Çift Çekirdek
Bilmek, görüp tanımak gerekir onu..Oturup konuşmak gerekir..Çözmek, sohbet etmek gerekir..Farklılığı görmek gerekir..
Farklı bir model..Alışıldık dışında..Kendine özgü..En basitinden kışın ayazında yazlık,yazın sıcağında kışlık türü giyinenlerden..Harcamaktan hoşlananlardan..Borçtan korkmayanlardan..Bir çırpıda sizi silenlerden..Kolay kolay telefonunuza çıkmayanlardan..
Bir gün arkadaşımızın biri Kemal bey;Erkan pek kimseden hoşlanmaz ama nasılsa seni seviyor diye bahsetti..
Gülümsedim, tebessüm ettim bu söze karşılık..
Nasıl sevmesin ki..Tekerinin önüne taş koyan yok Erkan’ın..Dur diyen yok,sus diyen yok..İşine karışan yok..
……………………………
Erkan elektronikçi..Hastası adeta..Onunla yatıp onunla kalkanlardan..Eline geçen parayı buna verenlerden..Zamanının tümünü neredeyse ona harcayanlardan..
İşi format atmak Erkan’ın..Her canı istediğinde durumunuza, zamanınıza, moralinize, müsait misiniz değil misiniz ona bakmaksızın bilgisayarınıza format atmak.. Hem de günde iki kez..
Bilgisayardasınız çalışıyorsunuz; ilk verdiğiniz arada hemen masa üstünü derhal D ye boşaltır ve elindeki format CD sini bilgisayarınıza yerleştirir. Size sormadan,fikrinizi ve düşüncenizi almadan..
Bekleme süreniz en az iki saat..İşlem daha kısa sürede sonlanmaz, bir iki saatinizi hebadan alır götürür..Bitmez burada..Sonra ayarlarıyla ilgili bir yerleri amaçlı olarak eksik bırakır.. Ya power point, ya word ya da servis ağıyla ilgili kimi yerleri mahsustan yüklemez ve peşine düşmenizi bekler..Epey koşturur arkasından sizi.. Ne zaman ki canı ister, bir yükleme de onlar için yapar..Yani en azında bir yarım saatinizi de öyle alır.. Aralıksız,fasılasız devam eder bu iş.. Dediğim gibi ne zaman canı isterse..
…………………………..
En demode en eski bilgisayar bende...Biraz da o yönlü hoşuna gidiyor..Her fırsatta sormaksızın, görüşünüzü almaksızın oturuyor başına atıyor formatı..
Sevme nedeni bu işte Erkan’ın beni..Hiç engel olmuyor,hiç tekerinin önüne taş koymuyor,hiç surat etmiyoruz..Müdahalesiz gerçekleştiriyor tüm isteklerini..Gideriyor tüm zevkini benim bilgisayarda..
Dedim ya işi elektronik Erkan’ın..Tutkudur elektronik cihaz onun için..Gözünü kırpmadan başka ihtiyaçlarına bakmadan son kuruşuna kadar tüm harçlığını mübalağasız ona verir.. Diyelim sizinki çift çekirdek telefonunuz ya da bilgisayarınız, onunki en az on iki çekirdeklidir yani altı çift çekirdeklidir.. Yetinmez öyle bir ikiyle..Oldu mu en son model olacak..
Erkan bilgisayarın başındaysa aynı anda üç beş işi bir arada yürütüyordur..Bir taraftan film yüklüyordur,diğer taraftan yazışma yapıyordur,bir başka taraftan dosya giriyordur..Kendisi herkesin şifresini bilir ama kimse Erkan’ın şifresini çözemez..Zaten her gün değiştirir..En az sekiz on karakterlidir. Rakamlı sembollü,artılı eksili en az sekiz on karakter..
Hafıza ki maşallah ..Tüm personelin TC si, telefon numarası,memuriyet ve emekli sicil numarası hepsi bir bir aklındadır..
Oldukça da seridir zaten..İşi anında sonuçlandırır. Ancak kendi istediği zaman..İstemedikçe bir işe el atmaz..Kimse de attıramaz..Önce gönlü hoş edilecek, işlenerek yavaş yavaş hazır hale getirilecek,sonra talebiniz iletilecek..
Genç bir delikanlı Erkan..
Değişik zevkleri olan bir insan..
Bilmediği yoktur..
Bir ara Maxim Gorki çıktı ağzımdan,daha düşünmeden Ana dedi.
Sıraladı arka arkaya tüm şaheserleri..
Yazarları,dönemleri,eserleri..
Bir özelliğini de o şekilde keşfettim..Baktım edebiyata,şiire,şarkıya filme ilgisi var, öyle sıradan bir ilgi de değil..
…………………………
Son etap indirdiğim film, yedi yüz elli oldu demişti.
Yani zaman ayırıyor,emek sarfediyor ve indirme işlemi yapıyor yerli ve yabancı yedi yüz elli film yüklüyor bilgisayarına..
Listelendirmişti..
Yirmili yıllardan,ellili yıllara oradan yetmişli ve doksanlı yıllara kadar tüm çekilen yerli ve yabancı filmleri indirmiş ve listelendirmişti..
Bazen bana da sorardı.
Hangisi iyi,hangisi izlenir,hangisinden başlayayım diye..
Mecburen seçecek..Hepsini izlemeye bir ömür yetmez çünkü..
……………………………
Kendime göre iyileri önerirdim..
Kelebek..
On emir..
Navaro’nun Topları..
Münih’te 21 saat..
Geçit..
Anastasia..
Biraz daha sert olsun denildiğinde de;
Baba..
Ve,
Azap Yolu..
Tarihi olsun denildiğinde;
Gladyatör..
Yerli olsun denildiğinde;
Gurbet Kuşları..
Muhsin Bey..
Pehlivan..
Ne dersiniz katılır mısınız bana..
Önerileri mi onaylar mısınız Erkan’a…
Pardon Cosmos’a..
Cosmos deniliyor da Erkan’a
Okunuşuyla Kozmoz….
Kemal GÜL
14.07.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.