- 2682 Okunma
- 15 Yorum
- 6 Beğeni
İHSAN ŞOLA
26 Mayıs 2014 tarihli DENİZLİ Olay Gazetesindeki köşe yazım.
Konuğum değerli dostum ve değerli kardeşim İhsan ŞOLA
KÜLTÜRÜMÜZ VE BİZ -3 -
Sadık Dağdeviren
Gazeteci-Şair-Yazar ve araştırmacı
Değerli dostlar. Bu günkü konuğum 1956 Yılında Kırıkkale İli, Keskin İlçesi, Hacıaliobası Köyü’nde doğmuş, uzun yıllar Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nda çeşitli kademelerde görev yapmış, emekli olduktan sonra Antalya’nın Finike İlçesi’ne yerleşmiş, benim çok sevdiğim “can dostum” dediğim sağlam şiirleri olan İhsan ŞOLA.
İhsan Şola, gerek kişiliği ile gerekse şiirleri ile Edebiyat Dünyasında iyi bir yere gelmiş değerlerden biridir. Çeşitli Edebiyat sitelerinde birlikte şiirler paylaştık. Ancak Onunla 3 saat hatta 5 saat süren atışmalar yaptık. Kayan panolarda irticalen yaptığım o atışmaları unutamam.
Sonuç olarak benim için ayrı önemi ve değeri olan gözü kapalı “kardeşim” diyebileceğim biridir. O’nu anlatmak ve tanıtmak, benim için çok zor olsa da bir şeyler yazmaya çalışıyorum.
İhsan Şola’nın kitabı “Sevdamızın Resmi” adını taşıyor. Kitabın kapağına mavi zemin verilmiş. Ön kapakta deniz, denizin içlerine doğru uzanan kenarları demirli bir köprü ya da iskele, tam ortada kesilmiş iki parmağın tuttuğu bir resim. El ele tutuşmuş iki sevgili, genç kızın elinde kalp şeklinde bir balon bulunurken, arka kapağında Şola’nın vesikalık bir resmi ve kısa bir biyografisi, alt kısımda ön yüzdeki küçük resim yer alıyor.
Kitap, Kültür Ajans Yayınları’ndan. Editörlüğünü, bir başka dostum Coşkun Mutlu yaparken kapak tasarımını sevgili Hayrettin İvgin’in oğlu Erhan İvgin tarafından yapılmış. Mizanpajı Kültür Ajans tarafından yapılırken BRC Basım Matbaacılık Tesisleri’nde, Ankara’da 2011 yılında yapılmış.
Girişe baktığımızda, uzun soluklu bir tanıtım göze çarpıyor. Ön sözünü yazan Türk Edebiyatında haklı bir yere gelmiş olan sevgili Hayrettin İvgin, hemen ardından genç ve değerli şairlerimizden değerli dostum sayın Coşkun Mutlu’dan “Sevdaların Resmini Yazan Ozan” başlığıyla bir tanıtım yazısı..
ve 9. sayfaya geldiğimizde İhsan Şola’nın “SUNUŞ” yazısını görüyoruz. Şola’nın ilk kitabı “Sevdaların Resmi” 204 sahifeden ve 174 şiirden oluşuyor. Şairin ilk şiiri “İpek Mendil” adını taşıyor. 5 kıt ‘adan oluşan şiir şöyle diyor:
İpek mendil asmış, gülün dalına
Gönül bahçesinde bülbül sesi var
Umutsuzca çıkmış sevda yoluna
Elinde bir solmuş, gül destesi var...
Sanıyorum, şair 5’nci şiirinden dolayı kitaba bu ismi vermiş.
Şöyle diyor bu şiirinde de şair:
Bana bir sevda resmi, çiz diyorsun güzelim
Şu duvarın dibinde, ağlayana baksana
Yüreğinin içini, yaz diyorsun güzelim
Eğil de gözlerinden, çağlayana baksana
Genel olarak HECE yazan ve hecenin ustalarından olan ŞOLA, 11 ve 14 heceleriyle bilinir ve tanınır.
