- 9044 Okunma
- 20 Yorum
- 10 Beğeni
SENİ SEVİYORUM BABA
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Biliyorum. Şimdi, keşke sözcüğünü kullanacağım ve sıkıntı yaratacağım. Ama hayır, bu sefer böyle bir yanılsamada bulunmak istemiyorum.
Giden gitmiş çoktan. Tam da dedikleri gibi: Kalan sağlar bizimdir…
Söz konusu olan ne bir pişmanlık ne de isyan. Çünkü öğrendim artık kabullenmeyi. Biraz geç işledi bu süreç ama demek ki vakti şimdiymiş.
Şu son birkaç yıl içinde o kadar çok olay ve istisnai durum yaşadım ki. Ve ne yazık ki; bu değişimi anlatabildiğim insan sayısı yok denecek kadar sınırlı. Anlayanlar da subjektif bir açılım getirip çok farklı bir noktaya taşıyorlar anlatmak istediklerimi. Pes ettim artık.
Pes etmek, derken bireysel açılımı terk ettim ve gördüm ki yeni dostum asla ihanet etmiyor bana. Ne arkamdan konuşuyor ne de sırtımdan bıçaklıyor üstelik. O kadar yalın, naif ve sessiz ki ama öylesine de eşlik ediyor ki yeri geldiğinde.
Onunla tanışmanı çok isterdim, baba. Zira senin de yakinen tanıdığın bir sırdaş. Buraya nerden geldim bilmiyorum. Aslında biliyorum çünkü yakinen tanıdığım kim varsa hep bir merak konusu idi senin için. Az kurcalamazdın hani. Nasıl da yakınırdım ve her seferinde isyan bayrağını da açardım.
Çocuk aklı işte, deyip geçmeyeceğim çünkü ilk gençlik yıllarımda da durum değişmedi.
O günleri özledin mi, diye sorarsan samimi bir yanıt vereceğim: ‘’Hayır ama bu demek değil ki seni özlemedim.’’
Aslında özlediğim çok ama çok şey var. Ne zaman ki yalnızlık hissi bassa kalemime sarılıyorum. Ya da kim varsa yakınımda, deşiyorum yaralarımı ve gırtlağına sarılıp yakınımda esir aldığım kim varsa başlıyorum anlatmaya.
Sen gittikten sonra çok şey değişti baba. Hele ki, gitmezden önce yaşadığın o can yakan ve yürek burkan süreç çok şey çaldı benden. Sen bir kere öldün, ben bin kez. Bıraktığın tahribat anlatılmaz.
Aşmak, aşmaya çalışmak… Az mücadele etmiyorum doğrusu zaten ömür dediğimiz bir mücadele devinimi değil mi?
Hayallerin vardı bana dair ve en az senin kadar benim de ulaşmak için çırpındığım onlarca hayal. Ne sonuç ne de süreç önemli artık. Zira mümkün mertebe mazimi deşmekten uzak durmaya çalışıyorum. Mecburum da. Geçmiş hem günü öldürüyor hem de insanın ayağına dolanan gereksiz bir ayrıntı her ne kadar şekillenmemizde önem teşkil etse de. Yeteri kadar ahlarla geçip gitti devrik yıllarım.
Yoksa en kolayı, işi deliliğe vurmak mı bu denli ciddi ve felsefi bir ayrıştırma getirmek yerine.
Az komik yönleri de yok yaşadıklarımın. Bir o kadar inanılmaz ve sıra dışı. Somut hiçbir örnek de yetmez üstelik hissettiklerimi ve yaşadıklarımı anlatmaya. Ağzımın payını aldım doğrusu net olaylarla örneklendirmek istediğimde.
Her ne ise yadsıması ihtimal dâhilinde bile olmayan…
Cevap alabileceğim ve adrese teslim edeceğim bir mektup olmadığını biliyorum. Daha önceki sayısız mektubumda olduğu gibi. Kimine garip gelebilir ya da acınası bu mektupları yazmam. Ama ben inanıp, yazmaya meyillenmişken bir o kadar da haz alıyorum her yazdığım kelimede. Sanırım acı odaklıyım ve bir o kadar yalın ve aşina ulaşılmazlığın kısır döngüsünde.
