2014 YILI CEYHUN ATUF KANSU ŞİİR ÖDÜLÜ TÖRENİ.
11 Nisan 2014 Cuma Günü saat 18.30 da Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanat ve Kültür Merkezi Tiyatro Salonunda yapıldı.
2014 yılı Ceyhun Atuf Kansu şiir ödül töreni konuk edilen seçkin ve yoğun bir izleyicinin ağırlandığı Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanat Merkezi Tiyatro Salonunda 11 Nisan 2014 Cuma Günü saat 18.30 da muhteşem bir sahne dekoru içinde değerli sunucu Murat beyin cana yakın ve sevecen konuşmasıyla başladı..
Salonu dolduran konuklar rahat ve hoşnut bir istekle rametli Ceyhun Atuf Kansu nun özeti anlatılan hayatı ve onun Şiileri, sanatı hakkında kısa geçen an içinde engin denizlerin sessizliğinde ki güzelliğinin inceliğini ve doğanın yaratılışındaki baharın inci ile işlenmiş elvan çiçekli örtüsüyle tahayyüllerini süslediler.
Bu muhteşem sahne dekoru içinde Kansunun doğa ve şiir sevdalısı kızı hanımefendi ve onun şiir sevdalısı diğer bir hanımefendi arkadaşı sesiyle ve zarif gösterileriyle dünya şiirlerinden, Ceyhun Atuf Kansu nun şiirlerinden konuklara dünya hayatının gizinde ki güzelliğin ve çirkinliğin biçimini ve olması ya olmaması gerekenliğini güzel sesleri ve edalarıyla ezgilediler.
Ödülün kraliçesi Cevahir Bedel Hanımefendi sahneye davet edildi, kısaca şiirlerindeki özü ve şiirlerindeki duruşu olgun ve içten bir anlatımla özetledi. Bir an Dersimin yüksek dağları üstünde ve çağlayarak akan coşkun derelerinin içinde tüten buharın tütsüsünün havasıyla gönlümüz huzur landı, kıvançlandı..
Sahneye bu kez Kansu nun yeğeni ve iki kız arkadaş davet edildi ve onlar da konuklara caz aletleriyle harika bir müzik ziyafeti nefeslediler..
Sıra ödül törenine geldi...
Dışarı çıktığımızda yağmur serpiştirmeye başladı, törenin ve rahmetin iki güzelliğini bir arada yaşamak çok güzel ve hoş oldu..
Erdoğan VURAL
— Cevahir Bedel ile birlikte.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.