- 1083 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Kadın mı, erkek mi üstün?
Kadın mı, erkek mi üstün?
Bismillahir"Rahman"ir"Rahim"
Kâinatın bize bakan yönünde en fazla tecellisi görünen "Rahman" ve "Rahim" isimleri besmelede anahtar gibi zikredilmiş... Allah’ın esması kâinatta her şeyde görünüyor, ciltler kitap yazılsa tam açıklamakta insan aciz kalacaktır. Zikirdeki sıralamaya da dikkat çekmek isterim.
Rahman ismine kısaca "Nizam ve adaletle ihtiyaç gören" şeklinde bakmak isterim.
Rahim ismi ise "Merhamet eden, bağışlayan"...
Rahim isminin tecellisini kadınlarda daha fazla görüyorum. Erkeklerde ise Rahman isminin tecellisi daha ziyade...
Kadınların şefkatli olduklarını biliyoruz. Allah’ın Rahim ismine daha geniş ayna olmuş, merhametli kadınlar...
Küpte ne varsa dışına da o sızar, erkek ve kadınların karakter yapıları ve davranışları de baskın özelliklerini elbet yansıtır. Başka bir bakışla her insan kabiliyeti nispetinde esmaya ayna olmakta. Her ayna kendi yapısının özelliklerini yansıttığı görüntüye bulaştırır. Yani tümsek, çukur, bombeli, şekilsiz, renkli aynalar görüntüyü farklı yansıtır. (Lunaparktaki sevimli aynaları bilirsiniz.) Kadın ve erkek davranışlarını incelerken baskın özellikleri dikkate alınmalıdır.
Hak ve hukuk açısından bakıldığında elbet bütün insanlar eşittir. Kadın-erkek eşitliği fizyolojik olarak mümkün değildir. Çünkü eşitliğin iki tarafı aynı özellikleri taşımıyor. Ayrıca kişiden kişiye de nispi farklılıklar olacaktır. Buraya girmeyim…
İnsanın kendisini tanıması, bilmesi davranışlarını düzenlemede birinci etken. Zaaflarını, cinsinin baskın özelliklerini bilen ve kendine has meyillerini de iyi tahlil edebilenler daha kişiliğini daha net yansıtabilir. Bu noktadan bakıldığında kadın-erkek eşitliği, kadın veya erkek üstünlüğü görünmüyor.
Kadın olsun, erkek olsun düzgün, pürüzsüz bir karakter yapısına sahip olan zaten üstündür. Üstünlüğü cinsiyette değil şahsiyette aramalı diyorum.
Saygılar.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
:) aslında zaaflar yada sizin deyiminizle (rahim )merhamet gibi özellikler ki bunlar da tartışılıabilir (zulmün cinsiyetiolmadığı gibi merhametin cinsiyeti de yoktur.) peygamberlik görevi sanki kadına daha da yakışır gibi görünüyor.
Saygılar.
aylin-K tarafından 7/31/2008 12:58:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
Önce yazıyı okuyup yorumladığınız için teşekkür ederim.
----
Şöyle yaklaşabiliriz meseleye, kadınlar merhametli ve de şaefkatli olduklarından onlara Annelik yakışmış. Peygamberlik belki de Rahman sıfatı ile daha yakın alakalı. Bu nedenle erkeklere verilmiş bu vazife... Erkekler aklını kullanır elbet. Bilimadamlarının çoğunluğu erkek.
Allah bilir en doğrusunu.
--
Yine de üstünlük olarak değil de vazife taksimi olarak bakmalı.
Kadın olsun, erkek olsun düzgün, pürüzsüz bir karakter yapısına sahip olan zaten üstündür. Üstünlüğü cinsiyette değil şahsiyette aramalı diyorum.
diyorsunuz tabiiki ben de katılıyorum ama,
islami yönden eşit mi?neden kadın peygamber yok? diye soru sorduğumda;
kadın peygamber olsaydı erkek o na önce kadın gözüyle bakardı
erkek olduğunda hiç bir kadın o na erkek gözüyle bakmaz saadece peygamber olarak görür dedi.
yani bu durumda bir üstünlük ortaya çıkyor.nefs
günümüze gelindiğinde ise işi ele alalım
aynı vasıflara ve eğitim düzeyine sahip bir kadın ve erkek
iş başvurusunda bulunuyor genelde kabul edilen kadın oluyor
üstünlük mü bu peki?
hayır,ama
cevap üstteki sorununkiyle hemen hemen aynı.
olaylara bakış açılarında
kadın genelde mantıklı olur ve aklıyla olayı çözer
erkek güce dayatmalı yöntem uygular bedenini kullanır genelde akıl işi pek işine gelmez
bu üstünlük mü?
evet
sebep
sebebi de siz söyleyin.