Şu an karşımda olsaydın inan ki bu denli açık yürekli ve samimi olamazdım. İşte bu yüzden sevdalıyım yazmaya. Adını koyamadığım bir duygu yolcusu olduğum bu yolculuk.
Mesleğinle hep gurur duymuşumdur baba ve ucundan da olsa nasiplendim mesleğinden. Gerçi kısa sürdü ama hiç de belli olmaz belki yakın bir zamanda yeniden üstüm başım bulaşır tebeşir tozuna.
Babalar günü dendi mi sağlığında nasıl da mutlanırdım. Ve her ne hikmetse her babalar gününde gider aynı hediyeyi seçip alırdım sana üstelik senin paranla. Aynı koku senin sevdiğin ambalajı da aynı, rengi de cinsi de. Doğrusu hiç de yaratıcı değilmişim bir o kadar yeknesak. Ya şimdi yaratıcı mıyım ya da sıkıcı belki de mızmız. Evet, mızmızım yine tam da bıraktığın gibi. Sanırım biraz da egosantrik. Ve hayalperest. Değişmeyen bir yönüm daha. Seneler devrildi peşi sıra ama bazı yönlerim hala aynı kaldı.
Bu mektubu yazma düşüncesi nasıl hâsıl oldu bilmiyorum ama hissedeceğine ve duygularımın sana malum olacağına yürekten inanıyorum. Sanırım dün okuduğum bir şiir ile çıktım yola. Cemal Süreyya’nın bir şiiri. Seni andım her dizesinde: ‘’Sizin hiç babanız öldü mü…’’
Bu şiir kitabı epeydir duruyordu masamda ama ne yalan söyleyeyim dün kısmet oldu okumak. İnanılmaz bir kalem.
Bunları seninle yüz yüze ve kalp kalbe paylaşmak ne hareke olurdu kim bilir. Ve edebiyatçı kimliğinden neler neler esinlenirdim. Ve büyük ihtimalle daha da pekişirdi yazma isteğim. Aslında şu anda da pekişmekte.. Allah’ın bildiği o kadar çok şey var ki yüreğimden geçen ve bir o kadar da istek ve inanç doluyum. Büyüyemedim bir türlü. Yaşıtlarım torun torba sahibi oldu, ben hala o küçük kız çocuğunu pışpışlamakla meşgulüm. Sebebi ya da sonuçları ise asla ilgi alanım değil. Zira mutluyum her halimle her ne kadar yüzümü sık sık assam da.
Gördüğün gibi babacığım, aynıyım ben değişen şartlara ve imkânsızlıklara rağmen. Tamam, nankör olmayacağım ve kelimeyi değiştiriyorum: İmkânlar ama yine de tarafımca değiştirmenin oldukça zor olduğu ama inan ki elimden geleni fazlasıyla yapacağım. Laf aramızda, zaman zaman tembellik yapmıyor da değilim.
Her ne kadar sana yazdığım her mektupla nihayete ermiş gibi olsa da söyleyeceklerim an geliyor yeniden sarılıyorum kalemime.
Babalar gününü çoktan çıkardım takvimden bu yüzden bugünden yazmak istedim sana. Senin varlığında pek dile getirememiş olsam da keza sen de bir o kadar dile getirmezdin, bil ki seni seviyorum ve en az benim seni sevdiğim kadar ve beni sevmiş olduğuna da adım gibi eminim. Artık anladım ki; sözcüklerin altında gizlenen çok daha anlam yüklü kavramlar var: Davranışlar, tutumlar ve gösterilmeyen pek çok duygu gibi… Ve şu da bir gerçek ki; hiçbir şey dışarıdan görüldüğü gibi değil insan hayatında. Görünen ve yaşanan o kadar farklı ki birbirinden. Bu yüzden artık önemsemiyorum yankılanan sesleri çünkü iç sesimi artık o kadar iyi tanıdım ki…
Seni seviyorum, baba. Keşke bunu daha önce söyleyebilmiş olsaydım…
YORUMLAR
kaleme sağlık, içtenlikle yazımış öz eleştiriler.özlem sevgi. alışkanlıklar. babaların yeri dolmuyor.