Son yıllarda yazdığı şiirler daha da güzeldir. Şola’nın seri şiirleri de bulunmaktadır. KARAKIZ ve OSMAN EMMİ seri şiirleri her biri 50’nin üzerindedir.
Aliterasyon, zincir gibi çalışmalarının dışında şiirin başı ve sonu Akrostiş olan değişik çalışmaları da bulunmaktadır. Sadece atışmaları bir kalın kitap yapar. Kitabın sonlarında İhsan Şola, yine atışmalarımıza katılan değerli kardeşim Kırşehir’in Gelini, Zübeyde Gökbulut ile Kargülü Almila olarak bilinen yine değerli kardeşim Sevim Yakıcı ve değerli kardeşi Zeki Bekâr ile ikili şiirleri yer alıyor.
Ben bu güzel kitabından dolayı, İHSAN ŞOLA kardeşimi yürekten kutluyor ve nice kitaplara yelken açmasını diliyorum.
Bundan sonraki yazımda buluşmak üzere, dudağınızdan tebessüm, yüzünüzden gülücük eksik olmasın.
YORUMLAR
Kırıkkale Keskin ve birçok ilçelerini gezdim gördüm. Sanatın, müziğin üst düzeyde icra edildiği, çalınıp söylendiği memleket topraklarımızdır. İhsan beyin şiirlerini okuyacağım.
Tanıtımınız çok hoşuma gitti. Sizi yürekten tebrik ediyorum Sadık dost. Yüreğinize sağlık. Tebrikler hocam.
Günümüzde mayası bozulan dostlukların örneklerini gördükçe, böyle güzel dost bulup bu denli özenle kağıda dökmek harika bir şey. Zarif insanlardır, kalemi kağıdı yazıyı oya oya işleyenler. Bunun için seçkileri de kendilerine benzer, birbirinizde o özellikleri bulmuşunuz ki yol sizi köşenize kadar taşımız. Daim olsun güzelliğiniz, güzel kalınız inşallah.
"İHSAN ŞOLA
26 Mayıs 2014 tarihli DENİZLİ Olay Gazetesi'ndeki köşe yazım.
Konuğum değerli dostum ve değerli kardeşim İhsan ŞOLA
KÜLTÜRÜMÜZ VE BİZ -3 –
Sadık Dağdeviren
Gazeteci-Şair-Yazar ve araştırmacı
Değerli dostlar. Bu günkü konuğum 1956 Yılında Kırıkkale İli, Keskin İlçesi, Hacıaliobası Köyü'nde doğmuş, uzun yıllar Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nda çeşitli kademelerde görev yapmış, emekli olduktan sonra Antalya’nın Finike İlçesi'ne yerleşmiş, benim çok sevdiğim “can dostum” dediğim sağlam şiirleri olan İhsan ŞOLA.
İhsan Şola, gerek kişiliği ile gerekse şiirleri ile Edebiyat Dünyasında iyi bir yere gelmiş değerlerden biridir. Çeşitli Edebiyat sitelerinde birlikte şiirler paylaştık. Ancak O'nunla 3 saat hatta 5 saat süren atışmalar yaptık. Kayan panolarda irticalen yaptığım o atışmaları unutamam.
Sonuç olarak benim için ayrı önemi ve değeri olan gözü kapalı “kardeşim” diyebileceğim biridir. O'nu anlatmak ve tanıtmak, benim için çok zor olsa da bir şeyler yazmaya çalışıyorum.
İhsan Şola’nın kitabı “Sevdamızın Resmi” adını taşıyor. Kitabın kapağına mavi zemin verilmiş. Ön kapakta deniz, denizin içlerine doğru uzanan kenarları demirli bir köprü ya da iskele, tam ortada kesilmiş iki parmağın tuttuğu bir resim. El ele tutuşmuş iki sevgili, genç kızın elinde kalp şeklinde bir balon bulunurken, arka kapağında Şola'nın vesikalık bir resmi ve kısa bir biyografisi, alt kısımda ön yüzdeki küçük resim yer alıyor.
