- 1033 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
BİR KİTAPÇI DAHA KAPANDI!
Trabzon’da, bir kitapçı dükkânı daha kapandı...
Evet. Kitapçılar bir- bir kapanmaya, gıdâ maddeleri satan işyerlerine dönmeye devâm ediyor...
İşte son örneği:
Hayâtının 60 yılını kitapçılıkla geçiren, Uzunsokak Caddesi’nin meşhur kitapçısı, *Mehmet Ünver de bu kervana katıldı!...
Şimdi yerinde, kuruyemişçi dükkânı, mîdelere hizmet ediyor artık...
Yazarlar gibi, kitapçılar da eğitip- eğilenlerden...
Yıllarca, ‘Devren satılıktır’ yazısını vitrininde tuttu. Ne bir âşık ne bir şair ne de bir yazar tâlip oldu, bu mahsûn kalpli kitapçı dükkânına...
Tam 36 Yıl aradan sonra, ikinci defâ ve aynı kişi ve dükkândan satın- aldığım Safahat kitaplarının son 4 tânesini alırken çocukluğumda yaşadığım, o Safahat’ı satın-alırken yaşadığım ilk heyecanı yeniden yaşadım...
Ne mutlu bana ki, aynı insanın elinden yıllar sonra aldığım bu kitapla aynı duyguları yaşayabildim.
Kitabın kapak içine, işyerinin damgasını damgalatıp- kendi elyazısı ile adını soyadını yazdırıp imzalattırmıştım kitapçı, Mehmet Ünver’e...
İşyerinin devren kirâlık olduğunu öğrendiğimde, içimden gelen bir his; ey, Kadir Yeter, burayı devral ve ömrünün geri kalan kısmı ile kültür işlerine burada hizmet et.
Dün duydum ki, satılmış ancak, kuru yemişçi dükkânı olmuş kitapçı.
Tabakhane yokuşunu çıkarken sol köşebaşında kitapçı ağabeyimiz vardı: Kaptan Uzlu (Rahmetli). Sağlığında satmıştı dükkânını. Buradaki kitapçı dükkânını satın alan yine değerli bir **insan.
Uzun süre kitapçı ve kasetçi işi olarak mücâdele etti. Ne yazık ki, o da, kira ve geçim çarkına uzun süre tahammül edemedi. Sonra o da midelere hizmette görevli esnaf olmuştu(2006)...
Geçen zamana bakıyorum da Trabzon şehir merkezinde zaman içinde neler kaybetmişiz, neler.
Eski dostluklar ve eski kitapçılar...
Mehmet Ünver ile birlikte ve ellerimizde birer Safahat kitabı ile kitapçı dükkânında son çekildiğimiz fotoğrafın arkasına yazdıklarımı buraya nakledip- sözümü öyle bitireyim istiyorum:
Kitapçılar, öğretmenlerden de değerli...
Her kitapçı, birer kültür köprüsüdür...
Dünyâda, hiçbir kültürlü insan yoktur ki; okuduğu eserleri, kitapçılardan almasın.
O’nlar; ilmin aracılarıdır. Elleri öpülecek insanlardır. Değerleri öğretmenlere eştir...
Ne mutlu, hayatını bu uğurda fedâ edenlere... ne mutlu, o güzel insanlara...
Saygılar ve hürmetler ederim; kitap tozu silen, ellerinizden öperim.
*:İlk işyeri: Cûdibey Mektep Sokak’taki eski, Saray Sineması giriş kapısının karşısında, Uzunsokak Caddesi ile sokak köşebaşında idi. İlk yerinden elli metre güneyde ve aynı sokakta taşındığı işyerini, yaşlılığı sebebi ile satıp- kitapçılığı terk etti. Komşusu yeğenimden duydum ki; O da Rahmetlik oldu.
kadiryeter Kadir Yeter.
06.8.2014 (01.6.2006) TRABZON.
**: Süleyman Lâtif Yunusoğlu. Bir dönem Trabzon Milletvekili(MHP).
www.tbmm.gov.tr/develop/owa/milletvekillerimiz_sd.bilgi?p_donem=23&p_sicil=6425
YORUMLAR
Okullarda kırk türlü okuma etkinlikleri yapa duralarım.
Her gün okuma saatleri koyalım müfredata.
Demek ki bir yerlerde yanlış yapıyoruz.
Zorla güzellik olmuyor.
Bir türlü aşılayamıyoruz okuma sevgisini yavrularımıza.
Sanal alem internet, televizyon daha baskın çıkıyor bizden.
Çocuklarımızı bizden çalıyor.
Önce velilerimizi eğitsek diyorum.
Zira; çocuk bir günün az bir bölümünde okulda.
Veliler çocukklar üzerinde bizden daha etkili.
Bir yerlerden başlamak lazım.
Yaramı deştin Kadir Hocam.
Okumayan bir toplumdan hiç bir şey olmaz.
Kalemin dert görmesin.
Selam ve saygılarımla.
kadiryeter
Bâzı yorumlar vardır ki, Sizinki gibi; ne vakit okursan- oku, geçerliliği devamlıdır...
Vatanım, Sizin gibi öğretmenlerle yücelecek...
Yüreğinizdeki bu ateş, kazancınızı ve neslinizi helâlleştiriyor.
Hürmetle Selâmladım...
kadiryeter Kadir Yeter. 07.11.2014 TRABZON.
Acı ama gerçek... Ancak kimin umurunda... Kitapçılardan önce birkaç sene evvel 40-50 bin kırtasiye dükkanı birkaç ay içinde kapanmıştı ve çok üzülmüştüm. Kırtasiye dükkanları neden kapanmıştı? Çünkü devlet tüm öğrencilere okul kitaplarını ücretsiz vermeye başlamıştı. Oysa bu kırtasiyecilerin bütün geçim kaynağı okulların açılmasına bir ay kala satmaya başladıkları okul kitaplarıydı...
Bir yaramıza parmak bastığınız için teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla...
kadiryeter
Efendim; minnet duydum... bu konuda iyi bilgi sahibi olduğunuza ve çok değerli yorumunuza sevindim...
Memleket idâre etmek herkesin başarabileceği iş değil!.
Esnafların derdini, bilse- bilse yine esnaflık yapanlar ya da o'nların yakın akrabâları bilir.
Saygımla Selâmladım... Vârolasınız.
kadiryeter Kadir Yeter. 06.8.2014 TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=132241
Ömer Fâruk Hüsmüllü'ye
kadiryeter
Bir cevap daha yazmak istedim yorumlayan Sizlere...
Kitapcı dükkânına zarûrî ihtiyaç malzemesi almaya gidenler, elbette ki; o kitapların kokusunun etkisinde kalarak, sağına- soluna bakınıp, burada hangi eserlerin okuyucu beklediğini de görmüş olacaktı...
Ramazan günlerinde, kara fırınların önüne gelip fırına pide salanların çektiği zahmeti gözleri ile gördükten sonra, yediği Êkmeğin ne emeklerle hazırlanıp sofralarımıza geldiğini daha iyi idrak edeceğini düşündürdünüz.
Özel teknik bilgisini paylaşan gönlünüzü, Hürmetle Selâmlarım...
kadiryeter Kadir Yeter. Yedi kasım ikibinondört, cumâ. TRABZON.