- 353 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇIKARIN ŞAPKALARINIZI ...****
Moda oldu son zamanlarda hem de meşhur .. Dillerde nakarat.. " Biz insan oğluyuz"..
Ne yapsak,ne halt yesek; hep o deyime sığınıyoruz ya.. Belki de insan oğlu deyimine yazık ediyoruz..Acaba hayvanlar alemine mi atıf yapsak.. ? Ama olmaz ki... Haksızlık olur o alemin mensuplarına bence...
Abesle iştigal işte !!!
Egoistiz.. İlla kendi nefsimiz .. Gerisi yalan, talan !!! İstismar yolu .. Bir toplum doktoru,hipnoz hocası sohbetimiz de yıllar önce " Bir nine ; torununun ölümünde bile (ben ölmedim.Hayattayım) diye için için sevinir.." demişti !! Hiç unutmam bu sözü.. İhtimaldir de.. İşte biz insan oğluyuz değil mi ??
Kara bir gündü Soma’ da yaşananlar.. " Unutmayacağız !!!" diye bağrışmalara aldanmayınız.. Unutulacaktır !! Hemde bir kaç güne !!! Daha şimdiden hiç arlanmadan,sıkılmadan,utanmadan ; facebook sayfalarında " Falan yerde.. Filanca ile..Kendimi musmutlu,heyacanlı hissediyorum !!" diyebilen zibidi,duygu ve ahlak yoksunu o kadar insanımız var ki... Birde yanlarında fındık,fıstık tabaklar da; bira şişeleri arasında pozlar.. Kahkaha atarak sokaklarda gürültü yapanlar..Sizce olabilir mi teselli kaynakları !!!
İnsan oğlu ya !!! Oraya sığınıp işin cılkını çıkaran insan müsveddeleri...
Milli yas ilan edilmiş; iyi de edilmiştir.. Birlik mesajları, teşekkür edenler,sahaya koşanlar şu veya bu şekilde ; hiçbirine itirazım yoktur.. Yapılması gerekenlerdir.. Ama ne alkışa ne de başka hengamelere çekmenin de gereği yoktur. Böyle bir faciadan bile nemalanmak isteği; kesinlikle insanlık dışıdır.
Bütün mesele; tespit edilen noktaların hasır altı edilmeden açıklığa kavuşturulması, sorumluların kanun çerçevesinde yargılanması ,olup bitenlerden ders çıkarmak ve tedbirlerin süratle deruhtesidir.
Yaşananlar aczin değil,kaderciliğin değil ; ihmalkarlığın,tedbirsizliğin, daha ucuza mal edip çok kazanmanın yarattıklarıdır.
Kaç gündür ; gönlüm zihnim bu olayla meşgulken, dilimin yettiğince duygu ve düşüncelerimi kendimce kaleme alarak paylaştım.
Aşağıda; kısa kısa diyeceklerimi sıralarken, artık en iyisinin susmak ve için için ağlamak , yas tutmak olduğu bilincindeyim.
*****"Allah senden sonraya bırakmasın beni !!" dedi eş.. O da aynı dilekte bulundu eşi için.. İtirazlar karşılıklı,uzayıp gidince;anlaştılar ve karar verdiler beraber gitmeye ölüme !!! Nasıl olacaktı; o bile paralıydı.. Ve kömür ocağında çalışmaya başladılar..Ele ele; bedavadan teslim olmak için ecele !!!!
***** Kazma kürek ellerinizde; kan ter içinde bedeniniz, ilerlediniz,didindiniz karanlık dehlizlerde !!! Şimdi ruhlarınız yemyeşil ,uçsuz bucaksız ve ölümsüz yerlerde !!!
***** Yer yatağından fırladı çocuk, kan ter içinde !!! " Anne Uyan !!! Aşağıdan kazma sesleri geliyor !!! Babam geldi !!! Kapıyı açalım hadi !!! ".. Bağrına bastı çocuğu annesi;" O sesi hep duyacağız oğlum; ama baban hiç gelmeyecek !!!"..
***** " Gözler kalbin aynasıdır !!!.."...Doğrudur da ; ama nerede eski aynalar ?? Maliyetler düşsün diye sırlanma ameliyesinde çalma çırpmalar !!!.Öyle olmazsa ; gözlerin içine bakıla bakıla söylenebilir mi kocaman yalanlar !!!!
***** İhmal ,umursamama ve tedbirsizliğin adı AZRAİL’dir !!! Hazır o kadar mavi gözlü,kömür karası yüzlü garibanı yakalamışken ta diplerde; gitti yaptı işte görevini.. Aldı bir çırpı da o kadar canı... Miras bıraktı bizlere çırpınmayı !!!
***** Hiç birinizin değildi seçimi.. Ne doğmak,ne de yaşamak göçüklerde !!! Mecbur kaldınız bir lokma ekmek için çocuklarınızın nafakasına; yerin altında !!! Mahkum oldunuz ha geldi,ha gelecek diye bağıran ölümlere !!!
*****Senin alın terinle toprak üzerine çıkardığın kömürle ısındı bedenlerimiz ..Çarklar döndü sayenizde sanayilerde; sebep oldunuz muhtelif üretimlere..Ve biz; sizleri gömdük göz göre göre kömür karası derinliklere !!!
Haydi !! Kimseniz,ne iseniz, bu konunun neresindeyseniz ; lütfen şapkanızı çıkarın ve önünüze koyun.. Vicdanlarınıza bakın.. Halledin bu yangınları.. Ne yapmak gerekiyorsa standartlarda lütfen yapın !!!!
Ben yıllardır; ahlaken ve değer yargılarımdan dolayı; dışarı çıkarken hep evimde bıraktım erkekliğimi ... Adamlığım,insanlığım ise benimle idi her zeminde !!! Bakın etrafınıza; olup bitenlere !!! Zor tutuyorum kendimi !! İnşallah bundan sonra erkekliğimi alıp düşmem yollara !!! Ne kadar da çoklar.. Bitmezler ki !!!!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.