Havuz Sanatçılığı
@ilberhocaniz isimli parodi İlber Ortaylı hesabından, son zamanlarda beni en çok dehşete düşüren bir tweet: "Kula kıllık edene yazıklar olsun!"
Sanatçıların hangi görüşten olursa olsun siyasete bulaşmalarına şiddetle karşı çıkıyorum. Siyasete bulaşmaktan maksat, herhangi bir siyasi partinin bayrağı haline gelmektir. Yoksa insanların tabi ki bir siyasi görüşü olacaktır ve bunu açıklaya da bilirler. Düşüncem daha çok ekonomik çıkarlar doğrultusunda...
Neden şiddetle karşı çıkıyorum peki: Sanatçı halka hitap ederek para kazanması beklenen kişidir. Sanatını halk satın alır ve sanatçıyı ödüllendirir. Farklı toplumsal grupların farklı siyasi partileri destekleyecekleri gerçeğinden hareketle, bir partinin mensubu olduğunu belirten bir sanatçının, kendi hayran kitlesine zarar vereceği muhakkak. Öyle ise taraf haline gelen bir sanatçının demek ki başka bir gayesi var. Çünkü, tek cümle ile "Siyaset, Ekmek Kapısıdır!"
Daha ağır ifadeler kullanılabilir ama bu basitçe kadrolu devlet sanatçılığıdır. Örtülü kadro! (Havuz kadrosu)
Sanatçının tabi ki böyle bir "özgürlüğü" de olabilir. O halde?
Para kazanmak için bedenini satan hayat kadınlarını da aynen bu grup içerisinde değerlendirebiliriz.
YORUMLAR
sanat; belli kitlelere... belli kriterlere hitap ediyor, özgürce hareket edemiyorsa zaten ölü doğmuştur...
sanat;
evrenseldir tüm evreni kucaklar değilse zaten sanat değildir onu icra eden de sanatçı değil..:)
akılcı donanımlı erdemli ruhunuzla iyi ki varsınız iyi ki yazıyorsunuz şanssınız TunçAY dost tebriklerimle sevgi saygı selamlarımla..