- 823 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
CEVABINI BİLİYORUM ARTIK...
Sabırsız düşler çığlık çığlığa. Uyan ve bitsin bu kâbus diye feryattalar. Mümkün olsa uyanmaz mıyım, mümkün olsa perde çekmez miyim bu drama.
Tek kişilik oyunumdayım bir ömür. Figüranlar başrolü çalma telaşında. Yitip gitmemi istiyorlar. Sanki bu düzenekte bana bir yer yokmuş gibi itekliyorlar.
Yanılgılar diz boyu, yürüdüğüm yol öylesine tümsekli ki. Köşe başında silik siluetler görüyorum ve gölgelerin arasında ısrarla bağırıp, kahkahalara boğuluyorlar. Kim neyin derdinde, ah bir anlasam…
Sıktım sıyrıldı her birinizden. Ne vardı bunca isyana. Oysaki isyan etmesi tek gereken benim. Tövbeler tövbesi, nasıl bir hakkım olabilir ki inkâr etmeye benliğimi. Dilimin ucunda binlerce sözcük ve bilinçaltım bir bir kusuyor saklı ne varsa. Farkındayım her şeyin, farkındayım sahte düşlerin, farkındayım kabaran dalgaların.
Akıntıya kürek çektiğimin öylesine bilincindeyim ki diğer yandan ama bir o kadar da mecburum.
Niyetim saklı yüreğimde ve nezdinde tüm gerçekler Yaradan’ın. Gözler görmüyorsa çok üzgünüm.
Afakî bir mücadele işin kötüsü ve attım pembe gözlüklerimi. Tüm görüntülerin bir yanılsama olduğu gün gibi aşikâr.
Vuran dalgalar öylesine hırçın ve zalim ki kaya bile zor dayanır. Lakin yavaş yavaş aşınmakta da. Yürek mi dayanır.
Nedir altında yatan bu gizemin söyleyin suç mu sevmek, suç mu son damlasına kadar insan olmak.
Dilim yandı bir kez. Sessizliğimi muhafaza etmek zorundayım. Diğer yandan bas bas bağırmakta iç sesim. Bir tek ben duyuyorum ve tabii ki tek dayanağım O.
O kadar asil ve naif ki dile getirmek istediklerim. Hayır, tövbeliyim bu sefer. Ne şikâyet ederim ne de yansıtırım. Değil çığlıklarım suskunluğum bile yanlış telaffuz edilmekte.
Gerçekçi olmak mı bardağın kalan yarısını boş görmek yoksa kötümser olmakla eş değer mi. Ne değişir ki. İsterse ağzına kadar dolu addedin. Lakin kanımca bardağın ne yarısı dolu ne de bardak kaldı geride.
Kıran çoktan kırmış bardağı da kalpleri de.
Sıradan mı farklı mı addedilen. Hiçbir şey fark etmiyor artık. Çünkü siz ne kadar uğraş verseniz da kim olursa olsun karşınızda çoktan kafasındaki profile yerleştirmiş sizi.
Anlamını yitirmiş onca duygu. Duygular bile kapılmış sert esen rüzgâra mümkün mü sürüklenmemek sele kapılmış giderken. En azından varılacak nokta belli.
Dünyanın merkezi değilim lakin sinsi ruhlar kendini değil dünyanın evrenin tepesinde görüyor.
İyi niyet ve sevgi adına ne varsa kurutmaya çalışan ve başarma gayreti içersinde olan herkese teşekkür ediyorum.
Anlamak mı anlaşılmak mı yoksa her ikisi de afakî bir uğraş mı?
Cevabını biliyorum artık.
Hükümsüz ve sorgusuz bir dünya tek hayalim ve sevginin, aşkın ve duyguların köreltilmediği.
Tabii ki hala kaldıysa bu mefhumlar. Olsun, ben yine de saklıyorum içimde her birini üstelik. Hiç de belli olmaz belki hayaller bir gün gerçeğe döner.
Saklamalıyım da üstelik. Sorumluyum lakin en az sizlerin olduğu kadar. Tabii ki bir gün gözlerinizdeki perdeyi çektiğinizde tüm gerçekleri tüm çıplaklığı ile görme ihtimali uzak bir olasılık olsa da…
YORUMLAR
Gülüm Çamlısoy
Yazmak çok farklı bir duygu hele ki ne zaman bir dostumu ağırlasam işte bu da anlatamadığım ve inanılmaz mutluluk verici ayrı bir mefhum.
