- 389 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren sözler-14
*Gerçekleri doğmalarla açıklamaya kalkışanlar, cehalet bataklığına gömülmekten kendilerini kurtaramazlar.
*Başkasının kuyusunu kazmadan önce, git kendi mezarını kaz!
*Şerefsize şereften bahsetmek, boş bir çabadan başka bir şey değildir.
*Adaletsiz yöneticinin en önemli özellikleri; korkak, küstah ve mutsuz olmasıdır. Korkar çünkü bir gün adalet kendisinden hesap soracaktır, küstahlaşır çünkü korkusunu ancak böyle yenebileceğini sanır, mutsuzdur çünkü aklı hep yaklaşan hesap günü ile meşguldür.
*Zekâ ve bilgi düzeyi senden daha düşük insanlar tarafından yönetiliyor olmak, işkence çekmekle eşdeğerdir.
*Özgürlüğün için mücadele etmiyorsan ya robotsun, ya da hayvanlaşıyorsun…
*Akıl, onunla övünmek için değil onu kullanmak içindir.
*Emperyalistler iyi bir kuklacı, hainler ise kötü birer kukladırlar.
*Öğretemediğin bir işi, öğrendiğini iddia edemezsin.
*Zorlukların içerisinde fırsatlar saklıdır; yeter ki görmesini bil…
*Tarihte birçok kralın, hükümdarın adı bile anılmazken; her bilim adamının adı tarihe altın harflerle yazılmıştır.
*İnsanlar aslında ne büyüktür ne de küçüktür. Durduğun, baktığın yere göre ya büyüktür ya da küçüktür.
*İçindeki “ben” ile yaptığın savaşı kazanamadıysan diğer savaşların da hepsini kaybedeceksin demektir.
*Hırsızın, namussuzun, ahlâksızın, katilin bol ve makbul olduğu toplumlarda; dürüstler, namuslular, ahlâklılar cezalandırılmaya hazır olsunlar.
*Sadece öğrenciler değil, milletler de sınavdan geçer. Öğrenci sınavda başarısız olursa bir üst sınıfa geçemez veya bir üst okula giremez; ama millet başarısız olursa tarihten silinmesi bile söz konusu olabilir.
*Adamın kendi küçük, makamı büyük; boyu kısa, eli uzun; aklı az çalışıyor, çenesi hiç durmuyor; vefa bilmez, kalleşliği çok iyi yapar; merhameti hiç yoktur, zulmü çoktur.
*Haksızlıklara karşı gözlerini, feryatlara karşı kulaklarını kapatanlar “insanım” diye dolaşmasınlar…
*Suçu başkalarının üzerine atarak hatalarından kurtulacağını zannedenlerin, zihinsel gelişimlerini tamamladıkları da şüphelidir.
*”İt, iti ısırmaz.” Derler. Hadi canım sende! Aralarına bir kemik at da gör ısırıyor mu ısırmıyor mu!
*Karşılığı olmayan ne bir iyilik ne de bir kötülük vardır. Boşuna dememişler, etme bulma dünyası…
*Nefret ateşini ancak sevgi suyu söndürebilir.
*Sıfır, ona eşit olur mu? Demokrasiye göre oluyor; çünkü cahilin bir oyu eşittir âlimin bir oyuna…
*Önce ne olduğuna bir bak, sonra da ne olacağını bir düşün! Ve şimdi söyle bakalım: Bütün bunlara değer mi?
*İyileşmek istemeyen hasta için, doktorların yapabileceği hiçbir şey yoktur.
*Hiçbir ülkede hiçbir diktatör kendiliğinden ortaya çıkmaz. Diktatörleri yaratan o ülkenin halkıdır. Hiçbir ülkede hiçbir diktatör kendiliğinden gitmez, o diktatörü götürecek olan gene o ülkenin halkıdır.
*Hayvanların ve çocukların sevilmediği, hatta öldürüldüğü bir dünyada yaşamaktan utanç duyuyorum.
*Bir hazinenin üzerinde oturuyorsun, farkında değilsin. O hazine sensin, sen… Başka yerlerde boşuna arama!
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.