- 889 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
ŞU ERMENİ MESELESİNE BİR DE BİZ DOKUNALIM BAKALIM-21-
ERMENİLERİ KİM ÖLDÜRDÜ?
Daha önceki bölümlerde adından bahsettiğim Kutsiye Bozoklar( Takma adıyla Işık Kutlu ) 1915deki Ermeni tehciri ve sonrasında yaşananları bir soykırım olarak görür ve der ki:
Ermeni Tehciri söz konusu olunca Türkiye’de sağ ve sol cenahtaki tüm Türk entelektüellere tam bir savunmacı mantık egemendir. Savunmacılık ve haklılık Türk aydınının tipik tepkisidir. Fransızların Cezayirlilere ve Korsikalılara yaptıklarını, Amerikalıların Kızılderili katliamını ve zencilere yaptıklarını öne sürmek bunlar arasındadır. Sanki Amerikalıların ayıbı Türk egemenlerinin ayıbının yok sayılmasına neden olabilirmiş gibi! Ermeni ulusal direniş çetelerinin varlığı bütün bir halkın toptan yok edilmesinin gerekçesi sayılabilirmiş gibi!
Aydınların hemen tamamına yakını, muhafazakar olsun liberal olsun karşılıklı kıyım ve savaş koşullarından kaynaklanan ölüm tezine yatkınlar.Pek çok aydın da soykırım kavramının 1948 sonrasının bir olgusu olduğundan yola çıkarak, geçmişe teşmil edilmesini doğru bulmuyor. O dönemde soykırımın bir hukuki tanımının olmaması vicdanların rahatlaması için bir gerekçe oluyor. Gündüz Aktan bu konuda Radikal gazetesinde yazdığı bir çok yazıda aydınlara “hukuk” dersi veriyor. Böylece ortaya analitik tanımların tarihsel olgulardan önce keşfedilmesi gerektiği gibi komik bir sonuç çıkıyor. Kimileri de, Türkiye’de hala Ermenilerin yaşıyor olmasını soykırım olmamasının bir kanıtı olarak gösteriyorlar! İnsanın bu mantık karşısında aklı tutuluyor. Ölenlerin sayısının az ya da çok olmasının katliamı yok saymaya yeteceği sanılıyor. Osmanlı’nın 1914 yılı salnamelerine göre Ermeni nüfusu 1 milyon 221 bin 850’dir. Bu rakam, Cumhuriyetin ilk yıllarında 250-300 bine inmiştir. Bugün ise 50 bindir. Rakamlar işte böyle konuşuyor.
Yukarıdaki görüşler sadece bir tek kişiye ait görüşler midir? Hayır elbette. Peki bu görüşlerde doğruluk payı var mıdır? Sondan başa doğru gidelim.
1-Bu gün Türkiyede yaşayan Ermenilerin sayısı elli bin bile yoktur. Oysa bizzat kendi kaynaklarımızda bu sayının 1915 tehciri öncesinde 1.300.000 olduğunu biz söylüyoruz. 1.250.000 insan ne olmuştur? ( En önemli soru budur. Açıklamaya çalışacağım dilim döndüğü kadarıyla )
2- 1948 Yılı öncesinde ’Soykırım ’ Diye bir kavramın olmaması -şeyet yapmış isek- bizim soykırım suçundan yırtmamızı sağlar mı? ’ Yani 1948den önce soykırım diye bir kavram yoktu o halde vicdanen rahatız, suçlu muçlu da değiliz ’ diyebilir miyiz? Hukuken desek de vicdanen diyebilir miyiz? ( Kesinlikle diyemeyiz eğer bir soykırımı planlı ve programlı olarak yapmışsak )
3-Biz soykırımdan daha çok karşılıklı katliam tezine mi yatkınız? Yani içimizden ’ Evet bu bir soykırım ’ Diyoruz ama dışımızdan ’ Hayır soykırım değil, iki millet karşılıklı olarak birbirini katletmiş, hatta Ermeniler, biz Türklerden daha fazla insan katletmişler mi diyoruz? Evet aynen öyle diyoruz ve en çok sarıldığımız tez bu. ( Çünkü bizdeki belgeler ve veriler bunun böyle olduğunu söylüyor bize )
4-Ermeni meselesi sözkonusu olunca hemen savunmaya mı geçiyoruz? Kendi ayıbımızı başkalarının ayıbıyla kapatmaya mı çalışıyoruz ? Evet maalesef en büyük yanlışlarımızdan birisidir bu . Pek çoğumuz farkında bile olmadan kabulleniriz soykırımı ’ İyi ama Amerikalılar da Kızılderilileri yok ettiler. Onlara kimse siz soykırım yaptınız demiyor’ Gibi bir ifade aslında ’ Tamam kardeşim biz bir soykırım yaptık ama Amerikalıları örnek aldık baktık onlara kimse bir şey demiyor biz de yapalım dedik ve yaptık’ anlamına gelmez mi? ( maalesef )
Yukarıdaki yazarın söyledikleri içinde bence en önemli hususlardan birisi biz Türklerin bu meseledeki savunmacı mantığımızdır. Daha doğrusu savunma yapayım derken yaptığımız mantıksızlıktır.
