- 1241 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Türkiye'de Kültür İktisat ve Ulusal Sorun Üzerine Tespitler
Büyüdükçe küçülmek ya da -Dolarman-cı "büyük Amerikan rüyası"...
Hiç bir ekonomik karşılığı olmayan, hiç bir iktisat kuralının kabul etmeyeceği tür de; sadece ilkellik, barbarlık ve bin türlü vandallıkla, küresel çetenin bastığı pis yeşillerı tüm dünyaya dayatmak !
Emek değeri sıfır, kulllanım değeri insanı ve insanlığı kullanmak amaçlı pisliktir...
Küçüldükçe insan olarak büyümenin masum ve mazlumluğu ve büyüyüp, süper güç oldukça küçülen bir sömürgecinin bireyi olmanın daha önemli oluşu !
1952’den beri bize dayatılan budur...
Rüya kabustur !
Tüm Amerikancıların, en mecazi saygılarımla aklına tükürmüş oluyorum !
Hal-i pür melâl ortadadır...
Sömürülmekte olup ve de "küçük Amerika" olmak rüyasıyla vardığımız en son nokta; moron halk, idio birey ve sürü millet oluşmuşluğumuzdur!
***
Bu kadar karşılıksız ve aşırı derece de para basmanın enflasyonist baskı yaratmasına dairlik kuralı, bir tek "Federal Reserv" ve yeni yeni reserv para ve otorite olan "ECB : European Central Bank" için geçerli değildir sanıyorum !
Burada, "Nasıl bir iktisat kuralı bu lan ?!" sorusunu sormuş oluyoruz?
Bu kefereler yıllardır, karşılığında "altın rezervi" olmak şartını da kaldırtarak basıyorlar doları, avroyu, sürüyorlar "küresel piyasaya"...
Hiç te öyle Amerikan parasının ya da Ab avrosunun kronikleşerek, devalüve ya da enflatif etkilere maruz olduğunu görmüyoruz !
Karşılığında üretim var denecektir, üretimin sermaye bölümü var, emek bölümü yoldan çıkmış sürügen hal ve yoldadir.
Bunun bir-iki nedenini de yazabiliyoruz.
Bir, aşırı likitideyi oluşturup sen pompalıyorsun cukkayı ama talep fazlasını da çevreye dağıtıp, enflatif ve devalüvatif etkilerini de oralara kakalıyorsun...
Bir de üretimi oralara doğru fabrike edip, emeği piç, çevreyi iç ediyorsun !..
Peki, deflatif etki birikimi stresi ve riski ne oluyor ?!
Onu nasıl emdiriyorsun ?
Basit iktisat soruları-1
***
Sosyalizm ve eşitlik derken hep eleştiri gelirdi, biz de bilir bilmeksizin eleştirirdik...
Ya nasıl olur, bir de neden "işçi diktatörlüğü" ve hep çalışmak ?
Muhabbetin devamı şudur; niye sosyo-komünalizm fakirlikte-yoklukta eşitliği dayatıyor ?
Hiç aslı yoktur, bu soruların...
Soru değil bir kere; yani cevaba sorulmuyor, soruya sorulan soru saçmadır da o nedenle....
Makinalaşmış gücün emek yoğun proleteri, yüksek teknolojinin de akıl-zihin yoğun işkolunun yükünü azaltması, liberal ekonomilerdeki özelleştirmeye benzemez !
Yanlış ve yanılgı örtüşümü buradadır.
İrrasyonel noktadır, farklı aklilikle görüp-bakmak gerekiyor !
Orada, makinalaşma ve yüksek teknolojinin, proleter gücün yerini almasıyla ortaya çıkan, artan boş zaman; "hoş zaman" olarak sosyalize olmuş ve sosyalleşmiş insana sunulur.
Genel eğeri, emek değerinden ve kullanım ve tüketim değerine alma farklarıyla...
Yani, daha fazla kültür, daha fazla tatil ve daha fazla insani faaliyetlere dair bir konum hasıl olur...
Karşıtı ya da güya "milli gelir" paylaşımcısı kapitalist ekonomilerde ise, bu makinalaşma ve tekno hegemonya patronaja, kapitalizme ve emperyalizme yönelik kullanılır !
Yani klasik Değer Yasası ve "artı değer" hoş zaman olarak emekçiye ve emeğe değil, patronaja ve sosyetesi olan "mavi kan"lılara akar !
Üretim araçları ve altyapısallık ta, üst yapıyı böylelikle, yani patronu olumlayarak belirler...
Farkın farkı budur.
Emekçi ve dar gelirliyse; özelleştirmelerle (haliyle) işsiz kalır !
Oradaki boş kalış, sosyalizmdeki boş zaman olmuyor.
Boş ve boş diyerek; boş konuşmamak yöntemi ile yazmış oluyorum...
Tabi kahvehane ve ganyan bayilerinde pineklemeyi "hoş zaman" saymazsanız !
