- 1200 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren Sözler-21
*İnsanoğlunun en büyük hatası, doğanın efendisi olmak istemesinden kaynaklanıyor. Tamam, doğanın kölesi de olmasın ama bir de dostluğu denesin.
*Yolcunun yoldan şikâyet etmeye hakkı yoktur, ama yolun yolcudan şikâyet etmeye hakkı vardır.
*Sevmek cesur bir yürek ister.
*Duymak istemeyene sesini duyuramazsın, görmek istemeyene güzellikleri gösteremezsin, ahlâklı olmak istemeyene erdemleri öğretemezsin…
*Alçak gönüllü insanların övülmeye ihtiyaçları yoktur.
*Büyük adam dediklerimizin de alçak bir tarafları vardır: Gönülleri…
*Bağışlamanın yararı bağışlanana değil, bağışlayanadır.
*Günün birinde yapay zekâlar dünyamızı işgal edip insanlığı esaret altına alabilirler. Bu ihtimal gerçekleşirse insanoğlunun da sonu geldi demektir.
*Tarihi açıdan iki çeşit ulus vardır: Tarih yazanlar ve tarihi yazılanlar.
*İhtiyaçların artması özgürlüğün azalmasıdır. İhtiyaçlarını en aza indirerek yaşamayı beceren kişi en özgür insandır.
*Vazgeçilmezlerden de vazgeçilebilir; yeter ki kişi vazgeçmeyi gerçekten istesin.
*Gerçekler toprak altında ya da karanlıkta değildir. Aksine görmesini bilenlerin kolayca görebileceği yerlerdedir.
*İnsanoğlu merak etmeseydi hâlâ mağara devrinde yaşıyor olurduk.
*Zalimleri gülüşünüzle yıkabilirsiniz. Gülünüz, gülünüz ama hep gülünüz…
*Ölçüyü kaçırmamak şartıyla her şeyi yapabilirsin.
*Yaşamayı beceren her insan, aynı zamanda bir kahramandır.
*Hayaller seni kovalamaz, sen hayallerini kovalayacaksın.
*Korkutarak iyi insan yapamazsınız, sevgiyle evet…
*Tüm okullarda ve tüm sınıflarda öncelikle “Yaşama Dersi” mutlaka okutulmalı ve her öğrenciye iyice öğretilmeli.
*Hayatınızdaki insanların sayısıyla değil, kalitesiyle övünebilirsiniz.
*Kazanmadan harcarsan, düşünmeden konuşursan, aramadan bulmak istersen, sevmeden sevileceğini zannedersen, vermeden almaya çalışırsan çıkmaz bir sokaktasın demektir.
*Öğrenciliği bilmeyen öğretmenlik de yapamaz.
*Korkarım gün gelecek stoklarda(!) adam kalmayacak!
*Düşman, öğrenmeyi isteyen kişi için zalim bir öğretmendir.
*Başkalarının düşüncelerini öğren ki başkaları tarafından öğrenilebilecek düşünceler üretebilesin.
*Yaşadığının farkında değilsen, demek ki yaşamıyorsun…
*En kötü anlarımız barışık olduklarımızla savaştığımız, sevdiklerimizden nefret ettiğimiz, düşmanlarımızın insafına muhtaç olduğumuz anlardır.
*Geçmişe fazla takılırsan, geleceği de kaybedersin.
*Soytarıyı cezbeden kral değil, kralın sarayıdır.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
Fidanlıklara, önce, iyi cins tohum ekilmelidir...kadiryeter
/
"*Tüm okullarda ve tüm sınıflarda öncelikle “Yaşama Dersi” mutlaka okutulmalı ve her öğrenciye iyice öğretilmeli." Ömer Faruk Hüsmüllü
Yine, tek- tek ve anlamaya çalışarak okudum... anlayabildiğimce değerli.
Hürmetle Selâmlarım... Sağolasın Ustam...
Kadir Yeter.
20 TEMMUZ TÜRK SİLÂHLI KUVVETLERİ KIBRIS BARIŞ HAREKÂTININ
40. YILDÖNÜMÜ GÜNÜNDE. 2014 TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=131692
Ömer Faruk Hüsmüllü