- 748 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
MARASANTİYA..
Hitit kültüründe Kızılırmak çok önemlidir.Bilindiği gibi bu uygarlık bahse konu nehir civarında kurulan şehir devletleriyle oluşmaya başlamıştır.Yapılan kazılardan çıkarılan
toprak tabletler göstermiştir ki bu nehir üzerine adeta titremişler,çok nazik davranmışlardır Hititler.Marasantiyanın yatağını değiştirmemesi için yapılan ayinlerden,ülkelerine hayat veren biricik neden olduğuna dair onlarca eski metin bulunmaktadır.Anadolunun bilinen ilk uygarlığı olan bahse konu toplum,bu nehre bir kadın nezaketi göstermişlerdir.
Bu gün üzülerek söylemeliyim ki uzaydan çekilen uydu fotoğrafları bu nehrin Anadolunun en kirli akarsuyu olduğunu göstermektedir.Marasantiya sevdalısı olduğu Karadeniz yolunda hem sanayi atıklarıyla,hemde evsel atıklarla alabildiğince kirletilmiştir.
Buda yapılan tarımın istenilen düzeyde verim alınamamasını getirmektedir.Çevre bilincinin yeterince gelişmediği toplumlar bunun acı faturasını gelecek nesillere ödetirler.
Malesef bir nadide çiçek,Marasntiyaya günümüzden dörtbin yıl önce yaşamış bir toplumun
gösterdiği ilgiyi dahi gösteremedik.
Çevre:’Çocuklarımıza bırakabileceğimiz en büyük miras.’ anlayışını yeterince yerleştiremedik inancındayım..
Marasantiya gözleri yaşlı ağlıyor..
Değil mi?
DRAMALI55
YORUMLAR
Çevre ;çocuklarımıza bırakabileceğimiz en büyük miras anlayışını yeterince yerleştiremedik inancındayım..
Marasantiya gözleri yaşlı ağlıyor..
Ne yazık ki gelecekte çocuklarımız bize " ne oldu da çölleştik ya da tarihi değerlerimiz nerede " dediklerinde utancımızdan yüzlerine bakamayacak durumda olacağız.
Teşekkür ederim paylaşımınız için . Kutluyorum kaleminizi. Saygılar