İçime doğmuştu…
İçime doğmuştu…
Tam 5 yıl önceydi…26 Haziran 2009 tarihinde İslahiye Cumhuriyet ilköğretim okulundan sınıf öğretmeni olarak ilişiğimi kesmiş,Nurdağı Fatih ilköğretim okuluna müdür yardımcısı olarak göreve başlamak için gitmiştim.Buraya gidip gitmeme konusunda da tereddüt ettim.Çünkü İslahiye’nin en iyi okullarından birinde 24 kişilik müstakil sınıfı okutacaksın…Öğrenci, veli,okul,çevre… hepsi bilinçli olacak.Öğretmeni motive eden etkenlerin mevcut olduğu,herkesin gelmek için sıra beklediği böyle bir okulu, bir sınıfı bırakıp gideceksin.Hangi akla, hangi mantığa hareket ediyorsun anlamak gerçekten güç.Böyle bir ortam bir daha ele geçer mi?
Her zaman insanlar üst basamaklara tırmanmak için, daha güzel daha rahat yerlere gitmek için çaba gösterirler.Ya gideceğin yer, tayininin çıktığı yer bu özelliklere sahip mi?Hayır! Hayır! Nurdağı’nın en büyük , mevsimlik işçilerin bulunduğu, öğrenci devamsızlığının en fazla olduğu, taşımalı eğitimin, özel eğitimin, 50 çalışanın olduğu bir okuldur ,gideceğin yer…Üstelik tek bir müdür yardımcısı olarak da sen çalışacak, bütün okulun yükünü sen çekeceksin…
Bir düşünsene o günleri, can dayanır mı? insanın sinirlenmemesi elde mi?Norm kadrosu iki olduğu halde diğer müdür yardımcısı görevlendirme ile başka bir okulun müdürlüğüne bakıyordu.Bütün iş ve işlemler de sana kalmıştı.Kalk bakalım bu yükün altından kalka bilecek misin?
Her yıl 10-15 öğretmenin sirkülasyon yaptığı,ilçe milli eğitim müdürlüğünün bir çok iş ve işlemlerini yapmanız için sizi görevlendirdiği bir okulu düşünsenize, zaman geçer mi?Tüm bu iş yoğunluğu arasında hasta olmaz mısınız?Strese, sinir hastalığına tutulmaz mısınız? Tüm bu soruların cevabını size bırakıyorum.
Gerçekten çok zor günler geçti.2009 yaz tatilinde Ağustos ayında okulun bulunduğu mahalledeki bir eve aylık 250 Tl ücretle kiracı olarak taşındım.Ev okula çok yakındı,Nurdağı’nın tozunu, yelini, toprağını burada gördük yaşadık.Çocuğumuz üçüncü sınıfa kadar bu okulda eğitim-öğretimini sürdürdü.Nurdağı’nı, pazarı, çarşısını çok iyi tanıdık…
Fatih ortaokulu bana bir çok tecrübe ve deneyim ,utulmayacak dostluk ve arkadaşlıklar kazandırdı.Üniversitede yan alan olarak gördüğümüz ve ileride hiçbir işe yaramayacak dediğimiz Görsel Sanatlar branşına bu okulda geçtim.2012-2013 Eğitim öğretim yılında dönemin Milli eğitim bakanı ,4+4+4 Eğitim sistemi dolayısı sınıf öğretmenlerinden yan alanları olanlara hizmet puanı üstünlüğüne göre kendi yan alanlarına geçerek branş öğretmeni olma imkanı tanıdı.Gaziantep il Milli Eğitim Müdürlüğü idareci olan sınıf öğretmenlerine kendi okullarında hem branşa geçme hem de yöneticiliklerinin kendilerinde kalması fırsatını tanıdı.Böylelikle görev yaptığı okul hiçbir personele açılmıyor,o okulun idarecisi olan sınıf öğretmenine açılmaktadır. Sınıf öğretmeni olan kişi ortaokula idareci olarak atanıyor hem de yan alanı ne ise o alan ile ilgili branş öğretmeni olarak atanıyordu.Benim yan alanım Görsel sanatlar olduğu için Fatih ortaokuluna görsel sanatlar öğretmeni ve müdür yardımcısı olarak atamam yapıldı.Zamanında Fatih ilköğretim okuluna,yani branş değişikliği yaptığım okula gitmesem belki branş öğretmenliğine yani Görsel sanatlar öğretmenliğine geçemeyecektim.Çünkü İslahiye’de görev yapıp da Gaziantep merkezdeki okulların görsel sanatlar öğretmenliğini istemek, tercih etmek aklımın ucundan dahi geçmezdi.
