- 1767 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
FOTOĞRAF ALTI YAZILARI.. ( Fotoğraf günlüğüm)
Bereketli bir geceydi..17 Temmuz 2014 gecesi.. Maltepe’de teravih namazını kıldıktan sonra gecelere akalım dedik..eee hayat geceleri yaşanıyor değil mi:)))...Önce Beykoz’a Hz.Yuşa peygamberin makamına vardık...
Tarihin giz perdesini aralamak,zamanın kalbinde yolculuğa çıkmak ve zamanın akıcılığının ruhlarımızı derinden sarsmasına şahit olmak idrak etmek adına güzel bir tecrübeydi..geçmiş denilen muamma ne sırları gizliyor yüreğinde..maneviyatı derinden hissetmek ve dua dua yalvarmak ve en yüce makama iltica etmek ne güzeldi..geçmişten bugüne yüreğime uğrayan herkese vefa adına dualar ettim..kırgın olduklarımı bile duamdan dur eylemedim -ki bunu hiç yapmadım zaten..--.
İnsan vefalı olmalı hayat akıp gidiyor..asıl geçmişine ve sevdiklerine vefasız olanlar önünü göremez mutlu olamazlar..bazıları sadece anı yaşamayı mutluluğa yegane sebep sanıyor..geçmişini unutmamayı halihazır zamandaki mutluluğuna bent sayanlar ne büyük yanılgı içindedirler..insan gönlüne sürekli format atarak değil herkese hakettiği degeri vererek ve bunu yüreğinde barındırarak mutlu olabilir..geçmişine kalem çekerek yaşamak beni sadece mutsuz kılar, insan hatıralarıyla vardır ve ben hatıralarımdan hep güzel dersler çıkardım..onlara askılık misali asılıp kalmadm..ben vefasız değilim..Rabbimin geçmişte ve bugünde Kaderime yazdığına hep razı oldum..ve herkes bilir ki Kader iman esaslarındandır , Kaderi tenkit eden başını örse vurur.....tüm vefadan bigane olanlara son şiirimin ilk ve son dörtlüğünde şöyle seslenmiştim...
Ne sahte gözlerde teselli arar
Ne vefasızlara dost der bu ömür
Ne soğuk kolları hasretle sarar
Ne ihanetleri örter bu ömür
Bazen tüm sözleri asmak gerekir
Sabırla yüreğe basmak gerekir
İmtihan sırrıdır susmak gerekir
Bir derdi bin defa yutar bu ömür..
Allah kimseyi anlattığı fıkrayı açıklamak zorunda bırakmasın, demişler ya..şiiri de.. mektubu da... Mesela 4 yıl önce canınızı haketmediğiniz halde fena yakan,acı tatlı hatıralar yaşayıp maziye emanet ettiğiniz dostunuza veya bir sevdiğinize gönül kırıklığınızı ifade ettiğiniz cevabi yazınıza; 4 yıl sonra,( buna da şükür 15 yıl sonra ’fark edip’ de cevap verebilirdi- ne büyük lutuf değil mi (!) )) sadece kendi egosunun derdinde, dünyanın kendi ekseninde döndüğünü ve vazgeçilmez olduğunu sanarak aldanıp hüsrana uğrayanların üst perdeden gösterdiği eda ve empatiye yolu düşmeyen bir duyarsızlıkla,yaptığı hatayı bile anlamaktan bigane bir şekilde ve yine üste çıkmaya çalışan bir uslupla cevap yazılması bir özür bile dileme hassasiyetinde inceliğinde bulunulmaması durumunda artık cevaben ne diyebilirsiniz ki ve hangi söz muhatabınızın ruhunda makes bulabilir ki?...( Bazı insanlar hep odak noktası olmak ve öyle kalmak istiyorlar..korkuyorlar bu ilgiyi kaybetmekten..ki bu ne mümkün!..)....
Fuzuli gibi diyorum çoğu zaman: Söylesen fayda etmez, sussan gönül razı değil...Mevlana gibi demeliyiz belki de : Siz bir şeyi ne kadar iyi anlatırsanız anlatın anlattığınız karşınızdakinin anladığı kadardır...(Belki de susmak en iyi yoldur hal bilmezlere...) Rabbim bizlere basiret ve idrak versin sevdiklerimize de..vefalı olmayı,dün söylediklerini bugün unutmamayı nasip eylesin...Hele hele karşısındakini hem kırıp hem de onda olmayan hasletlerle itham eyleme günahını hiç vermesin.....
