- 1838 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
KÜLTÜRÜMÜZ VE BİZ (BAKİ CAN-2)
KÜLTÜRÜMÜZ VE BİZ
Sadık DAĞDEVİREN
Gazeteci-Yazar-Şair ve Araştırmacı
Değerli kültür severler, değerli Denizli’liler.Bir önceki yazımızda programcı,tiyatrocu, şair ve yazar dostumu ve kitabını tanıtmıştım.Baki Evkaralı Kasım 2013’te ilk kitabını çıkartmıştı.Aradan 5 ay geçmesine rağmen Mayıs 2014’te 2’nci şiir kitabını yayınladı.
Şairin 2’nci şiir kitabı “Seccadem, aşkım ve ben” adını taşıyor. İkinci kitap boy yayınlarından ve Denizli Mayıs 2014, Bilal Ofset baskısı.Şair kapak tasarımında bu kez mavi gökyüzü, arada beyaz bulutlar ve gülümseyen güneş kullanılmış.
İlk kitapta bir çok şair ve yazar’ın kitap hakkında düşüncesine yer verilirken bu kitapta şairin öz geçmişi-biyoğrafisi ve şair Serhan Keserlioğlu’nun uzun soluklu bir tanıtım yazısı bulunuyor.Kitap 110 sahifeden ve 34 şiirden oluşuyor.
Kitabın adından da anlaşılacağı üzere, babasını kaybettikten sonra şairin hayata da bakışı değişmiş, ölüm ve ahreti daha çok düşünür hale gelmiş.Yani manevi duygular ve ahiret düşüncesi, tasavvufi felsefe, inanç olgusu şairi Dünyevi sevgilerden biraz uzaklaştırmış
Hemen kitabın girişinde Ahiret ile ilgili Ankebüt suresi’nden bir sure ile ile Tirmizi’nin bir eserinden alıntı yapılmış.İlk şiir de arayış adını taşıyor.Şair aryışta “Aşkınla yandım kor ateş içinde//Huzurda aradım ya Rabbim seni//Acıya dayandım sabırla meşkimde//Şükrümde aradım ya Rabbim seni//.Burada şair Yunus gibi ne diyor Yunus :”Alimler ulemalar medrese de bulduysa//Ben harabat içinde buldum ise ne oldu//..Yunus bulmuş amma Baki Can, henüz arayışta.
Şair devamla, Allah bize yeter,Ya aziz,Ya Melik, Ya Hü,Ya Allah gibi şiir başlıklarıyla devam ederken kitaba adını veren “seccadem aşkım ve ben” şiiri 11 sırada ve 35’nci sahifede yer almış.Şiirde şair seccadesi ile konuşurken şunları söylüyor.//Çilem dolmadı daha bu alemde//İsyana düşmedim,düşmezken şükür ipinden//Günahkar bir kulum,dilimde tövbe//Alnıma işaret koy öperken seccadem//.Kullluğu yeterince yerine getiremediğinden söz eden şair tövbe ederek af diliyor, Yüce yaratıcıdan.
..ve Şair bu kitaptaki son şiirini “zengin Osman” şiiri ile tamamlıyor. Diyor ki :”Dört omuz, dört kol//sekiz adım, dört adam// Ağır aksak gidiyor//Toplum geliyor ardından// Burada şair Ölüm olgusunu şiirle anlatıyor. Ne kadar zengin olsan da salın dört kişinin omzuna alınacak,dört insanın sekiz adımıyla mezara taşınacaksın diyor.Kitapta böylece sona eriyor.
Bir başka yazıda, bir başka şair-yazar konuğumun kitabıyla sizlerle oluncaya kadar, dudağınızdan tebessüm, yüzünüzden gülücük eksik olmasın.