- 817 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
ABDULHADİ BAYDAN BİR KESİT
Ahmet AYAZ
Gaziantep Güneş Gazetesi 01.7.2014
…………………………………………………………………………………………………….
Güçlü bir hece şairi olan Abdulhadi Baydan söz ediyorum. Av. Abdulhadi Bay ve Kumru Dergisi edebiyatımızın hamalı diyorum ama, acaba yanlış mı dedim diye biraz düşündüm. Acaba, kültür sanat ve debiyatımızın yıldızı desem mi doğru olurdu? Ama hiç de yanlış demedim kanaatindeyim. Gaziantepte yayın hayatını 2010 Nisan dan bu yana sürdüren “KUMRU DERGİSİ” hakikaten de kültür sanat ve edebiyatımızın yükünü sırtına şelek etmiştir. Kumru Dergiisi sadece Gaziantep’in kültür sanat ve edebiyatına değil, Türkiye’nin ve bütün Türk Devletlerinde olduğu gibi, İran ve Irakdaki şair yazar ve sanat adamlarının isimlerini edebiyat tarihine geçirmektedir.
Gaziantep’in kültür sanat ve edebiyatına hizmet eden ünlü isimler oldu. Başta cemil Cahit GÜZELBEY olmak üzere, Şakir Sabri YENER, Hulusi YETKİN, Mehme t SAĞLAM, Ali Nadi ÜNLER, Adil DAİ, Uğurol BARLAS, Mehmet HENGİRMEN, Bülent AĞCABAY, Lütfiye AYDIN, Akten KÖYLÜOĞLU, Onat KUTLAR, Abdullah Edip ÇİTÇİ, İbrahim Halil YAKAR, Erdal CEYHAN, Cumhur Seydi APİ giibi zatı muhteremler. Bu isimlerin çoğunu destekleyen bir kurum ve kuruluş muhakkak olmuştur.
Ben de Gazi Şehrin Kültür Sanat ve Edebiyatına, Mehmet Sağlam’ın yayınladığı “YÖRE” Dergisinde ve Ankara Üniversitesine bağlı “TÖMER”in yayınladığı “ALLEBEN” Dergilerinde, genellikle Barak Kültürüne ağırlık vererek yazılar yazdım. Karacaoğlandan 1998 tarihine kadar, Antep üzerine yazılmış şiirleri kitaplaştırdım, basımını Halit Ziya Biçer üstlendi ve yaptı. 12. Yüzyıldan 2003 yılına kadar Gaziantep’in kültür sanat ve edebiyat adamalarını, “Gaziantepte Kültür Sanat ve Edebiyatta İz Bırakanlar” başlığı altında hazırlayıp kitaplaştırdım, Şahinbey Belediye Başkanlığı yayınları olarak, Yaşar AĞYÜZ Şahinbey Belediyesi Yayınları olarak basımını yaptı ve dağıtımını üstlendi. Gaziantep’imizin kültür sanat ve edebiyatı hakkında yayınlayacağım kitaplara da o zamanın valilerinden Muammer GÜLER, Erhan TANJU ve Lütfullah BİLGİN Beyler, bana yardımmcı olacaklarını söylerlerdi. O günlerde tembelliğim tutttu. Yoksa her birisinden 2000 adet basılıp biten kitaplarımın ikinci baskılarını yapabilirdim. Kitaplar ancak arşivlerimde kaldı.
Abdulhadi BAY ve KUMRU DERGİSİ’ne gelince; Av. Abdulhadi BAY, kendine güvenen, yiğit ve yürekli bir innsandır. Hiç bir kimseden yardım talep etmez, yapılan maddi yardımı kesinlikle kabul etmez. Bütün harcamaları cebinden karşılar. Kumru Dergisi nin basımı yapılıyor, Dünya Devletlerinde Türkçe okuyup Türkçe yazan şair ve yazarlarımıza, ücretsiz olarak ulaşmaya çalışıyor. KUMRU DERGİSİ. Gaziantep’te Velic İş Merkezinin 7. Katındadır. Kumru Dergisine bir yer tahsis etmiştir Av. Abdulhadi BAY . Sözü edilen yerde haftanın her cumartesi günü saat 13.30 da sanat severler toplanıyorlar, dünden bugüne Türk Şiiri ve edebiyatımız konuşuluyor. Üç üniversiteden mezun olduktan sonra Türk Dili ve Edebiyatını okuyan Abdulhadi BAY, edebiyat öğretmenlerimizden Abdullah KILIÇ, Zeki GÜL ve Yılgör ATÇI ile birlikte edebiyatımız konuşuluyor, hece Şiirinin kuralları tartışılıyor ve sanat severlere, öğretmeye çalışıyorlar. Ayrıca her hafta bir şairin şiirleri okunuyor, hayatı anlatılıyor. Ayrıca çekimi yapılıp kayda geçiriliyor.
Ben burada bugün Kumru Dergisinin Sahibi Abdulhadi BAY ve Genel Yayın Yönetmeni Gülhun ERTİLAV, Editör Barbaros Hayrettin ERTİLAV çiftine teşekkür edip, Kumru Dergisine uzun ömürler dilerken, Abdullah SOYLAĞ, Dr. Ahmet ÇEVİK, Tamer ABUŞOĞLU, Ali ATALAR, Birol GÜNGÖR, Fahri ANLAROĞLU, Kemal POLAT, Özcan YILMAZ, Bilge KAZAZ, Kemal KÜÇÜKCAN, Hanifi AKIN, Muhittin ARAR, Gökhan Veli KİŞİOĞLU, Meral Can ULUDAĞ, Halit Ziya Biçer, Ercüment Asaf YANIÇ, Mehmet Rağıp GÜZELBEY, Abdullah ÖZER’in de, az veya çok, kültür sanat ve edebiyatımıza hizmetten, nasıplerini aldıklarını söylemem gerekir. Çünkü kültür, sanat ve edebiyat adamlarımızın, edebiyat tarihinde izleri görülmelidir. Bu yazımı bu düşünce doğrultusunda yazdım.
YORUMLAR
Cesurca bir duruş galiba günümüzde edebiyat ile ilgili olmak. Bunu becerebilenlere selâmlar. Ne derginin içeriği, ne de kimin bu içeriğin mimarı olduğuyla meşgul olmaksızın yazılana yönelen bir selâm.
Ahmet Ayaz
TANIŞMAK DİLEĞİ İLE SELAM SEVGİ VE SAYGILARIMLA.
AHMET AYAZ