Referans (Gazi Bey IV)
Her zahmetin her külfetin bir nimeti var ya işte Gazi bey şimdi ektiklerini biçme,ganimeti toplama durumundaydı. Zamanı gelmişti. Vaktiyle çalışıp çabalamış,bir yerlere iyilik,hayır hasenat yapmıştı. Elbette günü geldiğinde karşılığı alınacaktı.
Kendisi için değil dostları için.
Zahmeti külfeti çeken kendisi,nimete konan eş ve dostlarıydı.
Belli ki bir hazırlık içerisindeydi.
Yine bir yerlere seferber olacaktı.
Her nedense beni de alma gereği duymuştu bu kez..
Dönerek:
Kemal bey sen de bulun aramızda, bir meselen yok ama olsun gel sen de bizimle, bak gör işler nasıl görülüyor, ne çabuk hallediliyor bir çırpıda nasıl bitiriliyor dedi.
…………………
Üç kişiye referans olacak Gazi bey. Üçü de ağır top hem varlıkta,hem konumda ama uğraşmışlar didinmişler işi çözememişler. O sebeple devrede Gazi bey.
Fındık motor forda biniyoruz yine. Hemen soruyor nasıl diyor,konfor nasıl. Bak hiç gürültü patırtı şakırtı var mı diyor. Ses geliyor mu hiçbir yerinden. Motor tekliyor mu,amortisörler nasıl,farkında mısınız yaylana yaylana yol alıyoruz diyor.
Gerçekten de tam dediği gibi. Kendinizi faytonda hissediyorsunuz. Amartisörlü değil de, makaslı ve yaylı sanki.
Anlatmaya başlıyor motordan. İçindeki yağ neredeyse onbeş bine dayandı,bir süre daha gider diyor.
O zaman şimdiki gibi marka yağlar yok tabi. Açık yağ ve en fazla üç bin üç bin beş yüz yapılıyor ancak.
Nasıl olur o kadar gider mi, hem motora zarar vermez mi diyoruz.
Yağ eskidikçe daha yarayışlı hale gelir,pistonlar daha rahat çalışır içinde diyor.
Ne diyebiliriz ki,motorcu kendisi. Motoru indiriyor,bindiriyor. Her türlü ayarı veriyor.
Söze sohbete devam ederken;
Yine boşluyor iniş aşağı. Bakın şu anda sıfır sarfiyat, hiç yakıt tüketmiyor, şu kavşağı geçer,oradan alt geçide girer, merkeze kadar yol alırız diyor.
……………………
Soruyorum bu arada.
Arkadaş saat beş, mesai bitmek üzere,bu saatten sonra açık olur mu,iş yapılır mı,çalışanlar durur mu diyorum.
Olur olur..Onlar günüz de çalışır gece de.Akşam dokuza kadar buradalar.
Bir anlam veremiyorum buna.
Kimi yerde iş saatinde adam bulamazken,gideceğimiz yerde gece yarılarına kadar çalışılıyor..
Nasıl bir iş,nasıl bir iş yeri anlamak zor.
Anlaşılan Gazi bey’in sitilinden..Aynı tarz..Kamu hizmeti yani..Yararlı iş. Vatandaşa faydalı iş..
…………………
Bakın, nasıl karşılanacağım izleyin bir diyor.
Seyre koyuluyoruz.
Cidden dediğinden de fazla..Sıraya girmiş koca daire..
Adımını içeri atıyor ve başlıyor sarılıp kucaklaşmaya. Önüne kim çıkarsa tokalaşıyor arkasından kucaklayıp öpüşüyor.
Bir samimiyet,bir sıcaklık ki görülmeye değer. Bekliyorduk ama bu kadarını değil. İlgi iltifat olacağını az çok kestiriyorduk ama ayakta karşılanacağını düşünemiyorduk.
Bizi tanıştırıyor usulünce. Adımızı sanımızı, memleketimizi, konumumuzu sıralıyor, üstelik olmayan sıfatları da ekleyerek;olgunluğumuzu etkinliğimizi gün görmüşlüğümüzü bir bir sıralayarak...
Yüzümüzde bir tebessüm beliriyor tabi bu arada.. Ne diyelim Gazi bey’in takdimi,yok öyle değil diyecek durum ve ortam yok.
……………….
Sıra geliyor işe. İşin çözümüne.
Elindeki gül demetini uzattıktan sonra bir bir sıralıyor. Kimin ne tür talebi varsa tek tek iletiliyor muhataplarına. Yetki sizde deniliyor..İşi çözecek sizlersiniz. Olmaz demeyin bir formül üretin diyor. Bugün siz yarın biz,bakarsınız sizin de bir işiniz olur biz hallederiz diyor.
Olanları konuşanları bir kenardan izliyoruz. Sözünü alıyor Gazi bey. Bir aksama olmasın diyor. Not edip bir kenarda kalmasın diyor. Sıkı sıkı tembih ediyor.
Hepsi bu kadar mı Gazi bey diye soruyorlar.
Oturun diyorlar çay kahve..İçecek soğuk sıcak hatta açlık varsa yemek...
İşlem çözülüyor ve oradan ayrılıyoruz fındık motor fordla.
Kimi zaman vitesle, arada bir boşa alarak..Yaylanarak..
………………………
İşte Gazi bey’le bir ortam fotoğrafı. Mübalağasız tam anlatıldığı gibi. Karşılama,ağırlama ve uğurlama aktarıldığı gibi.
Bizim birkaç başka ziyaretlerimiz var ki onlar da ayrı bir hikaye.
Bir özelliği;
Bir ikram veya iyilik yaptı diyelim değil mi; hemen peşine düşmez. Aradan uzunca bir zaman geçer. İkramlar izzetler devam ettirilir,arkası kesilmez. Yani bugün bir şey yapıp yarın bir istekte bulunmaz..Kiminin tarzı bu ya,asla uymaz Gazi bey’e.
Rahat talebin nedeni başkaları için olması. Başkalarına bir şeyler istemesi. Kaç kişi diğerleri için kullanır ki bu devirde nüfuzunu.
Bu ayrı bir vasıf,her insanda olmayan bir özellik.İyi bir haslet. Güzel bir huy ve karakter. Bir imkanı eş dost ve arkadaş için kullanmak..Onlar için seferber olmak..
Günümüzdekinin tam aksine..
Külfeti kendinize,nimeti başkalarına..
Kemal GÜL
13.01.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.