Gülüm Çamlısoy
Mümkün mü yerlerinin dolması?
Sevgimlesiniz
Ben bu yazıya nasıl geç kaldım..
Nasıl göremedim ...
Boşuna çocuklar "baba" gözlerin görmez oldu diyorlar ...
Ben şahsınızdan özür diliyorum ...
Göremedim işte .Bu bir kusur mu ?
Evet çok ayıp bir kusur bu muhteşem yazıyı görememek.
Baba olmak....ah baba olmak ...
Nasıl anlatsam bilmem ki ...nasıl satırlara sığar duygular
Nasıl ?
Tarifsiz bir hüznün içine ittiniz Hocam ...
Bir avuç gözyaşı bıraksam şuraya anlar mısınız halimi...
O baba sağ olsaydı da öpebilseydim elini.
Sizin gibi hayırlı bir evlat bırakmış geriye
Rahmet olsun ,Mekanı Cennet olsun.
Ruhu şad olsun.
Tüm babaların ruhuna bir fatiha ....
Allah'a emanet olun.
Saygılarımla
redfer tarafından 18.11.2021 13:19:57 zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Ömrünüz çok olsun İnşallah.
Varlıklarınız yeter daha ne isterim?
Çok teşekkür ediyorum kocaman yüreğinize.
Sağ olun var olun değerli hocam.
Amin İnşallah.
En içten selam ve saygımla asil yüreğinize
Bu yazıyı yeni okudum.Çok geç oldu.Babalarımızın mekanları cennet olsun.Allah rahmet eylesin.Sevgimle.
Gülüm Çamlısoy
Yitip gittiler.
Oyyy.
Çok teşekkür ederim çok çok
Sonsuz sevgimle
Allah rahmet eylesin
Çiğdem Karaismailoğlu
Kendimi hazır hissettiğimde bu yazıya yorum atacağım.
Allah rahmet eylesin babalarımıza:(
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim.
Allah rahmet eylesin İnşallah.
İnsan hala yokluğuna alışamıyor.
Sevgilerimle gönül bahçene
Babama onu sevdiğimi bende söyleyemedim hiç bir zaman yüzüne
Gerçekten onu çok sevdiğimi de, hastalığını öğrendiğim gün anladım
Meğerse ben babamı çok ama çok seviyormuşum, hele vefatından sonra
Bunu daha çok anladım
Allah rahmet eylesin babanıza
Ve tüm inananlara Amin
Saygılarla kardeşim
Gülüm Çamlısoy
Aslında sevgiden de öte duygular var saklı tuttuğum ve babama söyleyemediğim ve günden güne büyüyen.
Çok çok teşekkür ediyorum değerli hocam, kıymetli ağabeyim.
Ömrünüz çok olsun.
Selam ve saygılarımla.
Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun babanızın..
Babamın vefat haberi geldiğinde ben de inanamamıştım..
Bir gün önce telefonla görü,şmemde iyiyim diyordu neşeliydi ertesi gün vefat haberi.
Yıllar sonra kabrini gördüğümde gerçekti kabrinde yatan babamdı..
Babam vefat ettiğinde bir yanım mezarda gibi oldum..
Evlatlarım dünyaya bağlayan oldu beni..
Anne baba çok önemli Allah hayır dualarını alanlardan eylesin hepimizi..
İç burkan fakat yazdıkça içini hafifleten olur anılar bende öyle oldu..
Sidney den selamlar dua ile ....
Gülüm Çamlısoy
Rabbim başka acılar vermesin.
Çok teşekkür ediyorum duyarlı yüreğinize.
Uzun bir süre amansız hastalıkla mücadele etti rahmetli babam.
Etkisi çoktur bende ki üniversiteyi yeni bitirmiştim ve çok güzel bir başlangıç yapmak yerine üzüntü ile doldu hayatım.
Ağır bir kayıp.
Evlatlarınıza ve tüm sevdiklerinize Allah uzun, sağlıklı ömürler versin İnşallah.
Sağ olun var olun sevgili dostum.
