- 514 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BORÇ BATAĞI VE AKP
___Şimdi ülkemizin oligarşik devlet yapılaşmasın/da kent ve köy arasın da çarpık yapılaşma gereği (her ne kadar kent ile köy arasında ki ’Hammadde+ meta’ ilişkisi bir yapılaş/ma paralelliği gösderse bile, yapılaşma ve gelişmede ki kalkınmada ne yazık ki bunun böyle olmadığını ,çıplak gözlede baksan ortaya çıktığını görebilirsin..) bunları bilmek illa da ekonomist olmamız gerekmez.Köy ve köylüler gün geçdikce daha çok ilkelliğe ve zor yaşam koşullarla yüz-yüze bırakılırken kent/lerde her gün yüzlerce gökdelenlerin Allaha yaklaştıklarını gözlemliyebiliyoruz.Bunu her ne kadar Kürdistan savaşına bağlıyan egemen sınıf ve onun hükümetliğini yapan AKP bu savaş ekonomisinden arda kalanı kendi aralarında yağmaladıklarıda ayrı bir gerçek.vede ayrı olarak ele alınacak konu.......
___Libaral ekonomilerde ki yapılaşma gereği finas kaynağı emperyalizme bağlı olduğundan,dışa bağımlı ’FABRİKA’’ adını verdikleri aslın da tümü işbirlikci ve emperyalizmin montajı konumunda ki bu ’İŞLETMELER’’ kent/lerin etrafına yığıldıkları içindir ki parelelinde her şeyde olduğu gibi iskan sorununda da yanın da getirmektedir ve bunun çarpıklılığını görmekteyiz.Yani gökdelenlerin yanı başında gece kondu ve varoş yaşam biçimini...hatta bu sorunu irdelediğinde özde ilkel köylü ile hiç bir farklarının olmadığını da söylesek yeridir.
___Bundan dolayıdır ki Doğu-Güneydoğu anadolu ( KÜRDİSTAN) da diyeceyimiz yerde ki bölgelerde iki ayrı sınıfsal çelişkiyide beraberinde getirmiştir.Kürtlerin Ulusal mücadelenin beraberinde (Kimlik ve ulusal haklarının yanında )Kapitalizmle sınıf mücadelesini de zorunlu kılmıştır.Kentlere döndüğümüz de( varoşdaki Kürdisdan/dan gelenlerin )yanlız sınıf mücadele sorunları vardır .Kent/lerde yaşıyan kürt/lerin ulusal bir sorunları vede böyle bir dertlerinin (var ama ) olmadığını görüyoruz.Bu da ister istemez Kürtlerin de Türk işçisi sınıfı gibi yanlız sınıf sorunları ile karşı-karşıyalar... (bu tez yanlız Türk metropollarında evi parkı olan kürtler için söylenmiştir ) ’’DOĞU ve GÜNEYDOĞU da yaşıyanları ayrı tutuyorum’’ bu konumdakiler hem kimlik (etnik) hem kültürel hemde sınıf sorunları iç içe mücadelelerinin içinde taşınmaktadır..Sınıfsal mücadelede ki aynı yapılaşmayı da beraberinde getirir.
___Bu bölgelerde sınıf mücadelesi verenler (Türk ilerci kesimi ) dillerine bir barış-ı dolarlar....bu barış güzel de, nasıl bir barış....Kürtler kayıtsız şartsız hiç bir hak telap etmeden,Türkleşmenin bir nevi devamını isdemek vicdanen barışla bağdaşılır bir yanı olur mu ?...Bu bölgelerde bende içinde sınıf savaşımı ile çözülecek sorunu haykırdığımız zaman,Kürt/lerin ulusal haklarını içimize ne kadar sindirerek söylüyoruz bunu bir kere daha gözden geçirmemiz gerekir diye düşünüyorum.Faşistler ’En iyi Kürt ölü Kürt/dür dediğinde bizde ’En iyi Kürt, Türklüğü kabul eden Kürt mü diyeceyiz’
....ki hak verilmez alınır.
::::::::ŞİMDİ BAŞLIĞINI ATTIĞIMIZ KONUYA DÖNELİM:::::::::::::
____Cari açıktan başlıyalım;Yurt dışından ithal ettiğin mal/ı (meta+hammadde+turizim+sigortacılık+taşımacılık...say ha say) bu gibi hizmetleri güvence göstererek emperyalizmden aldığın kısa vadeli borçların zamanında ki ödeme sıkıntısı ile karşılaştığını görüyoruz (Bunun nedenini araştırmaya kalksak sayfalar dolusu yazmamızın yanında Akademik bir ekonomist olmamız gerekir )ödemede diyebileceğimiz iç yatırım giderleri ile dış yatırım gelirlerinin arasındaki denge farkı dediğimiz ( bazıları buna ithalat ve ihracattın arasındaki açık) da der...buda kısa vadeli borçların sıkıntısını yanında getirir.
___Borç dedik de AKP uzmanları seçim meydanlarında İMF/ye olan borçlarımızı ödedik şimdi biz dışarıya borç veriyoruuuz borççç!!!!
___Doğrumu loo ?
___İMF ye olan borç ödenmişde ne ile diğer dış borçlanma ile birde rakamlara bakalım 2002 Türkiyenin dış borcu 125 milyar 894 milyon dolar. sen de 130 milyar dolar. 2013 ocak dış borç/u 388.2 milyar dolar...evet ak koyunlar hükümdarı önündeki ’AK KOYUNLARI’ kadırmakta.....şimdiki rakam gizli seçimler için dağıttıkları ve katlanan rakam açığa çıktığında neki küçük dilinizi...gerçek dilinizi yutacaksınız, dilinizi...!
