‘’Erkek İşi’’
‘’Miehen työ’’
2007
Finlandiya
Yönetmen: Aleksi Salmenperä
Dil : Fince
Müzik: Ville Tanttu
Nam-ı Diğer: A Man’s Work | Man’s Job
Ödüller: 6 ödül ve 11 adaylık
Karısından endişelenen Juha, işini kaybettiğini ondan gizlemeye karar verir. Artık amelelik işi bile yoktur. Yine de evden çıkar her gün, eve dönerken üstüne boya, kir sürer. Yakın arkadaşı anlamadığı sırlı işler peşindedir. Takım elbise giyer…
Derken kendini çırılçıplak bir halde, hiç tanımadığı bir kadının saçını tararken bulur. Eski işinde iki günde kazandığı parayı şimdi iki saatte kazanmaktadır. Yaptığından utanmasına ve gitgide daha çok yalan söylemek zorunda kalmasına rağmen, arkadaşı Olli’nin de yardımıyla, kendini satmaya başlar.
Kadınlar erkekler gibi değildir. Kimisi çocuğuna masal okumasını ister, kimisi sadece sohbet etmek. Kimisi organın küçüklüğünden yakınır. Küfür eder…
Özel çantası ile Juha evden çıkar her gün. Karısına hiçbir şey hissettirmez. Ta ki çocuğu özel çantayı açıp içindeki tuhaf nesnelerle oynayana kadar…
Aileyi bir arada tutmak için verdiği çaba düşündürücü.
Farklı bir Finlandiya filmi diyemiyorum, çünkü klasik bir Fin filmi.
YORUMLAR
Buna benzer bir film seyrettiğimi hatırlıyorum, adam çocuklarından ayrı kalmamak için dadı kılığa girip çocuk bakıyordu. Tam anımsa masam da öyleydi galiba. Yazınızı okuyunca çağrışım yaptı.
Bazı filmleri izleyince çok klasik olduğunu düşünürüz ama hayatın içindendir çoğu.
Tebrikler
ccelayir
Teşekkür ederim.