- 1046 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İNCİRCİ KADIN VE ERDOĞAN
İNCİRCİ KADIN VE ERDOĞAN
Benim 48 yıllık vefakar arkadaşım taze baklayı ve taze inciri çok sever. İncir mevsimi geldi mi sepette,tepside incirler masada, tezgahta yerini alır.. Kazdağı’nın Orta Oba Köyünden 25-30 km öteden gelen fukara incirci kadın " Abaaa ! Abaa! " diye seslendi mi iki eli hamurda olsa Hanım Ağa hemen kapıya fırlar.. Sepetlerdeki beyaz ve siyah incirlerden tek tek seçerek kilolarca aktarma yapar. Bizim evde incir atılmaz, ziyan olmaz. Ben üç beş tane yedim mi işim biter ama arkamda tepsideki de hiç kalır mı, yenmez mi diye endişe etmem.
İncirci kadın ile pazarlık yapılmaz çünkü o muhtaçtır. Ne derse o.. Sekiz yıldan beri yaz olunca kapımıza gelen bu fukara genç köylü kadının kocası mahpustur. Bir iftira sonucu cinayetten mahkum olmuş şu anda Yarı Açık Cezaevinde çalışarak Aralık ayında tahliye olacağı günü sayıyor.
Kocası hapse düşmüş ve iki yavru ile köy yerinde aç ve bakımsız kalan fukara bir genç kadın düşünün.. İşte bizim İncircimiz bu Yörük kadınıdır. 3o gün Ramazan orucunu tutmuş, özürlü biri oğlan(15) diğeri kız(13) ile hayatın acımasız yükü onun zayıf omuzlarının üzerine binmiştir. Onun yaslanacağı bir erkeği yoktur. Çalışmazsa açtır.
Bir an gözümün ucuyla komşu bahçeden çıkan siyah üstlüklü, başı yemenili kadını görünce " Hanım, dedim. Senin incircin geldi.. Zira şimdi incir mevsimi..Kazdağının incirleri de güzel olur. " Hanım "incir" lafını duyar duymaz fırladı..
Sonrasını ondan dinleyelim.. " Bu kadıncağız Başbakan’a çok dua ediyor. İki özürlü çocuğu Edremit ilçesindeki özürlüler okuluna gidiyormuş.. Maaşa bağlanmışlar. Ayrıca Özürlü çocuklar için kurulan Rehabilitasyon Merkezinde tedavi ediliyorlar. Yakın akraba evliliği sonucu bu yavrular özürlü olmuşlar.. Devlet köye servis gönderiyormuş.. Köyün yolu yapılmış ..Sağlık güvenceleri sağlanmış. Diğer alevi Türkmen köyleri gibi CHP’ye değil AKP’ye oy vermişler. " Öbürleri ne yol yaptı, ne imkan tanıdı.. Allah Erdoğan’dan razı olsun.. Bize insan olduğumuzu hatırlattı" diyor.
Biz de zekat ve sadaka payını hamdolsun ayırdık.. Allah için bu genç kadını kayırdık..38 derece Ağustos sıcağında üstünde kapalı giysilerle kucağında kasa ve kolunda ağır incir sepetiyle yavrularının nafakası için kapı kapı dolaşan bu köylü kadın Erdoğan için dua ediyor ..
Huuuuu ! Duyan var mı ?
Evet.. 20 metre ötede bikinileriyle sahilde güneşlenen CHP’ye ve Ekmel’e oy verecek leşler duymuyor ama ALLAH duyuyor..
İşte Erdoğan’ın sırrı budur...
YORUMLAR
kutlu-can
Dün de bir "şair ve yazar" oyumu Erdoğan'a verceğim diyordu.Siz de burada denemeniz içinde siyasete buluşmışsınız.Arada leş geçen cümle de hiç şık olmamış.Edebiyat sitesinde siyasete bulaşmış yazılar hiç hoş durmuyor.O siyasi cümleler olmasa güzel bir yazı diyebilecektim. Site yöneticileri siyasi yazıları engellemeli bence.Umarım kırmamışımdır sizi.
kutlu-can
Güzel bir hikaye.
Siyaset bölümüne gelince;
dikkat ediniz, muhalifler çok yüksek sayıda buralarda.
Aforoz edilmeyesiniz.