- 639 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
bu düş gibi bu da beklerim başka bahara….
Bu hayattan çok büyük beklentilerimde yok işin açıkçası, zaten olsa ne olur? Beklentilerin büyük olduğunda, yani her zaman…gerçeği de onunla bir olmuyor;
Hani derlerdi ya büyüklerimiz, boyu boyuma, huyu da huyuma yakın bir eş muhanete muhtaç olmayacak kadar aş sağlıklı bir yaşam huzurlu bir iş olsun yeter dedim. Hep zaten değilmidir ki insanı hayata bağlayan iletişim kurduğu yanında huzur bulduğu, kendini güvende hissettiği elinden dilinden belinden emin olduğu dostları. Bende öncelikle eşimde sonra işimde. Ve çevremde sevdiğim özelliklerde olan ve kültürlü bilge insanlar varsa, yuvarlanır gideriz işte, zaten ömür dediğin ne kadar?diye düşündüm . Atasözlerimizi kompozisyon olarak yorulmayıp rehber edindim özellikle mevlana düsturum du bu hayatta..
Eeee olmadı mı olmuyor insan umuduğunu değil bulduğunu yiyormuş, şimdi yanında yaşlanmaya değecek kadar güzel bir yürek arıyorum. Başımı kollarıyla göğsü arasında bir yere dayadığında, duyduğum kalp atışından bir melodi bulacak kadar sevebileceğim bir insan olsun diyorum.
Stres sıkıntı hayatın vazgeçilmez bir parçası olduğuna göre, her zaman sınırsız mutlu olmaz insan durduğumuz yer ve baktığımız acı yaşam biçimimizi belirlerken sıkıntıları da mutluluklarda kazanç ve kayıplarımızda el ele vererek atlatabileceğim insanlar arıyorum. Sahip olduklarının değerini , nereden gelip nereye gideceğimizi bilecek , sahip olduklarıyla değerlendirilenlerin değil!
Beraberken kendimi sudaki balık kadar rahat ve huzurlu hissedebileceğim hiç sıkılmadan. Okuduğum kitabı tartışabileceğim, izlediğimiz filmi eleştirebileceğim, aynı fikirde olmadığım ama aynı çizgide olduğum anı paylaşabileceğimiz emin güvenilir insanlar dostlar arıyorum.
Ömürler gibi bu dünyada her şeyin bir sonu var; ülkeler, ömürler, devirler bitiyor taş duvarlar bile tarih olurken insanlarda ölüyor, para da bitiyor vakti gelince, yakışıklılık, güzellik de geçiyor ama bir tek insani yanı bitmiyor bakışların, vefa, dostluk, hürmet, sevgi ve saygı bitmiyor bence, sadece kalan anılardır bizlere miras kalan yaşadıklarımızdan...
Zaten defalarca kırıldığım ve her seferinde yeniden başladığım şu kalp yolculuğunda, artık beni kırmaktan çekinecek ve en az benim kadar yorulmuş insan ve insanlar arıyorum.
Üstüne titrediğim de şımarıp kaçmayacak, minneti olan, hoşgörülü, kıymet bilen, biraz da görmüş geçirmiş, hani şöyle ham olmayan ne istediğini bilen yormayacak yorulmayacak , paylaştığımızda çoğalacak. Yanyanayken terazi gibi eşit olacağımız. Aynalarda dengi dengine gözükecek, sahilde simit yeyip çay içerken, rüzgarın saçlarımızı okşadığında , rüzgarın sesindeki melodilerde dans edecek , yağan yağmurda ıslanabileceğimiz, okuduğumuz kitapta, yazdığımız şiir ve makalelerde aynı payda da buluşup doruklara çıkabilecek, insan ve insanar arıyorum.
En güzel ve en pahalı restoranlarda Çayı kahveyi ve nescafeyi Ya da ne bileyim bir yemek yiyebilirsiniz Dünyayı da gezmiş olabilirsiniz . Çok zengin, çok güzel, mevki makam sahibi ya da bilmem kaç üniversite bitirip doktora yapmış olabilirsiniz, bu beni fazlaca ilgilendirmiyor aslında , sadece bir bardak çayın hikayesini çayı yudumlarken iki lakırdı ile huzur içinde paylaşabileceğim insan ve insanlar arıyorum.
Bırakalım ihtiyacı hayalleri beklentileri olanlar büyük servet peşinde, şan, şöhret, mevki, makam, güzellik ve lüx peşinde başkaları koşsun; benim bahçeli tek katlı bir evde iki kahve hoş bir sohbet, bir de sağlıkla geçecek günler hayalim var. Beni gördüğünde yapmacık samimi dost pozlarında ya da vazgeçilmeziymişim gibi düşünerek davranan insan ve insanlara değil.
Sabahın sekizinde gece gördüğü rüyayı hayra yor diye telefonla arıyacak, doğum günümde hediye yerine yanımda olabilecek dualarında bana eşlik edebilecek, ölüde, diride, düğünde, bayramda, mutlulukta, hastalıkta bana eşlik edecek, yanımda dimdik duracak insan ve insanlara ihtiyacım var.
Ben sırdan insanlardan değilim natürel ve bir o kadarda antikayım çarkın içine girip kirlenmeden yürüdüm. Bu labirent hayatın içinde mümkünse kalbi temiz kalan insanlar buyursun gelsin sayfama gönlüme. sevmeyi sevilmeyi hak eden bir insan ve insanlar olsun bundan sonraki yaşamımda kadir kıymet bilen. Eğrisi, doğrusu, hatalarıyla; eğrim, doğrum, hatalarımla, olduğu gibi görünen Ya da göründüğü gibi olan insan ve insanlara özlemim var.
Varmısınız zamanı paylaşmaya ne eksik nede fazla tam yarı yarıya, saygı sevgi ve içten bir tebessüm eşliğinde... haydi buyurun gelin .
Gelirse gelirseniz ne ala, gelmezse gelmezseniz… bu düş gibi bu da beklerim başka bahara….
YORUMLAR
Samimi dost pozlarında gibi davranan insanlar... En çok buraya takıldım. Var mı bir formül gerçek ve gerçek görünen arasındaki o ince çizgiyi görmek adına?
Ya, sıradan insan ne anlama geliyor? Peki, azıcık gidişata uymadı mı neden göz ardı ediliyor farklılık arz edenler?
Çok içten ve bir o kadar yalın, duygusal bir yazı. yürekten kutlarım.
Ek olarak en iyi dileklerimi bırakıyorum.Selamlarımla... Esen kalın.
mesut YİĞİT
teşekkür uyku yan yorumlayan yüreğe
a.s:))