HANGİ BAHAR?
HANGİ BAHAR?
(İ)LKBAHAR deyince çevreye bir sıcaklık vurur.
(L)eylekler çatıda güzel çevreyi seyre durur.
(K)ırlangıçlar yuva için çamuru alır, duvara vurur.
(B)ahar geldi, hayvanlar neslin devamı için doğurur.
(A)kan dereler sıcaklık arttıkça zamanla kurur.
(H)er yerde canlılık var;Kuzular, oğlaklar zıplar durur.
(A)ğaçlar uyandı, baksana çevre yemyeşil olur.
(R)ahatı, huzuru… temiz havayı insanlar dışarıda bulur.
Çok şükür.Ne Mutlu bir ilkbahar mevsimine daha eriştik.Payamların, eriklerin,Şeftalilerin gelinlik giymesini özlemediniz mi?Ağaçların yeşile boyanıp, meyveye durmasını istemez misiniz? Güneşin o tatlı bakışını özlemediniz mi?
İlkbahar mevsiminde;Çevrenin değiştiğini,renk renk olduğunu,çevrenin canlandığını göreceksiniz. Bu mevsimde, Güneş bizleri daha çok kucaklamaya, daha çok ısıtmaya başlar.Kollarını bizler, canlılar için daha geniş açar,bizleri altına çağırır.Bizler de gölgeye kaçmadan Güneşin bu güzelliğinden ısısından yararlanır, enerji depolarız.Sadece bizler değil, göçmen kuşlar leylek, kırlangıç Güneşin bu sıcaklığını hisseder taaa uzaklardan koşa koşa gelirler.Leylekler de Güneşin ısısından yararlanmak için damın çatısına çıkar çevrenin güzelliğini seyre dalar, yol arkadaşı kırlangıç da boş durur mu?
Geçen yıl yapmış olduğu yuva yıkılmış olacak ki… Suyun kenarına gidip o yapışkan çamurdan alıp evin uygun köşesine çamurları yapıştırıp yuvasını yapıyor.
Güneş böyle ısı yayar da kuzular, oğlaklar ağılda kalır mı? Baksana kuzular, oğlaklar sevinçten zıplıyor hoş geldin ilkbahar diyorlar.Bu yıl kış mevsimi gerçek yüzünü göstermediği için; kar, yağmur yağmadığından dereler akmaz halde, akan dereler de gürül gürül değil de kuruyacak halde çok az akıyorlar.
Ağaçlar yavaş yavaş kış uykusundan uyanmaya , yapraklarını açmaya etrafı yeşile boyamaya başladılar.Payamlar, erikler, şeftaliler gelinliklerini çıkarıp insanlar için meyveye durmaya başlamışlar bile.
İnsanlar bu güzellikler karşısında evde durur mu?Evler artık dar geliyor, çocuğunu alan yol boyu yapıyor, hafta sonu parka ya da piknik alanlarına giderek ilkbaharın tadını çıkarmaya çalışıyorlar.Tüm bu güzellikleri yaşamak ve seyretmek, canlılarla içi içe olmak için; Sizler de Güneşin bu sıcaklığından yararlanın,sokaklara çıkarak çevreye canlılık katın.Bizler Akdeniz Bölgesinde Hatay’da tüm bu güzellikleri yaşamaya başladık.Ya sizler…
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.