Karanlığın kaybolduğu gün...
Ülkemizin her tarafı işgal altında,
Halk önünü göremiyor karanlıkta.
Bir umut aranıyor her doğan şafakta,
Türk milleti asla kalamaz karanlıkta.
Büyük önder dayanır mı bu karanlığa?
Tabi ki milletimiz kavuşacak aydınlığa.
16 Mayıs 1919’da bindi Bandırmaya.
Türk milleti hasret kalmıştı ziyaya.
19 Mayıs 1919 da Samsun’a vardı.
Ülkemizin her yerini Güneş ışığı sardı.
Güneş vuran yerde karanlık ne arardı?
Bağımsız olmak için her kuş uçardı.
Düşünsenize her yer karanlık, bu karanlıkta yolunuzu nasıl bulursunuz? Yola nasıl çıkarsınız? Nasıl yol alırsınız? Bu karanlık normal ışık ile, el feneri ile, sokak lambası ile aydınlanacak karanlık değil.Çok büyük bir karanlık.Ancak Güneş’in doğması gerekir.Güneş doğsun ki bu karanlık yok olsun, her yer görülsün.İnsanlar gözün gördüğü her yeri görebilsin, işlerini rahat bir şekilde yapabilsinler.
Evet, ülkemiz işte böyle bir karanlık devri yaşadı, geçirdi. Ama, bu karanlık devir nasıl aydınlandı? İşte onu bilmek, ona bakmak gerekir.Güzel yurdun her yeri işgal edilmiş, düşman kuvvetleri en güzel yerlere, kilit noktalara gözlerini dikmiş, kağıt üzerinde bu yerleri paylaşmışlar.Güzel ülkemin üzerine kara bulutlar çökmüş.Türk milletinin gündüzünü gece yapmış, her yer kapkaranlık halde. Bu karanlık nasıl aydınlanacaktı? Bir güneşe, bir kurtarıcıya ihtiyaç vardı.
İşte yurdumuzun her yerinin bilfiil işgal edildiği bir devirde; Bir kurtarıcı, Mustafa Kemal sahneye çıktı.Benim milletim bu karanlıklar, bu işgal altında kalmamalı dedi.16 Mayıs 1919 Tarihinde İstanbul’dan Bandırma vapuru ile Samsuna hareket etti.Sanki şafak atmış gibi bir aydınlık belirmişti. 3 Gün sonra 19 mayıs 1919 tarihinde Samsun’a vardı. Karanlıklar yok olmuş, ülkemizin üzerine bir Güneş doğmuştu.
Evet, Mustafa Kemal Atatürk’ün Güneşi 19 mayıs 1919 tarihinde Samsun’da doğdu. Tüm yurdu aydınlatmaya yetti.Bu Güneş aydınlanmaya hasret kalmış Türk Milletini iyice ateşledi.Kurtuluş Savaşının startı verildi.Mustafa Kemal Atatürk ve arkadaşları bu Güneş’in aydınlığında Amasya, Erzurum ve Sivas’a gittiler.Kurtuluş Savaşının fitili ateşlenmiş oldu.Artık halk karanlıkta kalmayacaktı, kalamazdı da. Mustafa Kemal önderliğinde ülkemizin üzerine çöken karanlık kara bulutlar püskürtüldü, aydınlık bir Türkiye doğdu. Ne mutlu bizlere bu aydınlık Türkiye‘yi hediye edenlere.Ne mutlu kurtuluş savaşı Güneşini doğuranlara.İşte bizler o Güneş’in aydınlattığı yolda yol alıyoruz. Bu Güneşin ışığından yararlanıyoruz. Bir daha o karanlık günlere dönmemek umuduyla…
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.