- 505 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
goethe yalan söyler..
goethe,,asla doğru söz söyleyemez.
Hangi sözü söylemişse ya eksiktir,ya boştur yada dünyalık kazanç babında yada zarar babında söz söyleyebilir.
Onun zamanında en bilgili ve en öne çıkan namzet olduğundan sözlerine değer ve kıymet vermişler ve zayıf nefeslerde ikrama yönelmişlerdir.
Bizimde yurdumuzda belli dar kapasitede ki merciler veya özenti mekanizmasında kendine koz kabul görmüş beyin yapılarında tercih sebebi olabilir.
Fakat bu önümüzde ki yüzyılın renginden bir tanesine bile tam hakkıyla tasadduk olacak bir sözü olamaz..Aklın ve mantığın ve beynin nüfuzundan daha ileri bir aşamaya varılacak bu yüzyılda ilmin bir çok nakışında dinlendirilip,birçok motifinde hitapetine bakmayı elzem sunmalı.
ki o zaman doğru kalıpta insana desen olsun pürüzler yok olsun...
ben her zaman söylediğim gibi yabancı menşeeli sözleri iyi bir elekten geçirmeden insanımıza sunmak sadece ve sadece zaman kaybı ve dolanbaçlı yol olacaktır.
Şimdi buyurun bakalım hepbirlikte..Şu üstte bulunan günün sözü heralde ne derece doğru veya yanlış ölçelim..
Elleriyle çalışan adam ameleymiş..
Eli çalışması için o adam DÜŞÜNÜR.
Düşünebilmesi için AKIL gerekir.
Akıllı olması için KALBİN telkinlerine ihtiyacı var.
Yani goethe yalancıdır.
Bir insan amelede olsa bütün uzuvlarıyla uyum içinde olmadan helede amelelik yapabilmesi imkansız...
Ustalıksa tecrübe ve ilim gerektirir
Zanaatkar veya sanatkar olması içinse tecrübe ve ilim ve sevda ve AŞK gerekir..
Bütün insanların kalbi yok mu? var..Lakin bütün insanlarda aşk yok sevda yok..
İnsanlar aşkı ve sevdayı doğru bilmezse maalesef bu tür sözlerle avunmak yolunu seçer.Kendi nefesinde ki yüce ikramı veya üstün vasfı keşfedemeden heder olur.
YORUMLAR
kucuk bir cocugun.. kendisine cukulata alan bir kimseyi..
midesi ile sevmesi..
burnuna hos koku dolan bir kimsenin..
igde cicegini sinusu ile sevmesi..
genc yeni yetmeninkarsi cinsi.. kani ile..
bir baskasinin.. cani ile sevmesi..
kimisinin.. beyni ile.. kiminin dili ile sevmesi soz konusu iken..
sevgi sadece.. kalpte..
sevgi sadece karacigerde bobrektedemek yanlis olur..
gercekte sevgi insan icindedir..
gerisi teferruat..
goethe kimdir kimin ussagi hangi insanimizi zehirler dis idak ajanligi yapadr bilmem..
bildigim..alamanyada isvec isvicre cok cikar bu goethe borg.. sehir goetheleri..
bu.. bu.. at gozlukleri ile..
amel ( eylem hareket)
eden iscileri.. amiyane tabir ile rencide etmiye calistigi gibi..
frenk hacli zihniyeti ile.. amellerini yerine getirmiyecalisir muminlere hinc besledigi ortada..
usta gibi.. ustad gibi.. terimler ile.. ne tur bir a la maison.. mason yapi olustjrmaya amade alman levisi..
zenaatkar.. olabilse yazim erbabi olsa ne yazar..
icerde insan aski sevgi olmadimmi..
on para etmez ruh guzelligin..
icinde ki kosk olmasa..
insani ayiran.. o misyon ile gonderilmisi hor goruo..
ilahi donati ile dinatani yok sayip..
bu donanimli kimseyi kutsar.. frenk kuffari kinar.. tokat gibi seyiniz.. yanut tesekkur eyki varsiniz.. kahrolsun frenk kultur emperyalizmi.. yasasin.. emekci poroliteeri ile uretir zenaatkar ve sanatkar turk halklari.. saygilar..
goethe'yi hiç okumadım ama batı düşünürlerini elbette iyi irdelemek lazım, yada hiç bulaşmamak.
ama okunacaksa da onların fikirlerinin beslendiği çevre ve kültürü göz ardı etmemeli. nasıl ki bizim fikirlerimiz çevremizden bağımsız olamıyorsa onlarda aynı durumda. onların referansları hıristiyanlık ile antik yunan arasında gidip geliyor. ama bizimkiler bunu gözardı ettikleri için bağımsız ve özgür fikirler keşfettiklerini sanıyorlar.
selam ve dua ile.