Daha önce 4+4+4=3x4 müdür ? diye bir köşe yazısı yazmıştım.Bu yazıda bahsettiğim gibi gittiğim okullarda dört yıl kalıyor, tayin istediğimde de çıkıyordu.Dört yıl kaldıktan sonra başka okulda görev yapmak istiyordum.İşte geçen yaz Fatih ortaokulunda 4 yılı tamamlamış idim.Bu yıl tayinim çıkacak diye içime bir sevinç, mutluluk, ayrılık hüznü çökmüştü,il içi idareci ataması ile tayinimin İslahiye’deki bir okula çıkacağı içime doğmuştu.Hatta sene sonu öğretmenler kurulu toplantısında öğretmenlerden helallik aldık, Demeyin başlığı adı altında yazdığım şiiri de tüm öğretmen arkadaşlara okumuş ayrılığın ilk acısını orada yaşamıştım.
Gerçekten de öyle belli bir süre çalışınca görev yaptığınız okul;her yönü ile (yazışma, öğrenci, veli, ilçe Milli eğitim…. )çekilemez oluyor.İnsan bir an önce tayinim çıksın da gideyim diye dua etmeye başlıyor.Geçen yıl il dışı atamalarda memleketim Hatay’da 13 tane görsel sanatlar açığı gösterilmişi, ilçemiz Hassa’ da hiç açık göstermemişler en yakın olarak Kırıkhan ilçesinde 2 tane görsel sanatlar açığı göstermişlerdi.Bu yüzden de il dışı tayin istememiş nasıl olsa il içi idareci ataması olur ümidi ile günleri iple çekmeye başlamıştım.
2013-2014 eğitim öğretim yılına Fatih ortaokulunda müdür vekili ve müdür yardımcısı olarak başladım.Tabi ki gözlerim de idareci atamasında idi…Bu iş yoğunluğu altında bir de Kahramanmaraş’a yüksek lisans eğitimi için gidiyor tabiri caiz ise başımızı kaşıyacak vakit bulamıyorduk.İnternete baktığımda bazı illerin idareci atamasına başlaması beni daha çok umutlandırdı.Dört kategori altında idareci ataması yapılacak, ben de nasıl olsa İslahiye’deki bir liseye ya da ortaokula görsel sanatlar öğretmeni ve müdür yardımcısı olarak atanacaktım.
Okulun açıldığı ilk haftalar okulun yoğun işleri (ders programı, taşımalı eğitim,derslikleri oluşturma, şubeleri oluşturma, belirli gün ve haftalar, kulüpler…),diğer yandan yüksek lisansın proje dönemi, bir yandan da ilçe milli eğitimim işleri bitmek bilmiyordu.Sabırlı olmak gerekiyordu.Çünkü sabır zamana karşı e iyi ilaçtı…
Beni sevindiren, umutlandıran haber ilçe Gaziantep milli eğitim müdürlüğünün il içi idareci atama takvimini yayınlamış olması oldu.
Sınava dayalı idareci ataması
Norm fazlası idareci ataması
İsteğe bağlı idareci ataması
Zorunlu idareci ataması
Sınava dayalı atama ile okul açılımından 40 gün sonra okulumuza okul müdürü ataması yapıldı, bir nebze olsa da iş yoğunluğu ve sorumluluk azaldı.Önemli olan il içi isteğe bağlı idareci atamasının yapılması idi.Aralık ayı başında tercihlerimizi yaptık, İslahiye ilçesinde bulunan 7 okulu tercih yapmıştım.İkinci tercihim olan İslahiye Anadolu imam hatip lisesine müdür yardımcısı olarak atamam yapıldı.Valilik oluru gelince 16 Aralık 2014 tarihinde Nurdağı Fatih ortaokulundan ilişiğimi kesip aynı tarihte İslahiye Anadolu imam hatip lisesinde Müdür yardımcısı ve görsel sanatlar öğretmeni olarak göreve başladım.Okulda 5 idareci ve 30 öğretmen görev yapıyordu.Müdür, Müdür başyardımcısı ve üç müdür yardımcısı görev yapıyordu.Memleketimize yaklaşmış, iş yoğunluğu azalmıştı.Bir de sabahleyin öğrenci servisi ile okulun yakınına kadar gitmek; üzerimizde bulunan stresi, iş yorgunluğunu atıyor, iş yerine her gün sevinçle gitmemi sağlıyordu.Sorunsuz bir eğitim öğretim yılını böylece geçirdik.
Ama belli yıldan sonra idarecilik ve her gün yolculuk çekilmiyordu.Dönem sonuna doğru bunun daha çok farkına vardım.Artık belli yıldan sonra insana çalıştığın iş yeri doyum sağlıyor, kafa biraz dinlenmek istiyordu.
Bu umut ve heyecanla il dışı atamaları bekliyorduk.İl dışına atamam yapılır ise öğretmen olarak atamam yapılacak, öğretmenliğe dönecektim.Olsun olsun öğretmenlik çok rahat olurdu.Zaten branşım da görsel sanatlar dersi akademik başarısı sorgulanmayan, özel beceri ve yeteneğe dayalı olan bir dersti.Bu heyecan ve umutla 13 Haziran 2014 tarihinde karnelerin dağıtımını yaparak 2013-2014 eğitim öğretim yılını aktif olarak tamamlamış olduk.