Oldukça yakın bir zamana kadar ’ Kürt diye bir millet yoktur. Karda yürürken ayaklarından kürt kürt diye sesler çıkan bir Türk topluluğuna Kürt denmiştir ’ Diyen yani Kürt=Türk tezini aşağı yukarı son yirmi seneye kadar ısrarla savunan bizler içinde bazıları bu gün ’ Evet bir Ermeni katliamı oldu ama bunu Kürtler yaptı ’ Diyerek akılları sıra Türkleri temize çıkarıyorlar ve yine akılları sıra bu yolla Türkiye’de bir soykırım yaşanmadığını, yaşanmış olsa bile bunu Türklerin değil Kürtlerin yaptığını, hem de belgelerle kanıtlamaya çalışıyorlar. Nasıl mı? Buyurun:
Türk Solu Gazetesinde Yazan Özgür Erdem adlı bir kişi şöyle diyor:
Zorunlu göçe tabi tutulan toplam Ermeni nüfusu 438.758. Zorunlu iskan bölgelerine ulaşanların sayısı 382.148.
Aradaki fark ise 56.610...
Peki ne oldu bu 56.610 Ermeniye?
Yanıt aslında çok basit: “Tehcir sırasında ölen Ermenilerin büyük çoğunluğunu Kürt eşkıyalar öldürdü.”
Berlin Antlaşmasının 61. Maddesindeki ’ Ermenilerin Küt ve Çerkeslere karşı savunulması ’ Maddesini hatırlattıktan sonra devam ediyor.
İddiasını kuvvetlendirmek için . Prof. Dr. Yusuf Halaçoğlu’nun Ermeni Tehciri isimli kitabından şu pasajlara yer veriyor: “
Erzurum-Erzincan arasında da 500 kişilik başka bir kafilenin Kürtlerin saldırıları sonucu katledildiği haberleri alınmış, bunun üzerine Diyarbekir, Mamuretülaziz (Elazığ) ve Bitlis vilayetlerine 14 Haziran 1915 tarihiyle gönderilen şifre telgrafta, sevkiyak sırasında güzergâhta bulunan aşair ve köylülerin taarruzlarına karşı her türlü vasıtanın kullanılması, katle ve gasba cüret edeceklerin şiddetle tedibi emredilmiştir.
Ayrıca 27 Haziran 1915 tarihli bir belgede, Dersim bölgesinde, Dersim eşkıyasının Erzurum’dan sevk olunan Ermeni kafilelerinin yolunu keserek katlettikleri ve onları kurtarmanın kabil olmadığı, Erzurum vilayetinden bildirilmiştir. Hükümet, Dersimlilerin bu cinayetlerinin katiyen caiz olmadığını ve kafilelerin emniyet içinde sevkleri için derhal tedbir alınmasını emretmiştir.”
Bu örneklerde Kürtler katliamcıdır...Sonra başka örneklere geçiyor ama bu örneklerinde Kürtleri yağmacı olarak tanımlıyor Lozan Görüşmelerinde yaşananlardan örneklerle.
Lozan görüşmelerinin Ermeni meselesinin tartışıldığı oturumda İngiliz Rumbold ve Fransız Delacroix ile Ermeni temsilciler Aharonyan ve Noradunkyan arasında geçen konuşmayı nakledelim. Ermeniler istedikleri yurt için Sevr Antlaşmasındakine benzer sınırlar çizer. Ardından:
Rumbold – Bu arazide şimdi kimler bulunmaktadır?