Huzur veriyor varlığınız.
Aleykümselam.
Sevgilerimi, dualarımı ve iyi dileklerimi gönderiyorum.
Ömrünüz çok olsun.
Çok sağ olun
Yeganem
Allah dostu Hakkı yazan kalemlere Allah sağlıklı uzun ömürler versin ..
Yaz mevsimindeyiz bugün 36 dereceydi akşam üzerindeyiz şuansa hala 32 ..
.Rüzgar bile sıcak esiyor..Çocuklar iki kedimizi ve iki köpeğimizi iki kez yıkadılar serinlesinler diye...
Allah a emanet ol ismi cismi kalbi güzel arkadaşım..
Sidney den selamlar dua ile...
Gülüm Çamlısoy
Allah razı olsun sizden.
Tüm tüm güzellikler sizinle olsun İnşallah.
Çok mutlu ettiniz güzel varlığınızla.
İyi ki yazıyorum da yolum güzel insanlarla kesişti.
Sayıları az ama yüreğimin de baş tacı iken...
Sevgiler, selamlar ve duam ile.
Eksik olmayın güzel yürekli gönül dostum benim.
Sevgili Gülüm; sizinle tanışmak güzel bir mutluluktu benim için.Şimdi yazıları gezerken, nasıl olduysa, SENİ SEVİYORUM BABA adlı yazınız gözümden kaçmadı.Ben de şu an büyük bir özlem içindeyim...Babama,her insan aynı biliyorum...ben de o nu çok özlüyorum.O benim her şeyim di...yani kısacası,yazınız çok duygulandırdı. Daha yazmak isterdim ama yazamıyorum.SEVGİMLE, KALIN.
Gülüm Çamlısoy
Sevdiklerimiz...ailemiz...
Rabbim bizleri sevdiklerimizle sınamasın asla.
Zorluklar kayıtlı hayatta ve ne yazık ki bazı şeyleri asla geri dönüp değiştirme imkanımız yok.
Elimizdekilerin kıymetini bilelim yeter ki.
Güzel yüreğine çok teşekkür ediyorum sevgili arkadaşım.
Sevgi ve selamlarımı gönderiyorum en iyi dileklerimin eşliğinde.
Çok teşekkür ediyorum güzel varlığına.
Aygün Deniz
Şu hayatta hiçbir şey istemiyorum sadece babamın sesini duysam yeter o da olmaz .... Çaresi yok mu, geri dönüşü, hayatta... en son babam şarkı söylerken sesini kaydetmiştim telefona ..Sildim sonra... Keşke silmeseydim ....
Gülüm Çamlısoy
Ne yazık ki değerli dost bazı acılarla bizler de ölüyoruz.
Selamlar, sevgiler yüreğinize...
MUHTEREM KARDEŞİM, NE ZAMAN; "BABA", "ANNE" YAZISI VE ŞİİRİ OKUSAM SOL YANIMDA BİR ŞEYLER OLUR. BEN, ANNE VE BABA SEVGİSİNİ TADAMADIM. DOYASIYA "ANNE VE BABA" DİYEMEDİM. YAŞIM NE KADAR OLURSA OLSUN, ANNE VE BABAYA İHTİYAÇ BİTMİYOR! YAZIN BENİ ÇOK ETKİLEDİ. SELAM VE SEVGİLER.
Gülüm Çamlısoy
Duyarlı yüreğiniz dert görmesin hocam. Allah razı olsun.
Çok doğru da: yaşımız kaç olursa olsun onlara ihtiyacımızın haddi hesabı yok.
Var olunu.
Sonsuz saygı ve selamlarımla...
Sevgili Gülüm derslerden arta kalan zamanda sayfaya uğradım bir an ve babanızla ilgili yazınız dikkatimi çekti.İçten ,samimi bir o kadar yürekte sızı bırakan cinstendi ve babalar dedim ah yeri doldurulmayan ve hayatımızın bam teli olan babalarımız.Bu konuda kendimi şanslı görsem de bunu kendime saklamanın daha doğru olduğunu düşünüyorum.Çünkü başka babalar her zaman olmuyor ve bu durum yürek yakıyor.
