- 586 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
--- Nereden çıktın be rüzgar ?
Sen bensiz değil; BİZSİZ yapamazsın !!!!
Doğduğumuz andan itibaren,bütün doğru ve yanlışlar, bize öğretilen kurallar üzerinden aklımıza yerleşmiştir. bize neyin iyi ve kötü olduğu; hangisinin doğru ve yanlış olduğu gösterilmiştir yada gösterildi zannedilmiştir biz hayatı okulu olmayan hayat mektebinin beyaz badanalı sınıflarında öğrenmeye çalışırken, tam olarak özgür yetiştirilmedik. Hepimizin içinde sınırlar ve yasaklar vardı. Farklılık gösterse de, genel kurallara karşı çıkarken zorlanırız.
Kendinden büyük veya küçük birini sevmek,sevilmek yanlışı doğruyu ayırt etmekte zorlanmak,yaşamdan zevk almamak Ya da havai olmak yaşadığımız her dönemde sıklıkla karşılaştıklarımız bir durumdur. Çoğu insan toplumsal baskılar yüzünden ilişkisinin ve yaşadığı anın tadını çıkaramaz.Bazen ailemizden ,bazen çevremizden algıladığımız ,yada yaşarken öğrendiklerimizle farklı olduğunu gördüğümüz için, karşılaştığımız insanların bizde yarattığı hayal kırıklıkları yüzünden, sahip olduğumuz özellikleri sevdiğimiz kişiye gösteremeyiz.Sıcaklık arayan soğuk insanlar!gibi
Bazen kendimizi böyle koruyacağımıza inandığımız için sadece, soğuk davranırız. Bu sayede daha değerli olacağımızı, bizi kullanmalarına izin vermeyeceğimizi, ilişki bitiğinde zaten emek vermemiştim diyerek kendimizi avuta bileceğimizi düşünürüz. Oysa hepsi yanlıştır!
Bir ilişki yaşamanın sebebi, yüreğinizi başkasıyla paylaşmayı istemektir. İnsan birini sadece fiziksel özellikleri yüzünden sevmez. Sevmek onu tüm şartlarıyla kabul etmek demektir. Sevdiğiniz insanı ailesi, arkadaşları, yaşama biçimi, hayat görüşü, doğruları ve yanlışlarıyla kabul etmişsiniz demektir.
Elbette eksik veya hatalı olan yanları herkesin ve sizin de vardır ama birlikte bu kusurları değiştirirsiniz. Oysa soğuk davranmak ilişkinizin temeline dinamit koymak ve patlamasını beklemek demektir.
Sevgiliniz hastalandığında bir tas çorba yapmamayı, arayıp ilgilenmemeyi marifet saymayın. Bu sizi ulaşılmaz yapmaz. Sadece ne kadar donuk ve ilgisiz olduğunuzu düşündürtür.
Eşinizle veya sevgilinizle sağlıklı, mutlu ve iletişim kurulabilen bir ilişki istiyorsanız, sizin de üstünüze düşen görevleri yerine getirmeniz gerekir.
Ailesiyle iyi ilişkiler kurmaya çalışın. Özel günlerde onları aramayı ihmal etmeyin. Arkadaşlarıyla çok vakit geçirmesinden mutsuz olabilirsiniz.fakat onu kırmadan dökmeden devlet meselesi haline getirmeyin hatta O zaman siz de onun arkadaş grubuna dahil olun. Onun sevdiği ve birlikte olduğu insanları siz de sevin ve aralarına karışın. Bu sevdiğiniz kişinin de hoşuna gidecektir.
Eşiniz sevişmek istediğinde olaya dahil olun.onunda bir insan olduğunu unutmadan Sürekli onu iterek, soğuk davranarak ilişkinizi parçalamayın. Onun ilgi alanlarına siz de merak sarın. Birlikte zaman geçirmeniz için adım atmış olursunuz.
