- 400 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
381- tıkanma- ardahan öyküleri
Enseden gördüğüm adam yüzünü gördüğüm arkadaşlarına söz esirgemiyordu. Sözü bağladı.
Bu adam sustu. Arkadaşları edilgen sustular.
Deli- divane değildiler konuşma varsa dinleriz dediler.
Ensesinde dudağını büzdüğünü görür gibi oldum. Susuverdiğinde.
Ensesinin köküne katlanmış boynu buldog it ağzı gibi toparlandı ve büzüştü.
Haşa benzetmek olmasın buldog iti ağzına adamın enseyi benzetmiyorum.
Adamı itle bir değerlendirmek? Olur mu? Haşa.
Adam lafına hazırlanıyor.
Konuşanın arkadaşı sarışın kişi elinde mendilini sözü bitirince ağzında ki salyaları siliyor.
" Ben demedim mi?" sürekli bu ibareyi her cümle sonunda sarf ediyor.
" Ben demedim mi? İngilizlere brifing vermişler... ben demedim mi?"
Solkulağı gözüken adam elini ensesini gördüğümüz adama götürdü onun dizine koydu.
" Ben demedim mi, ulan bana bak! Sen futbol maçlarına çıkıyorsun. İran’da takım çalıştırdın İranlılara hiç brifing vermedin mi?"
Yanlış adama cevap vermişti. " ben demedim mi?" lafını sürdürüp duran kişi sarışın adamdı.
Sol kulağı sağ kulağı görünen adamların ortasında oturuyordu.
Sol kulağı gözüken adam ensesi kalına demişti diyeceklerini sarışına diyeceği yerde.
Tıkanma... her şey tıkanma ile bir yerde tanışır. Herkes yüzyüze gelir.
Bir daha sefere o da ona der çıkartırlar aradan canım.
İnsanlar tatlı tatlı sohbet etmeleri ve bir nokta gelir söz tıkanır.
İnsanlar... böyle görmek istemem. Tıkandıkları zaman çok zayıflıyor ve sönüyorlar.
Biraz önce nasıl öyküre öyküre söylev veriyordu adamcağız.
Sustular.
Yalnız kendi susmadı diğer sarışın, sağ kulağını gördüğüm adam, sol kulağı görünen adam sustular.
Sohbetleri tıkanan dört kişi oldular.
İnsan zayıf kalınca çok çaresiz görünüyor.
Bu hallere üzüldüm. Netice: ben de onlardan biriyim.
Cinsim: İnsan.
Ben nerdeydim? Onlara katışmadım. Ordaydım olmasaydım bunları gözleyemezdim.
Tragedya sanatı. Korolar vardır tragedya da ben biraz öyle iştirak etmiştim.
Ensesi kuvvetli adam konuşuyor.
" -Tıkamak istersen tıkanmayacak adam yoktur. İstersen tıkarsın."
İnsanoğlu hararetli konuşuyor olunca kendini kaptırır. Egosuyla dağların daha yukarılara tırmanır.
"Egonun dini imanı yoktur."
O zirvedeyken ensesi kalın adama gel yanıma diyorum.
Çağırdığım gibi gelmesi vaki oldu.
Şimdi buna soru sormak ister.
Moralini bozmak insanoğlunun ölümden konuşunca oluveriyor. İnsanlar ise hemen bozuluyorlar.
Ensesi kalın bozuldu. Yazının içinden, penceresinden bakma bakıyordu: sarışın adam, sol kulak sağ kulak, onlar bozuldular.
Tıkanma, insan sınırlı bir dil sistemi gibi şeymiş.
Bir kovayı doldurunca taşma gibi sınırlı kalıyor insan.
Kovanın sınırı vardır.
Makinelerin sınırı vardır tamam biliyorum. ZRK yazdığımda veya anlamsız birşey yazdığıma bilgisayar "şunu mu demek istemiştiniz" diyor.
İnsan bilmediği karşısında çok bozum oluyor. Mahçup oluyor.
Çıplak bir insan kışın soğuğa bıraksanız nasıl donacaktır? Bu donuşu, şimdi ruhu donduruşuyla yaşıyor adamımız.
- Ya oğlum ne oldu bu, çok abarttınız.
- Res ekstanse oldum sen sağol emi
- Ruhen mi?
- Evet
- Bedenen mi?
- Evet!
Aklınca Descartes ile boğacak. Tartışmağa çekip orada akşam ettirecek. Ben insancıl yumuşak noktayı güya anlatıyordum. Öğüt verirken öğütlük olacaktım.
Salih Akdemir 30 lisan biliyor. Siz biliyor musunuz?
- Bir lisan biliyoruz ve Akdemir’in bu kadar lisan bildiğini bilmiyoruz bir de.
Salih Akdemir: " - Kimi kelimeler varki dünya dillerin en az otuz lisanında vardı, bu öğrenilmez mi?"
Arkadaşlar çok bozuluyorlar, utanıyorlar.
Ensesi kalın ve arkadaşlarını sıraya göre oturtmuştum. Güzel oturmamışlardı. Güzel oturmuş diye bulacak çıkabilirdi.
Hayal... kompozisyona göre güzel olacak... olmayacaktı.
Kompozisyon güzel bir intiba uyandırsa seyredeni etkiler. İmge dediğimiz şey böylelikle güzel oluyor.
Adamlarımın yazıda oturma planı imgenin güzel olmasını etkileyecekti.
"İmge güzel harika bir imge" falan diyecekler.
İmgeyi beğenenler bilecekler mi? Kompozisyon imgeyi güzelleştirdi.
İmgemle güzellik artırımı yapabilirim. Kompoziyonda oturan kişileri yer değiştirmeğe tabi kılar becerebilirimdim.
Bu hikayenin imgesi harika falan diyenler denemesi bedava deneyin! İyi ya da kötü yöne imge gidecektir: oturma planıyla oynadıkça bunu göreceksiniz.
yalçıner yılmaz
06/08/2014
çanakkale- kepez
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.