- 693 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KULAK ÇEKMECE VE KULAKLARA KÜPE****
Kökleri bende
ağacın
dallları pıtırak
buyrun yiyin
yeter ki
olsun dostçak
*** Acemice ve hoyratça gençlik; ustalaşmış ve ölçülü yaşlılık.. Yeter de artar çelişkilere .
*** Kişi müktesep hakları ; tercih ve takdirine göre yaşar.
*** Susmasını da bilmeli insan; yazmasını da.Hatta gerekiyorsa ; öylece durmasını !!!
*** Herkes istediğini yapsın varsın.".Hakkıdır hakka tapan "..
*** Her davete icabet gerekmez. Kişi kendi öncelik,tercih ve gönlüne göre sıralama yapma, erteleme veya üstünü çizme hakkına sahiptir.
*** Dilerim hiç kimse düşsüz, hayalsiz ve umutsuz kalmasın !!
*** Asla geviş getiren hayvanlar gibi; miskin ve arsız olmayın .
*** Kör bir dilenci gibi köşe başında; serip mendili sevgiler dilenmektense bırak beyazlar çıksın saçlarında..
*** Kendinize uydurmaya çalışmaktansa; siz uyun karşınızdakine !!
*** Karşınızdakinin kredisi bol diye; alıp alıp savurganlık yaparsanız açıkta kalırsınız.
*** Bakın aynaya önce; yastığa koyun başınızı.. Görün , düşünün .. Hadi şimdi anlatmaya başlayın kendinizi .
*** Siz elinizden geleni yapmış,anlatmış ve topu karşıya teslim etmişseniz; vuruşunu beklemek zorundasınızdır. İlla vur demek ; kopukluk yaratır.
*** Baştan edilen kavgalar,yaşanan çelişkiler; karşılıklı birbirini tanımaya matuftur. Haklılıklar da çeki düzen verilirse ; arkadaşlıklar ilerler.
*** " Benim herkese kredim çoktur !!" sözü; çok güzel kulak çekme yöntemidir.
*** Kendini bilen; sahip olduklarının farkındakiler bile karşısındakilerin övgü ve tenkitlerine açık olmalıdırlar.
*** Birinin karşısında ezik büzük, iki büklüm oturmak istemiyorsanız haddinizi bileceksiniz.
*** Kendi kelinizi kapatıp keple; başkalarının kellerinin tenkitin de olmak kelinizi unutturmaz kimseye.
*** Bırakın görünürde ki şekli şemali ; hele girin içine görün, hengamelerde ki hercümerçi
*** Bir düşüncemin dercinden sonra; ileride okuduğumda o cümlenin başka başka yönlerine gittiğini görmek anlam çeşitliliğinden olsa gerek..
*** Şefkatsiz büyüyen çocuklar; ilerilerde şefkat arsızlığın da olacaklardır.
*** Haklı veya haksız yere ikaz gören, kulağı çekilen kişi onur ve haysiyet sahibi ise; kimsenin merhamet ve kredisine sığınıp o kapıdan bir daha girmemelidir. merhametle ;saygı ve sevgi yeniden asla tesis edilemez.
*** Onurlu,haysiyetli,gün görmüş insanların ufakta olsa hata yapma lüksü olmamalıdır.
*** Kulak çekerek terbiye etmektense; güle güle demek daha ehvendir.
*** Hak etmeyen kişinin yaşı başı ne olursa olsun saygı göstermenin bir ederi yoktur.
*** Hayatta en akıllı şey ; trakya vecizi ile " Ne ka ekmek, o ka köfte ".. Bundan sonra böyle topla kuyruğu, otur kıçın üstüne..Saygı duyarlar o zaman büstüne ..
*** Kendi yüreğime tutsağım...Bahçıvanım;birde çiçeklere uşağım ..
*** Akıllılıkla delilik sohbete girerler bazen uzun uzadıya..
**** Benim kulluğum seni böyle allayıp pullayan.
**** Kuyu diplerinde kaldı ne dostlar,ne arkadaşlar ve sahtekarlar.. Unutmadım sizleri, tutun ellerimi son kez.. Çıkarayım sizi; bakın kanatları ile gökyüzünde bulutlar kuran kuşların alemine..Ne öyküler var yaşanmamış .. Haydi yaşamaya ,son bir şans daha ..
**** Benimle ol, benimle kal.. Yetiyorsa yüreğin..Gölgelerim kadar, adımlarım kadar..
**** Güneşten aynalar tutulan gözlerin; gece ne hal alır bilirmisin .
**** Bir gün her şey yoluna girecektir. Ne kadar varsa saatçi ustası emrimde olacaklardır. Öyle bir ayar yaptıracağım ki ; işleyecek zaman senin için .
**** " Adını dağlara yazdım yarim !!" .. Ulan biz kağıda yazamıyoruz; adam nasıl oralara çıktıysa ve ne ile yazdı ise maşallah vallahi..
**** Ben özleyince uyumak isterim. Çünkü; kavuşurum düşlerim de.
**** Yarın mezat günü... Hayallerimi açık arttırma usülü ile satışa arz edeceğim. Ha söyleyeyim hazırlıklı gelin; ederi çoktur hayallerimin !!
**** Gök gürlüyor; nasıl da şimşekler çakıyor. Hep sarılırdınız çoluk çocuk ; yatardınız bağrımda.. Şimdi yalnızsınız uzaklar da.. Bir sen varsın kadınım.. Hadi bitti ise duan,okuman; gel yat bağrıma .. Bu defa ben korkuyorum.. Sarılayım boynuna !!
**** Bir gariban.. Hiçbir şeyi yok ki..Şu fırtınalar , ve yağan yağmurlardan gayri...Ha birde ilave edelim zifiri hüzün dolu geceleri...
**** Ay atmış pençelerini gözlerine..Bir yanıp bir sönüyor denizci feneri gibi..
**** Yağmurlar yağdırıyorum bu şehrin; ara tenha sokaklarına kadar.. Her yer az sonra sırılsıklam. Akacak damların rimelleri,allıkları tuğlalardan oluk oluk..Ve ne kadar varsa pislik düşünceler ; akıp gidecek parke aralarından.....
****Bir şarkının melodisinde kimler ayrı pencerelerden bakıp kendilerini görebiliyorsa; şiir,aforizma,makalelerde de kendini bulabilir ve ya başkalarına ait gibi algılayabilirler.İşte edebi sanatların en bariz özelliği budur.
**** Hastalığımdan dolayı 3-5 senedir maalesef oruç tutma keyfinden mahrumum. Mazeretlerine binaen oruç tutamayanın ; tutamadığı surece her gün birini doyurma mecburiyeti aklımda kalan .. Ne yapacağım ben şimdi: kendimi doyurmaktan acizken !!!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.