___Bankaların faiz artırımı ister istemez ’ENFLASYON’U TETİKLER’ ’ENFLASYON’DA CARİ AÇIĞI TETİKLER’...’CARİ AÇIK’DA ZAMLARI TETİKLER ’ (Biz bunları cezaevi okullarında öğrendik ) Bu/da ister istemez dış finasam açığını oluşturur.Ee dış finasmanda kısıntıya gidildi mi içerideki sektörde kriz/i tetikler...derken ilk başda vardiya düşüşünyle bazı taşaron ve geçici işçilerin işten çıkması ve üretim düşüklülüğü...ödeme vadesi kısa olduğu için mecburen dananın kuyruğu kopar zamlar art arda sıralanır...bu kaçınılmaz kuraldır.
___Bu açığı kalkınma için uzun vadeli alınan borclarla kapatılması vede seçim için hep ertelenen zamların seçimden sonra patlaması ile yüz yüz/e kalınacaktır., ..........
..............
...................
Saygılarımla Kadir Haktan TÜRKELİ
___İyi uyumalar halkım saat 02.21 mışıllarınıza kurban olduklarım
YORUMLAR
ülkemizin geldiği vehameti göz önüne sermek ne kadar serer iseniz serin okumamışı çok olan izanı algısı yetisi yok son padişah son halifelik hayallerini süslüyen bir zihniyet garabeti var bunlar başka ülkedemi yetişmiş hangi gelişmemişliğin yetiştirdiği rafa dizilmiş domates hıyar misali albenisi parlatılmış kibri benım diyen hükmü tartışılmaz liderleri var demokrasiyi araç görüp amaçlarına gitmeyi hedefliyen gericilik pompasını körükliyenler nereden bilecekler 1970lerdeki iranı afganıstanı ..o enperyal güçlerin gericiliği pompalayıp sonra demokrasınız yok diye saldırolarına ...... gelecek hazırladıkları akılları ermez çünki bu günlere geliş içinde yetiştirilmiş karaman ve ak koyunlar var ..kıvırcık merunos koyunları dıyede ayırabılırız ... daha açarsam koyun türlerini ..... bazıları üst tabakada yasıyan enperyalıst güçlerin güdümündeki ülkemizin amansız iç düşmanları tıpkı sevgili ATATÜRK gençliğe hitap ettiği mısraları göreceksiniz dış mıhraklar ve iç mıhraklar dost olmuş kuzu postunda kurtlar ...kendi etini yiyen kendi ülkesini milletini yiyen kan emiciler ...kısacası vanpirler emmedikleri yer altı zengınlığimiz satılmadık mıllı kurumlarımız kaldımı önce içten çökeltme oynuyoruz sonrası ham çökelek olacak çöküyoruz ..... hedef leri 2023 ..cumhuriyeti bitirme planları ...yeni dünya düzenini en ihanet çeteleri ile kurdular saıdı nursıcıler seyit rızacılar geçmişin tohumları iş basında ..... geçmiş ola türkıye hakkımız hakla kazanılmış şahadeti şerbet diye içmiş şehitlerimizdende utanan yok ...en çok oylarıda ezilmiş yitmiş kesimdendir garebette bu celladına aşık bir toplum bıçağın önüne yatandır ......
Kadir Haktan TÜRKELİ
Cari açık martta 4,96 milyar dolar ile aylık bazda yılın zirvesinde geldi. Ekonomistler ise martta ortalama 4,4 milyar dolar cari açık bekliyordu.
O zaman diyorum ki : Biraz saçmalamak insana iyi gelir diyor ruh..üfledi mi kendine duyuramaz-miş sesini..Bir ara çalıntı ışıklar karartılı bakışlarla çalışan hayal kurdu ,artık yorulmuş bir kenara çekilip istenmeyen bilinmeyen kitapları okuyormuş..Fakat okuduklarından hiç bir şey anlamadığını artık ışıkların yanmasıyla anlamış.. Yazık diyen çok olmuş .Lakin o yazık olan aptallığına doymayan insanlara..Neden ?diye soranlara..Hayat arada sırada saçmalık yapmayanları hiç dikkate almaz demiş..Peki sizi dikkate almış mı ? diye sormuşlar..O da cevap vermiş..Sizi dinledim size cevap verdim yaaa :) (maybull)
Saygılar En Derininden
Kadir Haktan TÜRKELİ
Cari açık martta 4,96 milyar dolar ile aylık bazda yılın zirvesinde geldi. Ekonomistler ise martta ortalama 4,4 milyar dolar cari açık bekliyordu.
Ne olsaydı yazıya karşı düşüncenizdeki o cin fikrinizin puçuğunu dış borçlar ve cari açığa harsasaydınız diyorum
CaNMaYBuLL
Artık ne bu hükümetin ne kadar sahtekar yalancı hırsız din tacirleri olduğunu gördüm...
Lanet olsun hepsine...
Kadir Haktan TÜRKELİ
12 Mayıs 2015 Salı 10:07
Cari açık martta 4,96 milyar dolar ile aylık bazda yılın zirvesinde geldi. Ekonomistler ise martta ortalama 4,4 milyar dolar cari açık bekliyordu.