Aharonyan – Başlıcaları Kürtlerdir. Bunlar, daha savaştan önce büyük bir nüfus teşkil ediyorlardı. Türkler ise azınlıktaydı. Çoğunluk Kürtler ve Ermenilerdeydi.
Delacroix – Kürtlere güveniniz tartışılabilir. Bütün Kürtler sizden tarafa değillerdir. Birçokları Ermeni katliamlarına iştirak etmişlerdir. Kürt Hamidiye Alaylarının rolleri meydandadır.
Aharonyan – Kürtler, katliamdan fazla yağmacıdırlar. (…)
Noradunkyan – Örneğin Celaliler Ermenilere muhaliftirler. Hamidiye Alayları bunlardan meydana getirilmişti. Bunlar Türk elbisesi giyerek eşkıyalık yapıyorlardı. Kendileri başka yere gönderilmek istenilince İkinci Ordu Kumandanı Zeki Paşa, bunlar nereye gitseler gelenekleri olduğu için aynı şekilde hareket edeceklerini ileri sürerek buna muhalefet etmişti.
Anlaşılan, Tehcir nedeniyle Ermenilerden boşalan yerler Kürtler tarafından doldurulmuştur. Ve Ermeniler de Kürtlerin yağmacılığından yakınmaktadır.
Şimdi burada işin ucu direkt bana da dokunuyor. Neden mi? Çünkü benim Kağızman Eşrafından olan dedem de işte bu Celalilerdenmiş. Bizim atalarımıza Kağızman’da Celaliler denirmiş. Yani Efendim anlayacağınız Ermenileri benim atalarım katletmiş, mallarını da yağmalamış (!) Kim bilir Kağızman’ın o zamanki en zengin ağalarından birisi olmasının sebebi de Ermenilerden gaspettikleridir.(!) Böyle bir dedenin torunu olarak bir mezar yerine bile sahip olmamak utanç verici bir durum benim için. Derhal bir soykırım da ben mi başlatsam acaba?
Neyse..Devam edelim.
Efendim İsmet İnönü de Dersim olayları dolayısıyla TBMM ye sunduğu raporda Kürtlerden yağmacı olarak bahsetmiş ve Dersimden sürdükleri Ermenilerin topraklarına çöktüklerini belirtmiş. Hatta bölgenin giderek Kürtleştiği tehlikesini dile getirmiş.
Yazar başlarda yağmacı olarak nitelendirdiği Kürtleri daha sonra katliamcı olarak zikretmeye başlar. Yani ona göre Kürtler tehcirden sonra yağmacıdırlar ama tehcir öncesinde katliam yapmışlardır. Mesela Sason İsyanı dediğimiz olayda10 bin ,1895 Diyarbakır isyanından sonra ise 3 bin Ermeni öldürülür, 120 Ermeni köyü yakılır, 1909’daki Adana isyanı bastırıldıktan sonra silahsız kalan Ermenilerin yine Kürt aşiretlerinin saldırılarına maruz kaldığı bilinmektedir. Aynı şekilde 1915’te, Bitlis ve Erzurum’daki Kürt-Ermeni savaşlarında 50 bin Ermeninin öldürüldüğü yazar ve devamında şu soruyu sorar ve yorumunu da yapar:
Van’da bugün tek bir Ermeni yok, peki Türk var mı?
Burada şunu tekrar vurgulamak gerekiyor. Ermeniler yüzlerce yıl Türk yönetiminde yaşadı. Ve hiçbir zaman Türkler tarafından saldırıya ya da yağmaya tabi tutulmadı. Bu zaten Türk’ün karakterinde olan bir şey değildir. Zaten öyle olsaydı, bu yüzlerce yıllık Türk yönetimi sırasında Anadolu’da tek bir Ermeni bırakılmazdı.
1850-1920 yılları arasında yaşanan Ermeni ölümlerinin tek failinin Kürtler olduğu sırf bu yüzden rahatça anlaşılabilir. Çünkü katliamcılık ve yağmacılık Kürt eşkıyalarının kimliğinde vardır .
Şimdi gelin yine Türkleri bu Ermeni meselesinden yırttırmak için ileri sürülen bir başka iddiaya bakalım:
Efendim ne Türkler, ne Kürtler, Ermenileri Sabatayist Yahudiler katletmiş (!)