Soğuk durmak, soğuk davranmak ilk başta sizi ulaşılmaz ve çekici kılabilir. Belki siz de bu tavırdan keyif alıyor olabilirsiniz ama başını omzuna koymak istediğinizde, derdiniz olduğunda anlatmak sığınabileceğiniz sıcak bir yüreğe sahip olmanın yolu, aynı sıcaklığı yaşata bilmenizden geçmez mi
düşünün ki bir şiir yazıyorsunuz,yada bir filim çeviriyorsunuz elinizde olmadan içinde kendini bulabiliyorsunuz yalın ve içten duygularınız dile geliyor istemeseniz bile dökülüveriyor kağıda bak tamda şuan bendeki gibi hayatı da bir şiir bir filim gibi düşünün ,tutun ki sizler başrol oyuncususunuz
bedenindeki diş izleriydi şafağın yorgun titremesi,Bedelini anlarla ödediğin bir gülüşün resmi gözlerinde nice birikmiş notlar varken,Peşin ödenmiş yargılardı yağmurunda ıslandığım.
Gövdene aynalar tutarken, kirpiklerimi ıslatırdı, ansızın,Karanlık gecelerin öfkesi devrilip yüreğine saklanırken,Çelik gibi sulara dalar, öfkelerini tokatlarlığını da zamansız
Parçalanırdı saatlerin zembereği dudakların dudaklarıma yapışırken,Giden gelmez dağlarına güneşler doğardı seni özlediğimde,Yalnızlıklara aşina bakışlarımda yeşillenir, arardım gülüşlerini
Bir ay düşerdi yokluğuna, yıldızlı bir gece olurdun düşlerimde,Kıvılcımlar taşı eritir, kırmızı bir sarılışın gövdesine tutulurduk hayal aleminde.
sende hemcinslerinin düşündüğü gibi düşünür, kadınların kendinden büyük erkeklerle birlikte olmasının daha iyi olduğunu savunurdun, bende sana katılır Ancak seçiminizi yaparken yine de belli bir sınırı korumanız gerekir diye eklerdim. 8-10 yaşın ideal olduğu görüşü yaygındır. Bu tez, hem toplumun genelinde, hem sosyal öğretilerde onaylandığından, bizim için de geçerli hale gelir; ta ki farkın ve farklılığındandı farkına varılacağı ana kadar!
Düşünün ki çocukluk ve gençlik yıllarında öğretmenlere aşık olmayan kaç öğrenci vardır veya yaşadığınız evrelerde acı tatlı olmaz dediğiniz neler olmuştur. Gözleriniz kapatıp şöyle beş dakika bir hayatınızı gözden geçirin neler göreceksiniz?.yaşananların altında mutlaka psikolojik pek çok etken yatmaktadır. Bu süreci tamamladıktan sonra gerçeklerle yüz yüze gelme ve kabullenme dönemi gelir. Neden diye sormayın cevabını bildiğiniz soruları lütfen ,evet sen ,ben o hiç kimseye benzemiyoruz.
Ey Gönül !
Şimdi sorarım sana, hangi sevgi daha büyüktür ?
Anlatılarak DİLE DÜŞEN Mİ ?Anlatılmayarak YÜREĞE DÜŞEN Mİ ?
Ya Gönlümün terasından ; temaşa et nadasa bıraktıklarımı
Bir kartal kanatlarında ,özgür bir dünyam var hayallerimde tesis ettiğim... Kahkahalar dudak fıskıyelerinde şırıl şırıl..Diz boyu mutlulukların dalgalarında boğulurcasına
Ya kendime gelince! Neredeler ?
Nereden çıktın be rüzgar ? Esip kasırgalar da uyandırmasaydın ya ; bendeki beni
" Ben sensiz yapamam !
Sen bensiz değil; BİZSİZ yapamazsın
Fırtına var bu gün caddelerde tersten esen ! Dikkat et; açılmasın eteğin !! Görülmesin esmerliğinde beyaz, öpülesi gülden tenin,
albümlerden bir bir eksilen resimler gibi, şimdi gittikçe kükürt soluyor bu iklimde veresiye düşler Kafayı yedi galiba Navigasyon cihazım! Ulan nereye gitmek istesem; her yönden ve yoldan aynı sana çıkmakta , Nereden çıktın be rüzgar ? Esip kasırgalar da uyandırmasaydın ya ; bendeki beni .
YORUMLAR
Bu yazıyı bir kaç kez okudum bu gün.
Gerçekten kafamı çok karıştırdı.
Şu son kısımdaki çifte ünlemler de iti mi oldu ne?
Bence,
konu çok güzel yakalanmış ama,
okuyucunun ilgisini dağıtacak bir kompozisyonda sunulmuş.
Bu sayfanın yazarı,
çok hoş yazılar yazacaktır.
Eminim bundan.
mesut YİĞİT
düzenleme yaptım umarım begenirsiniz