16 Haziran tarihinde mesleki çalışmalar ve il dışı atamaların başvurusu başlayacaktı.il dışı atama başvuruları başlayacaktı ama Görsel sanatlar branşı için Hatay açılacak mıydı?Açılacak ise Hassa ‘da kaç tane okul açılacak? Köy okulu mu, merkez okullar mı açılacak? Tüm bu sorular kafamızı iyice karıştırıyor başvuruların başlayacağı günü dört gözle bekliyorduk.Hassa merkezde, Aktepe ve Akbez merkezlerde bir tane de görsel sanatlar açığı olduğunda yazacak, bu yoldan bu idarecilikten kurtulmaya çalışacaktım.
16 Haziran Pazartesi günü heyecanımız, umudumuz bir kat daha arttı.Okula vardığımızda bilgisayarda mebbis sayfasına elimiz zor gidiyordu.Ya Hassa’da ve okullarında açık olmazsa bir yıl daha nasıl yapacaktım?Nasıl geliş gidiş yapacaktım?Düşünmesi bile insanı hasta edip, strese sokuyordu.
İşte bugün,16 Haziran Pazartesi günü öğleye doğru mebbis sayfasını açtık, İl dışı atama butonunu tıklayıp Hatay ilini seçtiğimizde gözlerime inanamadım.Evet! evet! Hassa Hatsaş ortaokulu ve çarşıdaki Dervişpaşa ortaokulu açık görülüyordu.Saydım Hatay ‘da 12 tane görsel sanatlar açığı görülüyor, iki tanesi Hassa merkezde bir tanesi de Hassa Eğribucak ortaokulu idi…İnsan Hassa’ daki bu ortaokulları görür de sevinmez mi?
Tercihimi yarın yapayım diyerek dua etmeye, şükretmeye başladım.Hassa Hatsaş ortaokulu mahallemizde bir de evimizin hemen yakınında idi.Çocuklarımız bu okluda okuyor, okul müdürü Fakülteden sınıf ve sıra arkadaşı ve çalışan öğretmenler liseden ve mahalleden arkadaşlar….
İnsan böyle yerin çıkmasını istemez mi? Burayı Hatsaş ortaokulunu birinci,Dervişpaşa ortaokulunu da ikinci tercihime yazarak başvurumu yaptım.Atama sonuçları 24-26 Haziran tarihleri arasında açılacak dendi ama iki gündür bilgisayarın başındayız tercihler açıklanmadı o sevinci, o mutluluğu göremedim.
Bugün 26 Haziran 2014 İslahiye’den ilişliği kestiğime tam 5 yıl oldu.İl dışı öğretmen atamaları bugün açıklanacak, içime bir umut düştü, inşallah bu umut gerçek olur.İnsan memleketinde, evinin önünde çocuklarının öğrenim gördüğü okulda görev yapmak istemez mi?
Saatler 16:00 yı gösteriyor, halen bir açıklama yok…Ümidim tükenmiş değil.Görsel Sanatlar branşında 223 puan olup da atanamamak çok üzücü olur.Duam, isteğim ilk tercihime atamamın yapılması…Saatler 19:16 yı gösterdiğinde bir arkadaşımız aradı,kendi tayini Osmaniye merkeze çıkmıştı.Bana T.C Kimlik noyu söyle dedi,heyecanla Kimlik numaramı söyledim.İlk tercihiniz Hatsaş Ortaokuluna atandınız sözünü duyunca çok sevindim.Bu yıl tayinimin çıkacağı içime doğmuştu.Tıpkı 2000 yılında Şanlıurfa-Suruç’a,2004 yılında Gaziantep Nurdağı’na,2008 yılında Gaziantep -İslahiye Cumhuriyet İlköğretim Okluna,2009 yılında Yönetici olarak Gaziantep-Nurdağı Fatih ilköğretim Okuluna,2013 yılında Gaziantep İslahiye Anadolu imam Hatip Lisesine yönetici olarak atamamın yapılması… Gördünüz mü?Her gittiğim yerde 4 yıl kalıyor 4+4+4 eğitim sistemine tam ayak uyduruyordum.Bundan tam 5 yıl önce yani 26 Haziran 2009 tarihinde İslahiye Cumhuriyet ilköğretim okulundan Fatih ilköğretim okuluna Müdür yardımcısı olarak atanmış ve göreve başlamıştım.İşte bugün 5 yıl sonra 26 Haziran 2014 tarihinde o umut içime doğdu ve gerçek oldu.26 Haziran 2014 tarihinde tayinim Hatay-Hassa Hatsaş ortaokuluna Görsel sanatlar öğretmeni olarak çıktı…He mutlu bu günlere…Ne mutlu azim ve sabırla çalışanlara…
26.06.2014
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.