En içten sevgim ve en iyi dileklerimle, sevgili Kadir babam...
Tüm yüreğimle teşekkür ediyorum. Lütfen kabul buyurunuz.
kendini keşfettiğinde çıkmazların çıkış noktasını göreceksin asıl çözülünürlük iç dünyamızda asıl kavgamız içimizdeki diğer senle barışmalıyız içsel diğer benliğimize kendimizi sevmeliyiz ..başkalarınıda sevebilmek adına ..kendini sevmiyen keşfedemiyen hep bir girdapta döner durur hep makara başa sarar ... oysa tüm gerçek biziz ben varsam sen varsın ...gibi ... verebildiğimiz sevgiyi saygıyı biz esirgemeden vermeliyiz karşılığı gelirse artısıdır gelmez ise bizim ekskliğimizden değil ....... verdiğimizi alamıyanın eksikliğidir ... ... yazınız her zamanki gibi insana has vurgudur ... kendimiz e bakarken yansımamızdır onun için biz içsel benliğimizle barışık olmalıyız ......çok tesekkürler ...
yazmak için yazmıyorsunuz anlamı duyarlılığı dokusunu da taşıyorsunuz ....
Gülüm Çamlısoy
İşin aslı yüreğimi koyuyorum yazarken.
Sevgi... Karşılığı bir var bir yok. Ama bir diğer gerçek içsel yolculuğumun beni getirdiği nokta ve daha çok yolum var yeni keşiflere uzanan. Hele ki bu yolculuğu duyumsayan yüreklerle paylaşmak aldığım bir keyif.
Asıl ben size yürek dolusu teşekkür ederim değerli dostum.
İçsel benliğimiz: Ara sıra zorlayan bir yandan mutlu eden...
Ya insanlar... O da ayrı bir yolculuk içselliğimizle kesişen. Ama gerçek olan bir şey var ki: Hayat güzel ve anlamlı hele ki yalnız değilse insan...
Sevgiler, saygılar yüreğinize...
nil gölge
zenginliğimiz rengimizdir tek suçumuz benim gibi düşünmüyorsun ...illa ben ol gibi ..davranışlardaki hata zinciridir ....oysa genel toplumsal aynı kavramlarda birleşecek konu ve koşullarımız elbetteki vardır ...ötekişeştirmeden birbirimizi anladığımız veya anlamaya çalıştığımızda empati mekanızmamızı devrede tutabılırsek yanlız değil çok tutarlı seviyeli arkaşlıklarımız uzun ömürlü olur ...... hayat güzel evet yasanası her tür baharat serpilmiş içimize aramıza acısı tatlısı ekşisi ile bunu anlıyarak yaşamanın tadına varmak bir nefes çekebilecek kadar özgür çiğerin varsa çek bir nefes okşijeni bol beyin nin olsun ..................... yaşamın tadı yediğin yemektemi aldığın nefestemi derdi hocam ....... bunu bir nefese muhtaç birine sor derdi .........
Yeni bardak öyle çok ki Gülüm.
Bir tane daha alırsın, bir çay daha doldurursun alırsın kalemini eline, bir de kağıt... Oldu bitti.
Önemli olan senin o kırılgan ve ince ruhlu güzel kalbin. İşte ben en çok onun kağıda, kaleme dönüşünü seviyorum. İyi ki var, iyi ki varsın.
Sevgiyle.
Gülüm Çamlısoy
Birilerinin beni fark etmesi ne güzel. Bazen ben bile fark edemiyorum ve çözemiyorum varlığımı.
Çözemediğim onca şey var ki şu sefil dünyada. Ama bir dostun sıcaklığını hiç bir şeye değişmem.
Var olun sevgili Davidoff...
Tüm yüreğimle teşekkür ediyorum ama yine de kafi gelmiyor içimdekileri yansıtmaya. Ama beni anladığınızı biliyorum ve adım kadar da eminim buna.
Sevgiyle kalın, tüm içtenliğimle söylüyorum bunu. Beni bilen bilir: Asla ne yalan konuşurum ne de o sahte maskeleri yerleştirim yüzüme ve ruhuma.
Davidoff
Bazen, bazı şeyleri insanın yüzüne vurmak güzeldir.
:)
Teşekkür ederim.