- 669 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
sevmek; biraz seçim, biraz da kaderdir…
"her sözümüz dudaklarda gülüş oldu dönmek ihtimali yok artık o gülüşler düş oldu.ama biz aynı yerimizde aynı çizgideyiz yıllar var ki: nede güzel demiş mevlana:.zamanla yarıştım, zamanla yarışılamayacağını,zamanla barışılacağını zamanla anladım" MEVLANA
acaba geçmişe geri gitme şansım olsaydı ne olurdu diye düşündüm dün iftar vaktini beklerken , öncelikle gidip gitmemek konusunu düşünürdüm herhalde. Bu yolu çok zor geldim ben, yeniden yürünür mü, aynı acılar çekilir mi?bilmem .ama hayatta bir yol değil mi tıpkı tutulan oruçlar gibi..
Tecrübelerimi, aklımı, bildiklerimi sileceklerimi ve yine başladığım yere dönecek sem, aynı hataları yapacağım demektir. O zaman geriye dönmenin ne anlamı var?
bilirim ki 0 100 arası hayat oda nasip olursa:Bildiklerimle dönersem, bu sefer hocanın çalışmadığın yerden sorması gibi, bilmediklerimden sınava tabi tutacak hayat beni ve yine kalacağım muhtemelen, düşük elimi, kolumu kaynatacağım. Yani yine sil baştan yaşanacak her şey, benzerleri, biraz farklısı ama özünde aynısı…
her şey bu dünyada kalıyor ,nasıl gelmişsen öyle gidi yon sadece amel def terinle gerisi işte koskoca bir mazi . sayılı gün o kadar çabuk gelip geçiyor ki!!!
Eğer seçme şansım olsaydı yeniden yaşadım paylaştığım hayatı ve insanları seçer miydim, bilmem? Eski ben inanmayı güven meyi temizliği bu kadar sevdiğine göre, döndüğümde yine eski ben olacağıma göre, yine inançlı bir hayatı seçerdim demektir.
O zaman birini bir hayatı sevmek; biraz seçim, biraz da kaderdir…
Bildiklerimi unutup gelsem dünyaya yeniden, şartlar değişmeyecekse, bu ömürde ne değişecek?
Her şey ne kadar iç içe aslında değil mi? Bağlı, bütün, derin, kimsenin engelleyemeyeceği kadar da büyük ve cevapsız.
ama sevdiğim aşkım ömrüm dediğim birey yani seni yeniden seçer miydim, bilmiyorum. Zaten ben seni kendim için seviyorum. Sen olmuşsun, olmamışsın, ne fark eder? Seçen kalbim, seven aklım, bilen ruhum, unutan beynim, sanki hepsi benden bağımsız, hepsi ben değilim. Veya hiçbiri benim…
Bir daha seni seçmezdim elimde olsa ama seveceğimin senden iyi olacağından da şüphe ederim galiba . Benim ödevim imtaağanım sendin herhalde,bilirim ki dünya ve ahiretteki en hakiki saadet Salih ve Saliha bir eşle olmaktan ibarettir,o zaman sen olmasan da bir benzerine çarpıp yine düşerdim…bu hayatın kucağına...
YORUMLAR
Daha çok da kader galiba; seçimler de tartışmasız lakin.
sevgiyle...yüreğinize sağlık