Şehit olan onca baba varken benim kendimi şanslı görmeye hakkım da olmadığını düşünüyorum.Rabbim sizin babanızın ve diğer ruhları şad etsin...ve onları cennetinde ağırlasın.Aminn..sevgiyle kutladım elbet..zaten ödül de yakışmış ...güzel akıcı ve can yakıcı oluşuyla ...Samsun'dan selam ve sevgiler
Semiray Emre tarafından 1/12/2017 7:05:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ediyorum duyarlı yüreğinize.
Mekanları cennet olsun İnşallah.
Tüm sevgimle sevgili Semiray Hanım...
Eksik olmayın güzel insan.
Ah be Kızım...
Sağlığında söylemek fırsatını bulamadığımız sözler var ya...
Düşünürüz...
Ve üzülürüz...
Andıkça gözlerimiz yaşarır.
"Keşke sağlığında söyleyebilseydim" deriz...
Babanın mekanı Cennet olsun.
Mutlaka seviyordur...
Belki senin onu sevdiğinden de çok...
Ve şimdi dualarının huzurunu hissediyordur...
Gülüm Çamlısoy
Eksik olmayın güzel insan.
Çok teşekkür ediyorum.
Sonsuz selam ve sevgimle babam...
Dün kızımın yaş günüydü...
Ona ömür boyu saklayabileceği anı olsun diye bütün ailemizin ve arkadaşlarınla beraber çektirdiği fotoğrafları ile onunla beraber kısa kısa yazılmış anılar topladık. Sonunda güzel bir kitap hazırladık, tam doğduğu saatte kapı çalındı ve kitabı geldi.
Kitabı görüp, her sayfayı çevirdiğinde ayrı bir şok...
Şoklar bazı sayfalarda göz yaşına dönüşmeye başladı.
-Bir yaşına daha tanıklık etme fırsatı verdiği için Rabbime Şükürler olsun. Deden.
Sevgiyle.
Gülüm Çamlısoy
Nice mutluluklar yaşatsın size İnşallah.
Mutlu yıllar dilerim bu vesileyle.
Ne güzel ve ne anlamlı bir sürpriz hazırlamışsınız.
sevgiyle kalın her daim...
Davidoff
Sağ ol canım. Daha da güzeli, babamın duasıydı.
Sevgili Gülüm, babalar da, anneler de, tüm sevilenler de sevildiklerini duymasalar bile gözlerden anlarlar. Rahmetli babanızın ruhu şâd olsun. Allah rahmet eylesin. O, onu ne kadar çok sevdiğinizi mutlaka biliyordur.
Nedense, yetiştirilmekten mi, utangaçlıktan mı bilemem, çoğumuz anne ve babamıza onları ne kadar çok sevdiğimizi söyleyememişizdir. İstesek de yapamamışızdır. Ama, kesinlikle eminim ki, onlar bunu çok iyi biliyorlardır.
Çok samimi, çok güzel, günün yazısı olmayı hak eden bir yazı idi. Gönülden kutluyorum.
Sevgilerim ve selamlarımla...
Gülüm Çamlısoy
İçten ve kıymetli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Haklısınız, bazen sözcükler bile yeterli değil pek çok şeyi anlatmaya. Davranışlar, tutumlar ve içimizden gelen her ne ise zaten yansıtmıyor mu sevgimizi, saygımızı.
Ağızdan çıkan sözcük değil gönlümüzden kopup gelen her ne ise...
Yüreğinize sağlık. var olun.
En içten sevgimle ve en iyi dileklerimle...
Bıraktığın tahribat anlatılmaz.!!!!!!!
Seni seviyorum, baba. Keşke bunu daha önce söyleyebilmiş olsaydım…
üzüldüm...
Gülüm Çamlısoy
Hayatın pek çok sunumu var ve bir o kadar kayıplar yaşadığımız. kadere öylesine inanıyorum ki...
Sahip olduğum pek çok şey hatta her şey babamın bana mirasıdır.
İlk gençlik yıllarında yeteri olgunluğa sahip olamıyoruz bu yüzden erken gitti babam. Şartlar, yaşadığı hastalık ve tüm üzüntüler.
