Bereket Ayı...
(NİSAN) ayında bereket yağmurları düşer,
(İ)nsanlar verim almak için toprağı deşer.
(S)ağanak halinde yağmak ister her beşer.
(A)ğaçlar meyveye durmaya başlar üçer beşer.
(N)efis meyvelerin tadına baksana ey beşer!
Bir kış geçti. İlkbahara ve ilkbaharda da Nisan ayına eriştik. Nisan ayının son haftasına girmiş bulunmaktayız.Bu yıl kurak ve yağışsız bir kış mevsimi geçirdik.Gözlerimiz ilkbahar mevsiminde dolayısı ile bereket yağmurları ile bilinen Nisan ayında.Nisan ayında az da olsa yağışlar düştü çok şükür …
Nisan yağmurları bereket yağmurları olarak bilinir.Çünkü toprağın,ekinlerin, ağaçların tam da susadığı, yandığı, su ihtiyacının olduğu bir anda gökten düşen rahmet damlalarıdır, bereket yağmurlarıdır Nisan yağmurları…
Elinden gelse her beşer sağanak halinde toprağın , ağaçların, ekinlerin…üzerine yağmak ister.Çiftçi verim için bağı, bahçesini sürmeye gider.Ağaçların diplerini beller, yabani otlarını yok eder.
Ağaçlar meyve vermeye durur,can erikleri, yeni dünyalar, kayısılar dalında üçer beşer sayılır.Pazar yerlerinde tezgahlar ilkbahar meyveleri ile dolar, ekşi erikler, bal gibi kayısılar, sapsarı yeni dünyalar yenilmeyi bekler.
İlkokula gittiğim yıllarda arkadaşlarımızla bahçelerdeki eriklerden koparır, ceplerimizi doldurur köyün tepesinin başına gider afiyetle yerdik.Her nisan ayı geldiğinde, ağaçlardaki erikleri gördükçe çocukluk yıllarındaki erik kopardığımız günler aklıma gelir, kendimizi çocukluk yıllarına götürürüz.
Nisan ayı denir de Çocukların bayramı, 23 Nisan unutulur mu?Günler öncesinden bu güzel ve özel günü bekler kendimizi bayram havasına kaptırırdık.Katılacağımız yarışmayı, kazanacağımız ödülleri düşünürdük.
Ama sonrası…24 Nisan Günü Ermeni Katliamı günü diye tutturulmuş, aziz milletime Ermeni soykırımı yaptı diye çamur atmaya çalışıyorlar.Çok şükür arşivlerimiz tertemiz.Büyüklerimizin dediği gibi bu olayı tarihçilere bırakalım, asıl katliamı kim yaptı ondan sonra karar verelim.Bizim tarihimiz tertemiz anılarla, olaylarla dolu…
Çevrenin yemyeşil olduğu,ağaçların meyveye durduğu,sokakların,parkların insanlarla dolduğu bir Nisan ayını daha geride bırakmak üzereyiz;Bizler de tüm canlıların ve insanların sevinçli, bereketli bir Nisan ayı geçirdiklerini ümit eder başarı ve mutluluklar dilerim…
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.