- 871 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
KADIN...
KADIN…
Eğe kemiğinin, yükte hafif paha da ağır rabbinin insana kutlu hediyesi ve benî âdemin mutluluk vesilesidir kadın… Serendip günlerini bin bir hasretle kavrularak geçiren Benî âdemin ilk ihtiyacı; ömrünü idame etmeye refakat için eş, yoluna da vefakâr bir yoldaştı. İçinden çıkamadığı dertlerine de güvenilir bir sırdaştı. Yalnızlığın esrarını çözmeyen benî âdemin adı konulmamış hasretini gönlünde içlediği ve hal diliyle muhtaçlığının vuslat dumanı tüttüğü varlık harikası, yine o kadın…
Fani âlemin kapılarını aralama şerefi Habil ile Kabil başı çekmek üzere o güzide insanın ana rahminde; canlar cismen ve şeklen belirmiş, ruhlar ise nazlı başını topraktan yarıp çıkaran filiz gibi, insan ete kemiğe bürünmüştü. Kolay değildi elbet, cennet kapısının anahtarını ayaklar altına almak dahası hiçbir zaman kolay olmayacaktı! Bu zorlu günleri, bölünen nice gece uykuları, zorlukla baş etme mücadelesine bir de güzelim evlâdının cefâsı bitmez sefâsı sürülmez çilesi eklenmişti. Bahşedilen rahmetin külfeti ne zaman hafiflik değeri izale etmişti ki zaten!
Yalnızlığı gidermek, yoluna yoldaş olmak sureti ile girdiği yolda, ona eşini teselli etmek vazifesi de yüklenmişti. Erinin ulu çınar misali namusa uzanan ellere gölge, mahiyetini görmesi ve ihtiyaçlarını ona tedarik etmesiyle de rahata ermişti bir nebze olsun.
İşlenen demirin suya usanmadan ve sırt dönmeden ötürü uflayıp puflaması gibi üzerinde yaşandıkça dünyanın da suyu çıkacak, bu nadide varlığın üzerinde çirkin ellerin kirli emelleri dolaşacaktı. Moda illetini onların bedenleri ticaret malı yapma gayesi güttüğü Avrupa medeniyetine karşı İslâm âleminde anne olma değeri bakımından her zaman öncelikli büyüklerden saygıda kusur edilmeyecek insanlardan olagelmiştir. Allahu telanın şeytana kıyamete kadar insanları aldatma mühletiyle ona takdim ettiği güzellik hırkasının surete bürünmüş beden örtüsüydü kadın. Tamahkâr iblise İlkin güzellik sonrası tatmin olmayınca, kadın hediyesi ise ziyadesiyle kâfi gelmişti. Zorlu imtihanın kazanı ile kaybedeninin kıyasıya mücadelesinde.
Kalemdâr 08.03.2014 13:52:58
YORUMLAR
Çok güzeldi yazıyı okudum ve okudum çok çok haklı bir yazıydı. İnsanlığın devamı kadının elinde, son bulması mı o da erkeğin elinde... Diyorum ve kıymetli yazarı yürekten kutluyorum selamlar.