakmaz, salmaz,
Arif’imde inan rahatsız olmaz,
Oğlum evde yoksa kıza gelirsin.
***** GELİRSİN *****
Mademki niyetin açık görüşmek,
Hoşuna gidecek ekmek bölüşmek,
Bazen gereklidir şeffaf konuşmak,
Cilve, nazı bırak dize gelirsin.
Gündüz meşgul isen gecede olur,
Taksiye adres ver arar ve bulur,
Haritaya bakan sokağı bilir,
Kaybolurum sanma ize gelirsin.
Hısım, akrabanı istersen yokla,
Bahçesini dolaş gülleri kokla,
Hediye sürpriz yap, istersen sakla,
Açıkta kalmazsın bize gelirsin.
Kimi konuşmuyor sesi de kısık,
Kimi kararıyor suratı asık,
Halinden anlıyor sanatkar,aşık,
Samimi davranan yüze gelirsin.
İnsanlık Zeki de yürekte, özde,
Manalı cümleler doludur sözde,
Duygu dolu hisler mevcuttur sizde,
Sevgi ile bakan göze gelirsin.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.