Kitap, Kültür Ajans Yayınları'ndan. Editörlüğünü, bir başka dostum Coşkun Mutlu yaparken kapak tasarımını sevgili Hayrettin İvgin’in oğlu Erhan İvgin tarafından yapılmış. Mizampajı Kültür Ajans tarafından yapılırken BRC Basım Matbaacılık Tesisleri'nde, Ankara’da 2011 yılında yapılmış.
Girişe baktığımızda, uzun soluklu bir tanıtım göze çarpıyor. Ön sözünü yazan Türk Edebiyatında haklı bir yere gelmiş olan sevgili Hayrettin İvgin, hemen ardından genç ve değerli şairlerimizden değerli dostum sayın Coşkun Mutlu'dan “Sevdaların Resmini Yazan Ozan” başlığıyla bir tanıtım yazısı..
……
ve 9. sayfaya geldiğimizde İhsan Şola’nın “SUNUŞ” yazısını görüyoruz. Şola'nın ilk kitabı “Sevdaların Resmi” 204 sahifeden ve 174 şiirden oluşuyor. Şairin ilk şiiri “İpek Mendil” adını taşıyor. 5 kıt'adan oluşan şiir şöyle diyor:
//İpek mendil asmış, gülün dalına//
Gönül bahçesinde bülbül sesi var//
Umutsuzca çıkmış sevda yoluna//
Elinde bir solmuş,gül destesi var//..
Sanıyorum, şair 5'nci şiirinden dolayı kitaba bu ismi vermiş.
Şöyle diyor bu şiirinde de şair:
//Bana bir sevda resmi, çiz diyorsun güzelim//
Şu duvarın dibinde, ağlayana baksana//
Yüreğinin içini, yaz diyorsun güzelim//
Eğil de gözlerinden, çağlayana baksana//
Genel olarak HECE yazan ve hecenin ustalarından olan ŞOLA, 11 ve 14 hece’leriyle bilinir ve tanınır.
Son yıllarda yazdığı şiirler daha da güzeldir. Şola’nın seri şiirleri de bulunmaktadır. KARAKIZ ve OSMAN EMMİ seri şiirleri her biri 50’nin üzerindedir.
Aliterasyon, zincir gibi çalışmalarının dışında şiirin başı ve sonu Akrotiş olan değişik çalışmaları da bulunmaktadır. Sadece atışmaları bir kalın kitap yapar. Kitabın sonlarında İhsan Şola, yine atışmalarımıza katılan değerli kardeşim Kırşehir'in Gelini, Zübeyde Gökbulut ile Kargülü Almila olarak bilinen yine değerli kardeşim Sevim Yakıcı ve değerli kardeşi Zeki Bekar ile ikili şiirleri yer alıyor.
Ben bu güzel kitabından dolayı, İHSAN ŞOLA kardeşimi yürekten kutluyor ve nice kitaplara yelken açmasını diliyorum.
Bundan sonraki yazımda buluşmak üzere, dudağınızdan tebessüm, yüzünüzden gülücük eksik olmasın."
/
Bir tutam tuz da benden...
Sağlık dileğimle Selâm ederim...
kadiryeter Kadir Yeter. 26.6.2015 TRABZON.
Değerli Abi'm her türlü güzel övgüye layık müstesna insanlardandır.
İhsan abimi bende cok severim.Kendisi ile her ne kadar kısa paylaşımlarımız olmuş ise de.
Bu insan olana yeter de artar bile. Çünkü ; onunla paylaşacağınız kısacık bir an bile
Onu sevip saymanıza, hayran kalmanıza, kalbiniz ve zihninizde yer etmenize kafidir.
O benim Şerbet Abi'm ve kendisini çok seviyorum.
Ve Sadık Abime gelince sizin gibi değerli bir insandan, bir baska değerin tadını almak inanın çok güzel ve şık olmuş. Sizde İyiki varsınız, Yüreğinize sağlık, kalem tutan eliniz var olsun.
Selam ve dua ile.