- 960 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
bir mayıs serdal ŞAHİNER -Alanya
Bir mayıs
"Dünyayı Avuçlarında Yükselten İşçi" logosu1 Mayıs İşçi ve Emekçiler Bayramı, işçi ve emekçiler tarafından dünya çapında kutlanan, birlik, dayanışma ve haksızlıklarla mücadele günü. Dünya üzerindeki pek çok ülkede, resmî tatil olarak kabul edilmektedir. Türkiye’de ilk kez 1923’te resmî olarak kutlanmıştır. 2008 Nisan’ında, "Emek ve Dayanışma Günü" olarak kutlanması kabul edilmiştir. 22 Nisan 2009 tarihinde TBMM’de kabul edilen yasa ile 1 Mayıs resmi tatil ilan edilmiştir.
Bir mayıs kapitalizimin egemen oldugu toplumlarda hep endişeyle karşılanmıştır.hükümetler emekten ve sosyal adaletten görünür olsalarda bir çok ülkede günümüzde dahi emek hak eşitlik kavramları daim tepki çekmiş ve engellenmiştir. emegin ve hakkının mucadelesi sınıfsız bir toplumu kurabilene kadar devam edecek gibi görünmektedir. ülke kaynaklarını topluma eşitce dagıtamayan yapılanmalar onlarca yıl sürüp gidecek degildir. hak emek eşitlik kavramları bir gün mutlak hak ettigi degeri bulacaktır. günümüz çagdaş toplumlarda DEMİKRATİK KATILIMCI SOSYAL ADALETÇİ DİNSEL BASKILANMALARDAN IRAK (LAİK ) TOPLUMLAR BİR MAYIS EMEKÇİ BAYRAMINI DAHA BİR UMUTVAR KUTLAMA ŞANSINI YAKALAMAKTADIR.
emekçilerim büyük sermaye önündeki ezikligini önlemek çagdaş ülkelerde hukuksal yapı içinde çalışma yasalarının eşlitlik ilkesi ve emegin hakkı milli gelirin hakça paylaştırlmasına dayanır .ülkemizdede bu noktada olumlu gelişmeler saglanmış olmakla birlikte demikrasi içinde hukuğun gücüyle katedilmesi gereken daha çok yol vardır denilebilir.bilmeliyizki emegiyle geçinen herkez emekçidir.ve emekçilerin sömürülmesinde dinde en büyük etken olabilmektedir. hak eşitlik adalet dedikçe birileri ’ öteki dünyada cennet sizi bekliyor diye biliyor .halbuki bilmeliyizki tanrı böylesi adaletsiz olamaz. bir avuç zümre milyonları ne zamana kadar sömürecek diye düşünme becerisini gösterebilmeliyiz.!’
Birileri bir işçinin bir ayda aldıgı ücreti bir günde harcama lüksüne sahipse orda bir sömürü var demektir işte bir mayıs bu sömürüye farkındalık yaratmak bilincinin yansıtıldıgı gündür.
ülkemizde bir mayıs bindokuzyüz yetmişyedide taksim meydanında kutlanırken karanlık güçlerce meydana ateş açılmış emekçi insanlar orda katledilmiştir. bu nedenledirki emekçiler için taksim meydanı çok önemlidir. eşitligin özgürlügün simgesi olmuştur. tüm emekçiler için kutlu olsun.
Beğen · · Paylaş