Bu konudaki bilgi ve belge Emenilerin Kütrler tarafından katledilidği iddialarından daha fazla. Tek tek kaynak göstererek okuyucunun bilgisine sunalım.
1- Gazeteci-yazar Ece Temelkuran 2006 yılında Ermenistan’ın en eski şairlerinden biri olan bayan Gabudikyan ile röportaj yaparken oraya gelen ve yine bir Ermeni olan Arşak Sarkisyan’ın ona aynen şöyle dediğini söylüyor: ’ "Talat Paşa, Yahudiydi. Türklerle Ermenilerin arasını bozdular. Türkler soykırım yapmazlardı . Ama Jöntürklerin hepsi Yahudi idi." (Ece Temelkuran, Bizim Ruhumuz Var Küçük Hanım, Milliyet - 17 Mayıs 2006)
2-Ermeni cemaatinin Newyork’daki lideri Vahan Cardashian, 30 Haziran 1920 tarihli The Providence ve The Miami Metropolis gazetesine vermiş olduğu demeçlerde Ermenilere yapılan kırımdan Türkleri değil, Yahudileri yani (Dönmeleri) sorumlu tutuyordu.
3-Amerikalı Araştırmacı Christopher Jon Bjerknes kaleme almış olduğu (The Jewish Genocide of Armenian Christians) isimli kitabında Ermeni kırımını yapanların Sabetaycılar (Dönmeler) olduklarını detaylı bilgiler vererek anlatmaktadır. [Christopher Jon Bjerknes, The Jewish Genocide of Armenian Christians, Enlarged Second Edition, p . 23 - 213.]
4-Ermeni tarihçi Raymond Kevorkian’da (Ermeni Soykırımı) adlı kitabında 1915 olaylarını organize eden (Young Turks) Genç Türklerin Yahudi dönmesi olduklarını ve Ermenilere karşı soykırımı planlayanların Selanikli Dönmeler olduğunu bildirmektedir. [Raymond Kevorkian, The Armenian Genocide : A Complete History, Newyork, Published in 2011, I.B. Tauris, p. 47.]
5-Prof. Dr. Yalçın Küçük’ Ermenilere yapılanlar’ın çoğunu biz Türkler yapmadık. Bunlar içimizdeki İbrani asıllıların yaptıkları bir iştir. Daha detaylı olarak söyleyecek olursak Ermeniler’e karşı yapılan eylemlerin faili içimizdeki Sabetayistlerdir. Bu genel olarak son 150 yıldır Türkiye’de bir Hristiyan, Yahudi savaşları olduğunu, biz Türklerin de bu savaşlarda sadece figüran olduğunu söylüyorum. Yalnız eksik olan bir ayrıntı var. İbrani asıllılar bu olaylar yaşanırken çok önemli mevkilerdeydi. Bu tatsız olayları bunlar yaptılar. Bu söylediklerim Erivan’da kabul görüyor. Erivan’ın resmi görüşüne göre de bu işleri Türkler değil, içerideki İbrani asıllılar yaptı. Söylediklerim çok yankı yarattı. Buna seviniyorum.’
6-Amerikanın Ermeni Çocukları adlı kitabın yazarı Michael Bobelian’in belirttiğine göre Ermeniler, Ermenilere yapılan bu planlı soykırımdan Talat Paşa, Enver Paşa, Bahaddin Şakir, Cemal Azmi Paşa, Ahmet Cemal Paşa’yı sorumlu tutmaktadır. (Michael Bobelian, Children of America, Simon & Schuster, Newyork, 2009, p. 25.)
Evet görüldüğü gibi bizim ülkemizde bir Ermeni katliamı olmuş lakin bunda zinhar biz Türklerin hiç bir şekilde rolü olmamış (!) Kürtler katletmişler, Sabatayist Yahudiler katletmişler (!) Hatta bu ikisi el ele vermişler birlikte katletmişler (!) Ohhhhhh bi rahatladım ki sormayın. Yalnız çok öneml, bir tehlike var. Siz siz olun sakın ha sakın sağda solda ’ Ermenileri aslında Sabatayist Yahhidiler katletti’ Demeyin çünkü böyle diyenleri doooğruca Silivri Cezaevine tıkıyorlarmış.(!) Yalçın Küçük ve Soner Yalçın’ın - Neticede çıkmış olsalar da- Silivri Ceza Evinde bunca senedir yatmalarının sebebi işte bu Sabatayistleri deşifre etmeleriymiş.