...dertli söylegen olurmuş..bu aralar dost bildiklerimden epey darbe yedim hayalkırıklıkları yaşadm,heralde bu satırlarıma sirayet eyledi..bir de değişmeyen ruhumda nerdeyse her gün yaşayan depremler o deli dolu Mürsel’i epey melale demirledi.. Rabbim sensin hafız, fettah, müheymin, deyyan ve kadir olan..mazlumlara ve ihtiyaç sahiplerine yardım eyle...
....mevzuu dağıldı..dönelim o anlara..sonra arkadaşlarla Çengelköyde Boğaz Köprüsüne nazır bir çay bahçesinde muhteşem bir sahur yaptık..ve oradan Üsküdar’a geçtik..Kız Kulesinde soluklandık biraz ezan okunana kadar..bu uhrevi esintilerin ruhumuza dolduğu kutlu geceyi Maltepe merkez camiinde sabah namazıyla nihayetlendirdik...
...Sevdiğimiz insanlarla güzel anlar paylaşmak ne büyük nimet..daha büyük mutluluk olabilir mi ki dünyalık adına...Sevgiyle huzurla imanla geçen bir ömrümüz olsun sevdiklerimizle ailemizle...
...Bu anlardan zamana yenilmeyecek bir an manzumesi...
HAYIRLI BAYRAMLAR OLSUN İSLAM ALEMİNE VE TÜM SEVDİKLERİME...
YORUMLAR
"Can bula cânânını
Bayram o bayram ola
Kul bula sultanını
Bayram o bayram ola.
Hüzn-ü keder def ola
Dilde hicap ref ola
Cümle günah af ola
Bayram o bayram ola.
Lütfi ya lütfü kerim
Erişe rahmü-rahim
Bermurad ede fehim
Bayram o bayram ola.
(Alvarlı Efe )"
sami hocanın sayfasından aldım şiiri:))
bayramın mübarek olsun hocam..
nasibine kutadgu biligten bir fala bakayım... falsız kalma babında:)) (kabalcı yayınevi 2005)
bismillah...
5543-5557 beyitler
.
içten bağlı olan insan ne der, dinle
onun dili ile gönlü birdir
.
hangi memleketin beyi iyi ve doğru olursa
o memlektin halkı zenginleşir, başına gün doğar
.
halkın zenginliği, beyin zenginliğidir
ister onu, ister bunu sağla
.
şehir ve kasaba içindeki hırsızları ortadan kaldır
yolcu ve kervan emniyetle sefer etsin.
.
memleket içinde halka zulmedenleri yok et
dış eyaletlerde de bir tane yol kesen haydut bırakma
.
kötüyü ceza vererek yola getir
kötüye kötü muamele yaraşır, sen de öyle yap.
.
iyinin serbest dolaşabilmesi için kötünün zincirde
veya zindanda olması gerekir, ey metin yürek
.
bir de memleketin ahalisi birkaç türlüdür; herkesin rahatça
çalışması için bunlara ayrı ayrı davranılmalıdır.
.
onlardan biri bilge alimlerdir;
bunlar insanı devlet ve mutluluğa kavuşturur.
.
onları ağırla, ne derlerse yap, şeriat yolunu tut.
hükümlerine itiraz etme, önlerinde hürmetle eğil.
.
ey hakim hükümdar onların hukukunu muhafaza et
yiyecek ve içeceklerini sağla, muhtaç duruma düşmesinler.
.
gönül huzuruyla öğretsinler
bilgisizler de onlardan bilgi öğrensinler.
.
bunlardan sonra muhtesipler gelir
ey kudretli, bunlar güçlü olmalı.
.
fasık ve başıboş dolaşanları inzibat altında
bulundursunlar; mescitleri cemaatle dolu tutsunlar.
.
bundan sonraki zümre senin hizmetinde bulunanlardır;
engel olamazsan, sana karşı gelebilecek olanlar bunlardır.
.
.
.
selam ve dua ile:) hocam..
tebessümün eksik olmasın yüzünden.
aldırma geç git diyemiyorsun ya... yine de kusuruma bakma: salla gitsin....
yanlışlarını görecekler lakin görmeleri uzun sürerse memleket için iyi olmayacak işte...
mürsel emre doğan
...Hayatım boyunca boşver zihniyetine yakın olmadım, kimse de olmamalı.. Bugünlerdeki sıkıntılar için maalesef elimizden sadece dua etmek geliyor..Rabbim hem ülkemizdeki hem dünyadaki müslümanlara birlik ve dirlik nasp eylesin, insan elbet bu ayrışmalara ve acılara çok üzülüyor ....
...Rabbim ebeden razı olsun kardeşim.