- 672 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Şiir sitesi nasıl olmalı
Şiir sitesi gönlü yüce insanların buluştuğu doğru noktadır. Daha doğrusu ben böyle biliyorum. Tersini düşünen de olabilir. İnsanların düşünceleri farklıdır.
Cebimde param kalmadığı için cep telefonumu sattım. İnternete telefondan bağlandığım için uzun süredir yoktum. Sonucunda yine döndüm.
Çoktandır kafamda böyle bir yazı hazırlamak vardı. Kısmet bugüneymiş. Lafı fazla evirip çevirip kıvırmadan öz noktaya geçeceğim. Benim sloganımdan birisi şudur. Hataları düzeltebilirim yanlışları düzeltemem ama yanlışları azaltabilirim.
Şiir sitesi nasıl olmalı diyorum. Şiir sitesi emeğe değer vermelidir. Emeği korumalıdır. Tıpkı kendi ayakta durduğu gibi içindekileri de ayakta tutmalıdır. Şiir sitesi tc kimlik numarasını istemelidir.Çoğu şiir sitesinde tc kimlik no istenmiyor. TC kimlik no neden istensin diyenler çıkacaktır. Mesala şair öldüğünde tc kimlik no ile üye değilse eserler sarı çizmeli mehmet ağanındır. Zira aynı isimden binlerce var. Temsilcilerin hak araması zorlaşır.Şiir deyip geçmeyelim.Bugün Karacaoğlan, Köroğlu, pir Sultan abdal şiirleri yaşıyorsa emeğe değer verenlerin var olduğunu gösterir.Bugün Karacaoğlan’ın mezarına benzer bir mezar bulunduğu zaman herkes merak edip araştırıp haber yapıyor. Bir ünlü şair öldükten yıllar sonrası yayınlanmamış 20 şiiri olduğu ortaya çıkıyor. Yani emeğe değer verip koruyanlar varki kaybolmuyor.
Peki şimdi ki şiir siteleri nasıl bir yol izliyor. Sözde edebiyatçıyız ama gelin görün ki edebiyatın e’si yok. Neden, niçin, niye yok açıklayayım. Örneğin bir şair bir şiir sitesine üye oluyor. Bin eser yayınlıyor. Bir tanesi veya beş tanesi çalıntı çıkıyor. Bu çalıntı eser veya eserler yüzünden bütün emekler çöpe gidiyor. Beş tane eseri silmek zor olduğu için şiir siteleri üyenin kaydını ya siliyor yada pasifliyor.Hemen hemen ikisi de aynı şeydir. Sonuç olarak eserler yok oluyor. Oysa üyenin üyelik onayını alsalar ve sorun çıkartan eserleri silseler üye zaten yeni eser ekleyemiyor. Ve sayfası aktif oluyor emekler çöpe gitmiyor.
Eserler kolay meydana gelmiyor. Gündüz doğuyor gece doğuyor ve onları bakıp büyütüyoruz.Birileri de kıyıp öldürmesin.
Lütfen emeğe değer verip saygı gösterelim. Saygılarımla
Yakuphan Kılınç