- 4558 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
HOCA VERİR TALKIMI KENDİ YUTAR SALKIMI...
İnsanca yaşamanın temeli güzel düşünmek,sağlıklı iletişim kumak,saygı ve sevgiden geçer diye düşünenlerdenim. Sevgi mecbur değildir herkesi sevmek zorunda değilizdir elbet ancak saygıda mecburiyetler vardır...
Sorumluluk,duyarlılık,erdem,bilgi,hoşgörü en büyük görevlerimizdir. Dostsuz insan,meyvasız,verimsiz toprak gibidir. İnsan, insanın kül’üne muhtaçtır...
Kalemimizin ucu ne kadar sivri olursa yazımız o kadar güzel olur, ancakk dilimiz sivriyse çok kalp kırarız diyenlerdenim...
Hani karıncayı incitmem deyipte, birçok kalp kıranları biliriz. Güzel söz söyleme sanat’ı farklıdır, sözlerle birlikte yapılan harketler çok farklıdır. Güzel düşünüp,güzel konuşmak ve uygulamak insanı insan yapan en güzel olgudur ki yüreği sevgiden geçenlerin görselliğidir diye düşünenlerdenim...
"Hoca verir talkımı,kendi yutar salkımı" misali olmak görüntü kirliliği değilmidir..? Kaç kez daha güvenebiliriz ki öyle insanlara. Karşındakinle alay edenler asıl kendi kişiliğini zedelediğini düşünemeyen cahillerdir diye düşünmekteyim...
Bugün çevremde beni çok etkileyen bir olaya şahit oldum.Tam metrodan çıkmış yürüyordum ki; iki insanının hakaret edercesine hatta küfüre kadar giden bir tartışmasını esefle izlemek zorunda kaldım etraftaki diğer insanlarla.
Anladığım kadarıyla biri diğerinin omuzuna çarpıp özür dilemiş ancak omuzuna çarpılan insan özürü kabul etmediğinden dolayı neredeyse cinayet işleyecekti, allah’tan görevliler olayı yatıştırdı...
Nasıl bir toplum haline geldik demekten kendimi alamadım. Nüfus patlamasına karşı insanlar birbirini öldürerek mi önlem almayı düşünüyor acaba:)
Paylaşmasaydım rahat edemezdim...
YORUMLAR
haklısınız ama ..sanırım kendi içimizdede göçler yaşıyoruz...kurallarımız bile esnekleşti..bakış açımız çağ atlar gibi mecburen anlamak adına ya olgunlaştı ya da sevmediğim o deyimi gerçekten kabul etmeliyimki kendimize yabncılşatık ki buda bana esef veriyor işte...
ucuzladı dost herşey çok ucuzladı...içim acıyor....
Maalesef,konuşmayı bilemeyen bir toplumla yüzyüzeyiz.Yapacak çok fazla bir şeyde yok.Bir eğitim meselesi.Ha dediğimiz de sonuç almamız güç.Yaramızı ağırlaştıran temel problemlerden bir ağır göçtür.Bu toplumumuzu zannettiğimizden çok derin etkilemiştir.Bende göçe katılan bir ferdim amma,işin püf noktasını burası olduğunu rahatlıkla söylemem mümkün.Şehirlerimiz ağır göçlere yenilmiş ve kimliksiz hale gelmiştir.Göçe katılan insanlar terk ettikleri eski değerlerinin yerine bir şey ikame edememiş,şehirlide olamamamış.Bu durumdan hırşınlık fışkırmaktadır.Yaran,yıkan,itikleyen,söven.Ama bir türlü probleminin olduğunu das kabul etmeyen yığınlar.Kutlarım.Selam,saygı.
daha geçen gün bir annenin çocuğunu diğer çocuğunun önünde doğradığı haberi vardı. tvler ne kadar geçti bilmiyorum ama bir cinnet toplumuna doğru gidiyoruz.
öylesine dengesiz bir gelişmenin içindeyizki, herkesin bir yerlere çekiştirmesinden yönünü ortak paydalarda belirleyemeyen bir toplum haline geldik, içimize büzüyorlar bizi. ve sonrası psiko sayrı insanlar olup gündelik haber konusu olmalar ya da gözleme tanık oluyoruz. sonumuz ne olacak onuda bilmiyoruz. herşey budanıyor yaşam adına kaynaklar azaltılıyor ve insanlar bu hale geliyor ne yazıkki.
bir çözümü var mı bunun var tabiiki de onca dumanın içinde önümüzü göremeden yürümenin sıkıntıları basıyor yüreğimizi.
İzmir güzelbahçede bir otobüste çeşme altına giderken. iki koltuk önümde ki adamın yanına serhoş bir adam oturdu. selam verdiğini gördük sadece, ondan sonra çığlığı duyduk. adamı bıçaklayıp öldürmüştü salt selamımı almadı diye.. böyle bir ülkede yaşıyoruz ne yazıkki.
kutlarım dost çok çok güzel bir yazıydı