Basit iktisat soruları-2
***
Dağ da "çakal", T.B. M. M.’de "köpek" ve İmralı’da "domuz" istemiyoruz diyenler, romans ve romatik aptalllardır.
Hiç kusura bakmasınlar !
Aptallığa, açmaza düşmüşlük anlamı yüklemiş oluyorum, böyle anlaşılsın...
Gerekçesi de; başta RTE olmak üzere tüm akpkkliler, yaptıkları on küsür yıllık icraatlarıyla; Apoş , Fetoş ve pislik örgütlerinden daha da fazla zarar verdiler.
Çok zaralıdırlar ve halâ da zarar vermeye devam ediyorlar !
Ama kaç seçimdir aldıklar oy ve bu oyun da Türk bölgelerinden gelmesi, bunu anlatabilme ve açıklayabilme zorluğu yaratıyor !
Bunu çözmezsen "paradigmal" kronik oluyor; olmuştur, hayırlı olsun (!)
***
Kütüphane, fal bakım Merkezleri ve Çiğköfte-Mırra Kültür Dehalığı
A be, atasin şuraya bir yirmilik; bakayim falciğina?
Yoh lo ! Yirmilik çohtir!
Acili çiğ küfte ve ve mırra ile ödeşah !
Yoh, ya da fal bakma parasıni bir destahleme foni oluşturup RTE ödesin.. yani parayi devlet versin he mi kurban ?!
Asil Kürd etnisinin devleta para verdigi nirde görülmüştur babo !
Türkiye’deki kültürel durum diyaloğunun geldiği son nokta budur...
Başka bir söylemle, "Çingane çalıp, Kürdane de oynuyor"...
Bizim "mal" Türkane’de bunlar başka ülkede yaşanıyor gibi "bön bön" bakıyor !
İşte bu sebepten, Türk’ten gayri başta Romanlar ve Kürtlerin ve de bilcümle diğer etnik grup kültürünün niye bu kadar "badem göz" edilip, yüceltildiğini anlamış oluyorsunuz ?
Ekli karikatüre katkı; bir de çiğköfte dükkanı çizilmeliydi, önünde çok kuyruk olanından hem de !
Memleketin "Kültür İktisat ve Ulusal Sorunu" üzerine ironik tespitler yapmış oluyorum.
Hiç de öyle emik baktığımı filan sanmıyorum.
Oldukça etiktir bakışım ve pratik olarak ta realite haldedir !
İnanmayan izler, gözler ve tecrübi yöntem dahi kullanabilir !
Denemesi çok "mesarif"lı değildir; hamas-i hamal Kürdi ve gayri mesuli "merd-i Kipti" zevk ve estetikledir...
Hem de bilimsel yöntemledir !
Ahmet Kutlu Ayyüce
Dört Mayıs İki bin on dört
YORUMLAR
Gecenlerde Ruyamda orutbagdan (internetten) ha bire kitap indiriyordum okumak icin .
Bir uyandim ruyaymis..Hemen sevdigim kitaplari, ileride internette bile bulamayacagim kitaplari sectim gelecegin bir gorecegi var diye sakliyorum.
Simdilik google gozluk kullanmiyorum. Dijital kitap okumuyorum. Dijital siirler okuyorum. Dijital bi robotum yok. Dusunlerimi okuyan bir bilgisayrim yok. Insanim cok sukur.
Ne olur ne olmaz.
Ak bir defter
Birde kara bir kalem Koydum
Yani basima
Ataturk Nutuk
Kuran-i kerim
Yunus Emre
Mevlana
Turkce sozluk
ve diger kitaplari gizledim kendime
Fallar ve melekler internette fazlasiyla mevcut zaten .. Artik cep telefonlarindan bile fallara bakiyorlar. Gozyaslarina inanmiyorlar insanlar.
Olulere aglayacak goz kalmayacak ki .
Sair kalmayacak ki .
Elbette Biz Siir yazmaya devam edecegiz.
Biz Okumaya devam edecegiz cok sukur.
Ozgun bir anlatim. Ozgun kaleminizi okumak her seye ragmen guzel.
Tesekkur ederim.
Okumayi okumak icin yeniden ugrayacagim buraya Kiymetli kaleminizden aydinlatici tesptilerinizi Okumaya.
Sevgi sunumlarim saygi ile .
Dostlukla.
Günah Adem ve Havva atadan beri var, yanlış biliyorsunuz.
Yine, tüm İslamik hacıamca uyanıklığı ile batı kafasıyla doğu çözümlemesi yapıyorsunuz, oryanyantalistliktir ve eksantrikliktir..dikkat edin.
Halklar kavramını, sömürge aydın lisans/ diplomalarında yazan "sadece Doğu'da" geçer" martavalı olarak biliyorum. Batı'da ulus aşama geçilmiş olup, "ulus ötesi ulus" ya da emperyal ulus aşama hüküm sürmektedir !
Geçmişler olup, gelecek kantarlı ve topuzlu bolluklara (!) gebedir !
