- 1015 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİNDE ŞİİR VE TİYATRO
Dün Mersin, Toroslar Belediyesi katkılarıyla düzenlenen tiyatro gösterisindeydik. Toroslar Belediyesinin yaptırmakta olduğu, henüz inşaatın bir kısmı tamamlanmamış olsa da, bulunduğumuz salon gösterişliydi. Mersin Şehir Tiyatrosu sanatçıları daha önce derneğimiz Meşyad’a gelerek projelerinden bahsedip bizlerden şiir istemişti. Merkezin ilk gösterisini adına yakışır bir şekilde Yunus Emre Kültür Merkezinde ve şiir konusuyla başlamak istemeleri bizi onurlandırmıştı.
Oğuz Topaçoğlu’ nun sohbet havasında yaptığı sunumla, bendir, bağlama ve gitar eşliğinde genç sanatçı kardeşlerimiz seçilen şiirleri tiyatral bir şekilde seslendirdiler. İlk defa böyle bir çalışmayla tanışmıştık, hepimiz mutlu olduk. 700 kişilik salonun yarısı bile dolmamıştı ama seçkin bir topluluk vardı. Belki merkezin inşaatının bitmemiş olmasından, yerinin merkeze uzak oluşundan kaynaklanmış olacağını düşünerek kendimizi teselli ettik yine de. Ufak tefek ses sorunları olsa da onu da hoş gördük.
Sanatçı gençlerimiz beyaz saten bir elbise giymişti, hepsi aynı modeldi. Görüntüleri ve çalınan müzikler sofistik bir havaya sokmuştu salondaki izleyicileri. Işık ve sis oyunlarıyla daha da etkili olmuştu sunumlar. Önce şiiri tanıtan küçük dizelerle başladılar. Sonra arkadaşlarımızın şiirlerini seslendirdiler. Bazen tek kişi bazen ikili ve üçlü guruplar halinde. İzlerken kimi zaman hüzünlendik, kimi zaman coştuk, kimi zaman da eğlendik.
Şiirleri seçilen dernek arkadaşlarımız: Abidin Güneyli, Sabahattin Akgül, Suzan Alptekin, Harun Özmen, Haşim can, Zehra Üçgül, Nafiz Nayır, Su Kübra Deniz, Çınar Arıkan, Sonay Arındırıcı, Atifet Gezek, Meryem Özdemir, Remziye Çelik ve Deniz Naz. Benim de bir şiirimi seslendirdi 3 kardeşimiz.
Oyunun finali daha güzel oldu özellikle benim için. Toplu halde “ŞİİR” adlı şiirimi seslendirdiler ve “Toroslar’ın Şairiyiz!” diye bitirdiler.
Güzel bir gündü, elimize olan kitaplarımızı imzaladık gençlere armağan ettik. Toroslar Belediye Başkanı Hamit Tuna Bey hepimizi teker teker tebrik edip belgelerimizi sundu.
Bu daha ilkti, eminim daha güzel çalışmalar da yapabiliriz tiyatrocu dostlarımızla. Emek veren herkese, katkı sağlayan Toroslar belediyesine teşekkürlerimi sunuyorum.
ŞİİR
Dudaklarda kızgın lav yüreklerde har şiir
Ne hazan ne zemheri sadece bahar şiir
Gökyüzünden süzülen işveli buhar şiir
Kanadını açarak kalemlere konarken
Ateşleri söndürür alevlenip yanarken
Bazen orta şekerli bazen cennet meyvesi
Dünyayı viran eder derdi gamı cilvesi
Kaşığı yazan kalem ak kâğıttır cezvesi
Üç vakte kadar gelen güzel haberdir şiir
Aklını baştan alan nazlı dilberdir şiir.
Hayallerle süslenen ebru resimdir şiir
Bazen sayfa doldurur bazen isimdir şiir
Bahar kokulu çiçek taze mevsimdir şiir
Büyür büyülü düşle huzur sunar nefesi
Şarkılarda canlanır âlemi kaplar sesi
Dağlardan koşar gelir sel olur evi yıkar
Patlamaya hazırdır silahtır devi yıkar
İhtiraslı seviyi kirli alevi yıkar
Sevdalı gönüllerde cananın adı şiir
Tuzu yağı biberi hayatın tadı şiir
/photo.php?v=644293152313641&set=vb.100001988874370&type=2&theater
YORUMLAR
Toroslarin şairlerinden şiiri gibi siir. Sevdalı gönüllerde şiirin varolması, hayata renk katması dileğimle....
Merhabalar efendim böyle güzel programlar Bakanlıklarımız belediyelerimiz tarafından desteklenmelidir.Toplum bilhassa genç katmanlarının ruhları şiirle takviye edilmelidir .Şiiriin özü okunursa aşk ve sevgi ayetlerinin tefsiri olur diyorum.Ve Selam ve saygılarımı arz ediyorum Mevlama emanetsiniz