Eyvah eyvah...Şimdi de sıra bende galiba. Benim işim külliyen sakat. Hem dedem bir Celali olduğundan, hem de ’Ermenileri aslında Sabatayistler katletmiştir ’ Diyenlerin yazılarını makaleme eklediğimden bu Ermeni meselesinin kabağı benim başımda patlamazsa iyidir (!)
Şimdi kafama bir soru takıldı: Ermeniler madem ki soykırım dedikleri şeyin tüm sorumluluğunu Sabatayist Yahudilerde görüyorlar o halde niçin onların resimlerini, posterlerini yerlere serip çiğnemiyor, yakmıyorlar da Türk Bayrağını yakıyorlar, üzerine basıp çiğniyorlar? Gel de çık işin içinden.
Şimdi bir empati yapalım. Siz bir Ermeni olsanız, ya da bırakın Ermeniyi tamamen tarafsız bir başka devletin vatandaşı olsanız şu yazılanları okuduktan sonra ’ Türkiye’de bir Ermeni soykırımı yapılmış’ Demez misiniz? Dersiniz elbette. Peki ’ Türklerin bir kabahati yokmuş, kabahat Türklerin içinde yaşayan bir başka etnik kökene mensup olan insanlarınmış hesabımı onlara soralım ’ Der misiniz? Ben olsam demem. Madem ki olay Türkiye topraklarında yaşanıyor o halde sorumlu da Türk hükümetidir ’ Der ve hesabı ondan sormaya kalkarım.
İşte bizim bazı dışı aydın, içi kapkara vatandaşlarımız bu noktada da kendilerinin yırttığını düşünürler. Nasıl mı? Şimdi onlardan biri ile sanal bir sohbet yapalım. Ama inanın bana gerçek hayatta bu sohbetler çok sık oluyor maalesef. Soruyorsunuz:
-Ermenilere karşı bu ülkede bir katliam yapıldı mı?
-Evet yapıldı ama bunu Türkler değil Kürtler yaptı.
-İyi de Devlet bir Türk devleti olduğuna göre Kürtler katletmiş olsa bile bunun sorumluluğu Türklere ait değil midir?
-Türklere ait değildir. Osmanlılara aittir.
Eğer kafayı yemek istiyorsanız ’ Osmanlı Türk değil miydi kardeşim?’ sorusunu sorarsınız. O vatandaş da size otuz altı Osmanlı Padişahının annesinin otuz dördünün yabancı olduğundan başlayarak yeni bir tarih dersi verir ki feleğiniz şaşar.
Ermenilerin bu meselede niçin bizden fersah fersah ileride oldukları bilmem anlaşılabiliyor mu?
Devam edecek.
Not: Resimde atalarım olan Celali Aşiretinden insanları görmektesiniz. ( resmin tarihini bilmiyorum maalesef ) ( Bu aşiretin daha sonraki yıllarda Kürt İsyanlarına karıştığını söylenler olduğu gibi her zaman Türkiye Cumhuriyeti’nin yanında olup Kürt İsyanlarında da İsyancı Kürtlerle savaştıklarını söyleyenler de vardır. Babama göre kesinlikle İsyancı Kürtlerle savaşmışlardır ki babam Kamil bu aşiretin önde gelenlerinden Eli Eyüp’ün oğlu olmasına rağmen hiç bir zaman bize Kürtçe öğretmediği gibi Kürt Milliyetçiliğine hep karşı çıktı ve ölünceye kadar da ’ Ne Mutlu Türk’üm diyene’ sözünü gururla söyledi. Hep Ecevitçiydi ve bir Ecevitçi olarak vefat etti. Apo ve onun siyasi uzantılarından hep nefret etti. Amcam Mehmet, ölünceye kadar bir MHP li olarak Türk Milliyetçiğini savundu.
YORUMLAR
Abican bu yazı serisiyle bir devre ışık tutuyorsun...O kadar büyük bir çalışma ki bana göre çokta işime yarıyor...abi eskisi gibi yorum yazamıyorum...işler çok sıkı ...ama fırsat buldukça okuyorum...tam bir belgesel çalışması...selam ve hürmetlerimle
sami biberoğulları
Bu dizi yazısı bir işe yarıyorsa bundan mutluluk duyarım.