Halk bir aşamadır, toplumsal bir safhalaşmadır ve ulustan ayrı değersellemek ya da milletten ayrı olarak ele almaksa tam olarak emperyal yöntemle yapılmış tercihtir.
Kürtlere gelince, emperyal kucağında etniden yapay ulus olmak; buradan devlet kurabileceğini düşünmek ne utanılası bir durumdur !
Allah kimseye, emperyal yardımıyla devlet kuracağı sanısında genel toplumsal rahatsızlık vermesin..
Emperyal desteğinde devleti bıraktık, çadır kurmak dahi hayal-i ham maliki olmaktadır. Zavallıcadır...
Başörtüsüne gelince, halâ mı diyorum, ya o sorun aşıldı, on iki yıldır bu işin istismarcıları ülkeyi yönetiyor; erkekler dahil herkes bir yerlerini örtüyor. Dış borcu, hırsızlığı, yalanı, talanı ve ihaneti örtemiyor, ne yazık ki ?!
İktisat hali olarak yazdıklarımza hiç dokunammışsınız; tüm genel ve gerici sağ gibi yetersizsiniz ! Tek boyut yok sorunsal da hocam; çok boyut var !
Biraz biriktirin ama rol modeliniz gibi; kundurakutuberg/aysberglerinde cukka değil, bilgi biriktirin...
Esenlikle...
Göktürkmen tarafından 5/4/2014 7:09:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Göktürkmen
Bunu ateistler, komünistler değil, yoldaşı olup parsa papaz oluşuyla yollarnı ayırdıkları "hocaefendi" ve "hizmet örgütü" söylemektedir.
Şimdi "paralel yapı", "haşhaşi"n oldular, o başka tabi...
Bir de, yapılan tüm seçimlerde o kadar oyun kesif çoğunluğunu Türk (!) bölgelerinden alıyor görünmektedir !
Biraz, burası halanızın bıyıkları olsa, amcanız olur hikayesine beziyor ama böyledir...
Yapacak bir şey yok !
Haşim amcaya bakıyoruz, çok demorakttır ve "demokrat demokrata karşı" halidir!
Siz, A. Huxley'in "Ses Sese Karşı" isimli kitabını okumuş muydunuz acaba; okumadınızsa mutlaka okumalsınız, tam sizlik ve bu konuluktur !
Hal-i pür melâlde sapma var mıdır, vardır !
Çeliişki var mıdır, o da vardır !
Ama demokra(t)si ve de "ileri demokarsi" de vardır... Ne varsa da orada vardır zaten?!
Bknız: Al Gore ve Puşt Bush'un ilk dönemi arsında geçen Abd emperyali "başgan"lık seçimi oy sayımları...
Esenlikler dilerim...
Not: Yazım yanlışı çok olduğu için özür dileyerek b raya adım ve düzeltmiş oldum.
Çok doğru bir tespit...600 yıllık iktidarın kurulduğu günah dağı.O günah dağının altında ne canlara kıydık,ne insanları yargılamadan astık...O zamanlar harikaydık
Bu da yetmez darbeleri o asağiladıgımız halklara yaptıkta çamurlu ellerimizle kendi tarihimizi yazdık.Daha dün insanım diyenleri zindanlara attik, Kürdüm diyenleri ateşlerde yaktık, başörtülüleri okullardan attık. Vallahi gücümüz yetseydi ulkedende atardık.Recebim ne yaptı utanmadan:Yaptiklari ortada ya üstad, bu halk utanmadan 4 kez bu adamı iktidar yapti.Çoban zihniyeti bunlar,büyük kalem.
En iyisimi biz bu ülkenin halklarını değişelim ne güzel olur değil mi bilge, usta kalemim.
Saygılar.
Göktürkmen
Bunu ateistler, komünistler değil, yoldaşı olup parsa papaz oluşuyla yollarnı ayırdıkları "hocaefendi" ve "hizmet örgütü" söylemektedir.
Şimdi "paralel yapı", "haşhaşi"n oldular, başka tabi...
Bir de, o yapılan tüm seçimlerde kadar oyun kesif çoğunluğunu Türk (!) bölgelerinden alıyor görünmektedir !
Biraz, burası halanızın bıyıkları olsa, amcanız olur hikayesine beziyor ama böyledir...
yapacak bir şey yok !
Haşim amcaya bakıyoruz, çok demorattır, demorat demokrata karşı halidir!
Siz Huxley'in "Ses Sese Karşı" isimli kitabını okumuş muydunuz acaba; okumadınızsa mutlaka okumalsınız, tam sizlik ve bu konuluk !
Hahl-i pür melâlde sapma var mıdır, vardır !
Çeliişki var mıdır, o da vardır !
Ama demokra(t)si ve de "ileri demokarsi" de vardır. Ne varsa da orada vardır zaten?!
Bknız: Al Gore ve Puşt Bush'un ilk dönemi arsında geçen Abd emperyali "başgan"lık seçimi oy sayımları...
Esenlikler dilerim...