- 1050 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HANGİ HALK ? HALK NEREDE Kİ?
Deve hikayesini bilirsin işte kardeşim. Sormuşlar deveye: Boynun neden eğri. diye. Nerem doğru ki, diye yanıt vermiş o da...
Şimdi SOMA’nın neresinden tutmalı ki? Her yanı eğri.
Ölenlerin sayısı 300’ü geçti gidiyor.
Sen, kardeşlerim ölüyor, Kapitalizmin önemli silahlarından biri özelleştirme furyası yoksul insanları bile bile ölüme gönderiyor diye çırpınıp polisin askerin baskısına maruz kalıp yerlerde sürüklenirken, tutuklanırken, dövülürken, hatta başbakan denen zattan birebir yumruk yerken, ölen 300 kişinin ailesinin en az 280’i kader, takdir ilahi diyerek susuyor. Geri kalan da acısını yüreğine gömüp susuyor.
Sana SOMA’ya girmek yasaklanırken, kendi katilleri olan AKP’yi yüksek bir oy oranıyla seçmiş SOMA’lılar son günlerde ilçelerine dolup dolup gelen sakallı cüppeli yaratıklara ses çıkarmadan sus pus oturuyorlar.
Olanları protesto etmeye kalkan birkaç namuslu insandan birine "İsrail dölü" diyerek hakaret eden başbakan,
Yuh çeken bir genci tartaklayıp, danışmanına tekmeleten ve "haydi sıkıyorsa bir de benim yanımda yuh çek" diyen başbakan,
"Fakire dağıtılan kömürü zenginler mi çıkarsın" diyen bir başbakan yardımcısı,
"Çok şükür ki canla başla çalışıp 300’ün üzerinde kardeşimizi yer altından kurtardık (ölen maden işçilerinden sözediyor) diyen bakan,
"Üretim durduğu için yeni bir yangın çıktı" diyen sorumlu bakan. (Hay allah aşağıdaki ölüler üretime neden devam etmediler ki?)
Ana muhalefetin, SOMA için araştırma komüsyonu kurulsun, önergesini red eden bir hükümet ve bu halkın %50’sinin oyunu almış bir AKP,
Ve daha bi sürü mide bulandırıcı yaklaşımlar...
Şimdi yine deve hikayesine dönüp yaşanmış bir traji komik olayın hikayesini anlatayım size.
Denizlerin ve Mahirlerin birebir arkadaşı, o eylemler içerisinde yer almış ve hala yaşıyor olan 68 kuşağından birisi (adını bilenler bilir) bir toplantıda halkın sorularını yanıtlamakta.
Dinleyicilerden orta yaşlı gariban birisi, biraz üzgün, biraz mahcup biraz da kızgın haliyle:
"Hani siz DEVRİM yapacaktınız? Hani tüm halkımızı ve ülkemizi kurtaracaktınız? Hani çok yaklaşmıştınız kurtuluşa? Ne oldu? diye sormuş.
68 kuşağından Deniz ve Mahir’in yoldaşı:
"Valla biz DEVRİM yapacaktık ta, halk şerefsiz çıktı" diye yanıt vermiş.
Şimdi, sevgili kardeşlerim:
68 lerde öldürülen sen
71 lerde idam edilen sen
maraşta öldürülen sen
sivasta yakılan sen
12 eylülde öldürülen, asılan, işkence edilen sen
1 mayıslarda panzerlerin altında ezilip öldürülen sen
gazi de bombalarla öldürülen sen
uludere de öldürülen sen
GEZİ de öldürülen sen
Sesinin çıktığı her yerde bastırılıp yok edilmeye, öldürülmeye çalışılan sen
Sen
bütün bunlarla karşı karşıya kalmak için ne yaptın ki, ne dedin ki?
Halkım, dedin. Halk dedin. İnsan dedin. İnsan hakları dedin.
Soru şu?
Nerde bu halk?
Nerde bu AKP’ye % 44 oy vermiş SOMA halkı?
Düşünüyorum da;
GEZİ’de, her türlü direnişte, haksızlığa karşı gelen tüm Platformlarda yer alan, ve daha 22’sinde bile olmayan ve cop yiyen, gaz yiyen, tutuklanan, dövülen, hırpalanan oğluma;
"Len oğlum, boşver bu halkı, bu halk şer...." mi desem acaba?
Alan memnun satan memnun, bak özelleştirme uğruna göz göre göre ölen gariban yoksul halkın çocuklarını da sakallı fetvacılar "şehit" ilan ettiler aileler de şehitleriyle gurur duyuyor ve susuyorlar. Eee. sana ne oluyor mu desem oğluma?
Bu halk
Al işte binlerce aptal örnekden birisi daha.
Birisi Face’de paylaşmış.
"BEŞ ÇEŞİT ŞEHİT VARDIR. 1. TAUNA (SALGIN HASTALIĞA TUTULMUŞ OLANLAR) 2. İSHALDEN ÖLENLER 3. BOĞULANLAR 4. YIKINTI ALTINDA KALANLAR. 5. ALLAH YOLUNDA SAVAŞARAK ÖLENLER...
Daha ne demeli ki sevgili kardeşlerim? Daha ne diyeyim ki oğlum?
İşte uğruna öldüğümüz
işte uğruna coplandığımız
işte uğruna işkence gördüğümüz
işte bizim halkımız...!
Hani kendi çıkarlarını, kendi evlatlarını, yakınlarını düşünerek ceplerini dolduran çalan çırpan, hırsızlık madalyalarını utanmadan gururla göğsünde taşıyan sözümona yöneticilerin gazına gelip, onların yalanlarına kanıp onların çıkarlarına alet olan ve bu yüzden onlarla birlikte seni bozguncu, anarşist, bölücü diye yaftalayan halk işte....
Bana dokunmayan yılan da, hırsız da, kan emici de, katil de bin yaşasın diyen halk...
Senin kendileri için çırpındığını, mücadele ettiğini, coplandığını, öldürüldüğünü asla anlamayan ve ve anlamak istemeyen halk...
Geç bunları anam babam, geç...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.