Bu günümüze şükür demeyi öğrendim artık.
Ebediyete intikal eden tüm babaların mekanı cennet olur inşallah çünkü babalık gerçek manada farklı bir maneviyat.
En içten selam ve de saygılarımla, değerli hocam.
sağ olunuz değerli ziyaret ve kıymetli yorumunuz için.
Baba etten tırnaktan ayrılmayan diğer yarındır *
Özlem Demirkaya &*.*&
Gülüm Çamlısoy
Ve ailemiz vazgeçilmezimiz.
Sağ ol canım. Sevgimle...
Artık kıskanmaya başlıyorum sizi...Her yazınız her günümüzü alıyor.. :)
Güzel yazılarınızdan dolayı çok çok çok çok teşekkürler bu kocaman yuregi olan kaleme...
Saygılar, Sevgiler...
Gülüm Çamlısoy
Asıl ben teşekkür ederim. Çok mutlu oldum inanın ki...
En içten selam ve sevgimle değerli dostum...
Sağ olun, var olun...
DEĞERLİ EDEBİYAT DEFTERİ SEÇKİ KURULUNA, MEKTUBUMU GÜNÜN YAZISI OLARAK SEÇTİKLERİ İÇİN EN İÇTEN TEŞEKKÜR VE ŞÜKRANLARIMI SUNARIM.
BU AİLENİN BİR MENSUBU OLMAK ADINA ÇOK MUTLUYUM.
camlisoy tarafından 6/15/2014 1:08:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
camlisoy tarafından 6/15/2014 1:30:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yani soyleyecek o kadar cok sey var ki..oyle cok benzerlikler..sirf icimden kopup gelmis gibi yakin hissettigim suraya iki satir yazayim diye girdim..
Bir zaman sonra cevrenizdekilere anlatma isteginizin azalmasi,ogretmen olan baba,her babalar gununde alinan-benim icin- Axe Africa(ne guzeldi kokusu,hala burnumda:) ) ve soylenmemis "seni seviyorum"larin pismanliklari.. neden bunlari yazdim?cunku cok spesifik ornekler olmasina ragmen "bunlari ben mi yazdim ya?" dedirten cumlelerdi...yani ne cok benzer seyler yasiyoruz omrumuzde..
Evet bununla yasamayi da ogrenmeliyiz farkli bicimde,yazi "ben ogrendim" diyor, ben de"umarim oyledir,oyleyse ben de ben de .."diyorum..
Bugun babalar gunu sanirim,paylasimlardan oyle anlasiliyor..ben gecen hafta saniyordum ama sanirim algisa secicilik:) her neyse..kutlu olsun..
Ve..cemal sureya..kesinlikle muhtesem.
Gülüm Çamlısoy
İçten yorumunuzun üzerine söyleyecek bir şey bulamadım. Babama aldığım koku hala burnumun direğini sızlatır.
Bazı mefhumlar ise oldukça anlaşılmaz. Çok yakınınızdakiler bir o kadar uzak ve uzaklardan size dokunan bir el nasıl da mutluluk veriyor. Şu an hissettiğim yakınlık gibi sayenizde.
Cemal Süreyya'ya gelince, büyük bir vakit kaybıymış onu bugüne değin okumamış olmam.
En içten sevgim ve selamımla. Çok sağ olun bu anlamlı ziyaret ve içten yorumunuz için.
Babayı sevmek.
Ve,
bunu on söyleyememek.
Zor bir durum.
Acı bir durum.
Ama,
yürekte biriktirilenleri kağıda döküp,
öpüp koklamak,
sarıp sarmalamak,
zaman nehrinin akışına bırakmak da gerçekten çok güzel bir oluşum.
Biz, babası sağ olanlar, babamızın kıymetini bilelim.
Yarın,
bayramda eli öpülecek babalar bulamayabiliriz.
Gülüm Çamlısoy
İlk göz ağrısı ve kız evlat olmak...Farklı bir seyir ve tüm oluşumun alt yapısı.
Teşekkürlerimle.
Babalar gününüz kutlu olsun.