- 1288 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Karadeniz in geleceği turizm......
Muharrem Ceylan
Araştırmacı Yazar.
[email protected]
Samsun engin turizm potansiyeli ile istikbale göz kırpıyor..
Önemli olan her ilçe özelde kendi değerlerini öne çıkarmalı,birbirlerinin
güzelliklerini örtmemelidir...
Hesaplarini da bütün Karadeniz üzerine yapmalıdır......
Turizm Bacasız Sanayi..
Emek-yoğun bir sektör olarak işsizliğin çaresi..
Milli Ekonominin yarası,cari açığın ilacı...
Gelecekte de Ülkemizin kalkınma motorlarından..
Türkiye 2013 yılında 36 milyona yakın turist ağırladı..Bu faaliyetten 33 milyar dolar gelir elde etti.Turist sayısında Dünya altıncısı,elde ettiği gelirde dünya dokuzuncusu...
Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütünün 2020 çalışmalarına göre,Dünya 1.6 milyar Uluslararası turistin 2 tirilyon dolarlık harcamasına ev sahipliği yapacak...
Türkiye de bu konudaki araştırmalara göre 2023 yılında hedef;71 milyon turist.85 milyar dolar gelir elde etmek...Türkiye Yatırımcılar Derneği çalışması..
Mevcut altyapı ile belirlenen hedeflere ulaşmak mümkün değil..
O halde yeni turizm bölgelerine ihtiyaç var...
İşte size KARADENİZ BÖLGESİ DESTİNASYONU...
Türkiyenin en uzun sahil şeridine sahip bölge..KRUVAZİYER TURİZM için biçilmiş kaftan..
Dünyada hızla artan bir turizm trendi olan Kruvaziyer Turizmi;Türkiye 2023 çalışmalarına göre; ekonomimize 6 milyon Uluslararası turistin 20 milyar dolar bırakacağı bir gelir kaynağı..
Karadeniz limanları bu tür gemilere hazır...Bartın-Amasra,Sinop,Samsun,Trabzon bu gün bile yılda; yirmi,otuz,kırk gemiyi ağırlıyor.Kastamonu-Cide konuyla ilgili çalışıyor...Diğerleri sırada...
Ancak SAMSUN ve TRABZON limanları HOME-PORT Ana-Liman olma yolunda çalışma yapmak zorundadırlar ki,1200,2800 kişilik ODESSA,YALTA,COSTANTA,SOCHİ LİMANLARINA yanaşan gemilere de hizmet verebilsinler..
Bir gemi,on gemiye bedel...
Altyapı eksiklerimiz var...
Tanıtım şart...Kitap,broşür cd.. İngilizce olarak hedef kitlelere ulaşmak..
Fuarlara katılmak..KRUVAZİYER turizm için MİAMİ FUARI..Özellikle ilgili Limanların Belediyeleri..
Gastronomi,yiyecek içecek konusunda temiz ferah mekanlar..
Konaklamada atılım..Turizm Belgeli oteller,Köylerde,Mahallerde ev pansiyonculuğu..Yatak sayısını hızla çoğaltmak..
Seyyahat ACENTALARI ve Turizm Rehberlerinin sayılarının arttırılması..
Hedef yerleşkelerde temiz tuvaletler..
Huzur veren alış-veriş mekanları..AVM den küçük dükkanlara kadar..
Deniz ve Hava limanlarında Vergi İade Merkezleri..
Müzelerin Çağdaş KONSEPTE uygun hale getirilmesi..
KARADENİZ TURİZM ENVANTERİ:
Amasra-Bartın..Tarihle,Doğanın buluştuğu kent...
Safranbolu Evleri Dünya Kültürel Mirası..
Kastamonu,Paflagonyanın başkenti...AçıkHava Müzesi..
Sinop Antik Çağ Limanı..
Bafra Hititlerin bilinen ilk en güçlü şehir devleti Zalpanın kenti..Karadenizde 33 yıldır tek arkeoljik kazı yapılan Arkeoloji Müzesi olan bir yerleşke..
Kızılırmak Deltası:Türkiyedeki 430 kuş türünün 340 nın gözlemlendiği Merkez...
Samsun Milli Mücadelenin şehri..
Kolay ve Ayvacık Turizm Bölgesi..Doğa harikası iki yöre..
Havza Antik Kaplıcalar..
Vezirköprü..Karadenizde bir Osmanlı şehri..
Ordu,Giresun Fındığın merkezi.Yaylalar Şehri..
Trabzon:Sümelası dünyaya bedel...Arkeoloji ve Eko-Turizm merkezi..
Rize,Artvin yeşille mavinin başşehri..
Amasya;doğallığını bozmamış nadir kentlerden.İlkçağ coğrafyacısı STRABONUN yurdu.
Hemen hemen her iline uçakla ulaşım..
Bölünmüş yollar..
Belirlenen hedefe hazır; Kamu Yönetimi,sivil toplun örgütleri ve geniş halk kitleleri..
Karadeniz Bölgemizin turizm gelecek on yıl hedefi;Deniz turizimindn 2 milyon olmak üzere,8 milyon
turist,10 milyar dolar gelir olmalı..
Neden olmasın..Hesap ortada...
Gelir düzeyi gelişmiş,orta ve yüksek seviyeli turist gurubuna ulaşırsanız hedefleri tutturursunuz....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.