Selam ve sevgilerimle.
Hocam ermenilerin çoğunluğu kürtlerle yaşadığı için haliyle en yakınındaki kimlerse onlarla vuruşmuşlardır bir tartışmada hem ermenilerin yerlerinde oturuyorsunuz hemde bizden hesap soruyorsunuz diye tartışmada bulunmuştum bir keresinde kürt olupta çok çok ermenici olan biriyle bu meseleyi en ayrıntısına kadar sayenizde öğrenmiş oluyoruz emeğinize sağlık kolay gelsin saygılarımla
sami biberoğulları
Ben bile bunca senelik tarih Öğretmeni olduğum halde bazı şeyleri ilk defa görüyorum. Şahsi kanaatim odur ki '' Ermenileri Kürtler katletti, ya da Sabatayistler katletti '' demek ve böylece işin içinden sıyrılmaya çalışmak Ermeniş meselesinde yapılacak en ahmakça iştir. Bu resmen bir soykırımı kabul etmek, sorumluluğu başkalarının üzerine atmak için tabiri caizse kıvırmak anlamına gelir. Devlet tüm dünyada bir Türk devleti olarak bilinecek ve böylece tanınacak ama o devlette olan bir soykırımdan ( varsa eğer ) devlet sorumlu olmayacak. var mı böyle bir şey?
Ermenilerin yaşadığı topraklarda şimdi sadece Kürtler yaşamıyor ki. Mesela bahsetmiştim İzmit'in Akmeşe ( Ermenice adı Armaş ) Köyünde bu gün mübadele göçmeni Türkler yaşamaktadır. Tek bir tane olsun Ermeni yoktur. Oysa Ermenilerin Türkiyedeki tek ruhban okulu da bu köydedir.
Selam ve sevgilerimle.
Kıymetli hocam
Ne oldu şimdi? benimde kafam karıştı doğrumu anladım. Ermenileri sizin aşiret mi kesmiş? Biz yırtık mı? yani))))))
Bu arada onca zamandır yazışıyoruz aşiret mensubu olduğunuzu niye söylemediniz bizde saf saf uzun yorumlar yazıp sorular soruyoruz.
Öhöm öhöm bir yanlışımız olduysa cahallığımıza ver Sami ağabeycim şey yani Sami ağam)))))))))))
Saygılarımla.
sami biberoğulları
Ona göre yaniiii)))))))))))))))))))))))
Ama korkma yahu...Ne Celali kaldı ne helali...Hepsi dağılmış gitmiş bildiğim kadarıyla.))))))))))))))
Selam ve sevgiler bu tebessüm ettiren yorumun için.
Of!...
Çok karıştı iş yahu.
Gel çık çıkabilirsen işin içinden.
Çok meraklıymış herkes katliam yapmaya.
Olay basit aslında.
Ermeni çetelerin günahını,
muhtemelen onlara lojistik destek sağlayan Ermeni halk çekmiştir.
Benim basit mantığım budur.
sami biberoğulları
Kusura bakma.
Arkadaşlara cevap yazarken seni gözden kaçırmışım. Olacak şey değil ama olmuş maalesef.
Dünyanın hiç bir yerinde - aklı başında olan bir insan- savaş denen bir çılgınlığı, vahşeti yaşamak istemez ama gel gör ki devletleri yönetenler kendi halklarını sözde daha mutlu yaşatmak amacıyla bazen sonu gelmeyen bir savaşın içine sokarlar halklarını ve yaşadıkları üç gram mutluluk varsa o da ellerinden gider.
Çocukken benim Ermeni de Rum da arkadaşlarım vardı ve hiç biriyle savaşmak aklımın ucundan bile geçmiyordu. Sarmaş dolaş oyunlar oynuyorduk ne güzel.
Dünyayı çocuklara mı bıraksak ne. O zaman ne savaş olur ne de düşmanlıklar. Büyüdükçe küçülüyoruz sanırım.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Bu bölümde size atalarımı da tanıtmış oldum böylece)))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Biliyorum ..Sonunda kabak gelip benim başımda patlayacak.)))))))))
Şaka bir yana şunları görüp okuyunca ne diyeceğimi şaşırıyorum inan
Selam ve sevgilerimle.