KAĞNIDAN İNTERNETE !
KAĞNIDAN İNTERNETE !
YAZAN : YAHYA AKSOY
Tarihin akışı içersinde insanla beraber var olan ve insanla beraber yürüyüp gelişen şeyler incelendiği zaman ,sonuçta şu sorulmakta : İNSAN, YARATTIĞI TEKNOLOJİNİN ESİRİ Mİ OLACAK ACABA ?
Akıl ve bilim yer yüzüne şekil verirken insana yeni alanlar açmakta, teknolojiler üretmekte ve bu alanlarda insanların görgülerini, bilgilerini ve yeteneklerini yoğunlaştırmalarını öngörmekte.
Gelişen ve değişen dünyada sağülıklı, üretken ve yaratıcı bir şekilde yaşamak için bilim ve teknolojinin verilerini yakından izleyen ve uygulayan insanlar yarış halindedir.Bu yarış sonsuz ve özeldir. Eğitimin bu konuda ve noktada yeri öncelikli ve öenmlidir.Bilim ve teknolojiyi anlayamayan, anlatamayan ve kavratamayan bir eğitim ve öğretim sistemi çağın gerisinde kalmaya mahkumdur.
Öğretmenler ve öğrenciler bunun farkında olan insanlardır. Bunların ayaklarına bağ olan köhne zihniyetli siyasi yöneticiler ülkelerine ve uluslarına ihanet etmiş olurlar. Bu tür ihanetlerin faturası önce halka çıkar ve halkın dünya ulusları arasında saygın yerini alması gecikmiş olur.
Tarım toplumu olarak yaşayan ülkemiz insanı, kağnı, karasaban, at-araba ve tırpan-oraktan sonra buharlı ve elektrikli motorlu taşıtlar dönemine ve şimdi de bilgisayar ve dijital dünyasına adım attı. Gelecek kısa bir sürede, bakalım hangi dönemler yaşanacak ?
Ülkemiz, kağnı döneminden internet dönemine çok kısa bir süre önce geçti. Teknolojini hızlı akışı her yanı sardı. Kısa sürede yurt geneline yayılan teknoloji merakı ve ilgisi yepyeni bir ortam yarattı. Genç kuşaklar yaygın ve etkin bir şekilde teknoloji ile ilgilenir oldular.
Sevgili okul arkadaşım , Hacettepe Üniversitesi öğretim üyesi Prof.Dr. Mehmet Doğan, ülkemizin kağnıdan internete geçiş sürecini aynı adlı eserinde özgün olarak dile getirmişti.
Geleceği kurgulayan teknoloji ,insanın yerini alacak üretimleri denemekte.Bu durumda kamus ve özel her alanda insanın yaptıklarını yapacak ve toplumları sarmalayarak sürükleyecek teknoloji ürünleri şimddiden insan oğluna hazır ol sinyalleri göndermekte.
İnsanları ve develeri güreştiren , atları ve insanları yarıştıran toplumsal ve sosyal yaşamın yerini teknoloji yarışları alacak ve şaşırtıcı bir hızla gelişecek diye değerlendirmekteyim.
Baş döndürücü bu gelişmelere karşı , başı ve bilgisi sağlam, yetenekleri geliştirilmiş, bilgili ve bilinçli bir insan gücüne büyük bir gereksinim duyulacak. İnsanımızı bu gerçekler ve gelişmeler ışığında eğitmek, geliştirmek zorunlu olmaktadır. Bilim, teknoloji ve akıl bunu emretmektedir. Başka emirler gereeksiz ve geçersiz olacak ve toplum geride kalacaktır.
Bilimsel verilere ve açıkjlamalara göre ; En büyük güç -kuvvet olarak görülen insan gücünün yerini, yeni üretilen teknolojik ürünler alacak ve insana ait tüm duygu ve düşünceleri özümseyerek uygulama alanına koyacakmış.
Çok sayıda insanın yaptığı işleri az sayıda teknolojik cihazlar yaparken insanların işsizliği dahada artacak ve yeni teknolojiler yeni sorunları beraberinde getirecek.
Hep birlikte bu yeni gelişmelere hazırlıklı toplumu yaratmak için eğitim seferberliği yapılması grektiği inancı ile bilimsel ve teknolojik gelişmeleri insanlık adına sevgi ve saygı ile selamlamaktan sonsuz bir mutluluk duymaktayım...
YORUMLAR
Esir aldı bile teknoloji insanları.
Hele yeni nesil teknolojiyle yatıyor, teknolojiyle kalkıyor.
Çocuklar doğal oyunu unuttu, kimi hiç bilmiyor.
Akşama kadar bilgisayarda sanal dostlar ve şiddet içerikli oyunlar oynuyor.
Sohbet unutuldu, mektup yok oldu birebir ilişki kurmak gözüne baka baka dertleşmeler hayal oldu.sokakta rastladığımız her on kişiden dokuzu aklı zayi mecnun misali kendi kendine konuşur gibi yürüyor. Kimisi de öfkelenin avaz avaz bağırıyor. Allah beterinden saklasın.
Her şeyi abartmakta ustanız hoşça kalın
ipekyolu
selamlar, başarılar.