- 442 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
IŞİD'din mi! ışid DİN mi?
IŞİD (Irak Şam İslam Devleti)... kiminie göre kurtuluş, kimine göre terör örgütü...
Ortadoğu; insanlığın varolduğu ilk kavimlerin ilk devletlerin kurulduğu bölge. dinlerin doğduğu, insanlığın şekillendiği bölge. savaşların bitmediği, kanın durmadığı bölge. bölgeyi kendi zaman ve değerlerimizle anlamak ve anlatmak çok zor.
yıllardır otoriter rejimlerin baskısından bıkmış ve kurtuluş için ona kurtuluş olarak görünen herşeye sarılan halk. saddam zulmünden kurtulmak için amerikaya sığındı. daha mı iyi oldu? malesef hayır. amerikan zulmünden bu kez radikal unsurlara sığındı. yani malum örgüt ışid. beterin beteri var hesabı. malesef bizim çokta bilmediğimiz bir şey varki ışidin bu kadar palazlanmasında dış güçlerin olduğu kadar halkta da bir karşılığının olması. ama halkın tahmin edemediği bu örgütün bu kadar zalimane katliamlar yapması. halk kendi canavarını kendi oluşturdu. yıllardır esaret ve zulüm gören bir topluımun toplumsal akıl sağlığını sorgulamak gerek belkide.
sorun ne olursa olsun hiç bir can ölümü hak etmemiştir. en önemliside tek suçunu sadece o bölgede doğmuş olan çocuklar. günahsız ama bizim günahlarımızı çeken çocuklar. hiç bir sorumluluğu olmadığı halde bütün sorumlulukları üzerlerine yüklenip katledilen çocuklar.
allah mazlumların yar ve yardımcısı olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.