- 998 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
SEÇİM VUKUATLARIM
Efendim bizim lisanımızda ’Suya gidip de susuz dönmek ’ Diye bir tabir vardır. İşte ben bu tabire en güzel örneklerden biriyim maalesef.
Ben var ya ben, seçim zamanlarında giderim sandığa. Tabii ki bir parti lehine oy kullanmak için giderim lakin oyumu kullanamadan, daha doğrusu istediğim parti lehine kullanamadan dönerim sandık başından.
Anlamadınız mutlaka..Anlatayım efendim.
İlk vukuatımın senesi 1990 ile 1996 yılları arası. Yer Kocali Akmeşe Köyü.. Yanlış hatırlamıyorsam genel seçimlerdi. Hanımla birlikte Bizim okulumuzdaki sandığımıza gittik. Sınıfın birinde kurulmuş olan sandığımız önünde uzun bir sıra var ama köy yeri olduğu için herkes tanıyor beni tabii ki.Ayak da sakat olduğundan sandık kurulu başkanı bana ve eşime öncelik verdi. Sıranın en önüne geçtik. Sandık Kurulu başkanı ’ Hocam eşinizle birlikte girebilirsiniz ’ Dedi. Öteki sandık üylerine baktım onlar da ’ Hocam nasılsa aynı partiye oy vereceksiniz buyurun girin ’ Demez mi. Eşimi kolundan tuttuğum gibi daha o ’ Ben başka partiye oy vereceğim ’ Bile diyemeden oy kullanacağımız yere soktum onu. Gerçekten de farklı bir partiye verecekti oyunu. Yani ben ’İlle de benim partiye oy ver’ diye hiç bir müdahelede bulunmayacaktım.
Neyse..Oy pusulalarının ikisini üst üste koyup önce hanımın partisine bastım mührü. Sonra kendi partime mührü basacağıma yine hanımın partisine basmaz mıyım? Yaptığım yanlışı anlar anlamaz içeriden seslendim. ’ Ya ben oyumu yanlış kullandım, bana başka bir pusula verir misiniz ?’ Diye ama tabii ki vermediler. Çaresiz diğer partilere de mührü basarak oyumu geçersiz kıldım.
Bu ilk vukuatım
İkinci vukuatım ise bu seçimlerde oldu. ( 30 MART 2014 )
Büyük oğlumla geldik sandığın bulunduğu okula..Yine sınıfın birinde kurulmuş sandık. Sınıf kapısında en az yirmi kişi sırada. Ben hemen daldım içeri ve ayağımın sakat olduğunu söyledim. Oğlum da görevdeydi ve çok az bir izni olduğunu söyleyerek o da girdi oy kullanmak için. Sınıfta iki ayrı paravan var ve iki kişi aynı anda oy kullanabiliyor. Neyse bana bir miktar pusula verdiler. Ben paravan arkasına girdim. Gözlüğü almayı unuttuğum için pusulalardaki yazıları okumadan direkt parti amblemlerine bakıyorum.
Benim partiyi bulup ilk pusulaya bastım mührü. İkinci pusulaya da bastım. Sonra baktım bir pusula daha var. Kendi kendime ’ Yahu millet oy kullanmayı da bilmiyor. Benden önceki muhterem oy pusulasını burada bırakmış ’ Diyerek üçüncü pusulaya dokunmadan iki pusulayı zarfa koyup zarfı da bir güzelce kapattıktan sonra paravan arkasından çıktım.
Ben çıkar çıkmaz sandık kurulu başkanı içeri girdi ve daha ben zarfımı sandığa atmadan sordu elindeki pusulayla ’ Siz bu seçimde oy kullanmak istemediniz mi? Bu pusulayı niçin burada bıraktınız?’ Cevap verdim adama ’ Arkadaşım..Ben pusulalarımı mühürleyip zarfın içine koydum. Odaya girdiğimde o pusula oradaydı. hatta size söyleyecektim burada fazla bir pusula var diye ama paravanın arkasında oy kullanırken konuşmak yasak olabilir düşüncesiyle ses etmedim’
Sandık kurulunda bize imza attıran bayan öfkelendi.: ’ Yahu ne öküz insanlar var. Adam oy pusulasını bırakıp gidiyor’ Kadının düpedüz benden bahsettiği aklımın ucundan bile geçmeden ’ Çok haklısınız hanımefendi memlekette öküz çok. İnsanımıza oy kullanmayı bile öğretemedik maalesef ’ Diyerek ve daha sonra muhtarlık için de oyumu kullandıktan sonra sınıftan çıktım. Hemen peşimden büyük oğlum da çıktı. O görevine ben de eve doğru yürürken kritik yapıyorum artık.
-Yahu oğlum ne öküzler var memlekette... Ulan alt tarafı iki tane pusula..Biri İstanbul Büyük Şehir Belediye Başkanı, öteki İlçe belediye başkanı için... Millet iki tane pusulayı zarfa koymayı beceremiyor.
Oğlum cevap verdi:
-İki değil üç
-Nasıl üç?
-Büyük Şehir belediye başkanı, İlçe Belediye Başkanı, Belediye Meclisi üyelikleri
-Anaaaaa..Ulan sahi ya...Hay Allah ben beynimi niçin ikiye şartlandırdım ki? Valla bu üçünden biri için oy kullanmadım ben ama acaba hangisi için?
-Ben sandık başkanının elinde gördüm senin paravanın arkasından çıkardığı pusulanın rengini. Mavi bir pusulaydı.
Evet mavi bir pusulaydı benim orada bıraktığım. Nereden aklıma gelmişti zarfa koyduğum pusulalar içinde mavi renkli bir pusula olmadığı halde o pusulanın oraya benden önce gelen tarafından bırakılmış olduğu. Öyle ya eğer benden önce gelen bırakmış olsaydı benim elimde de mavi bir pusula olması gerekmez miydi?
Neticede bu yazıya niçin bir öküz resmi koyduğumu sanırım anlamışsınızdır. Buna artık basiret bağlanması ya da afyonumun patlamamış olması demek mümkün değildi.
Eve gelince emin olmak için baktım: Ben İlçe Belediye Başkanını seçmek için oy kullanmamışım. Suya gitmiş ama sususuz dönmüşüm.
O değil de ya Yalova’da olduğu gibi bizim ilçede de seçim sonucu sadece bir oy ile değişecek olasaydı? Düşünmek bile istemiyorum koskoca bir ilçenin Belediye başkanının kaderinin benim ellerimde olmasını. Ama Allah ömür verir de bir seçim daha görürsem ve o seçimde üçüncü bir vukuata daha imza atarsam???? Maazallah...O zaman hiç kimse ’ Valla trafoya kedi girdi ’ Diyerek de izah edemez olayı.
YORUMLAR
Sevgili Kardeşim,
Bu ne dalgınlık? Hadi kediler seçim olduğunu unutup Mart ayının son günlerini değerlendirmek için trafolara doluşmuşlar, anladık da ,senin de buna benzer bir özel bir fantastik düşüncelerin mi oluştu ne?
Bahar işte bu yüzden belkide en güzel mevsimdir.
Sevgilerimle Kardeşim.
sami biberoğulları
Bu benim kötü bir huyum maalesef. Kafamı bie şeye odaklandırmışsam bir başka alternatif aklıma bile gelmez...
Mesela Okey oynuyorum ve eli açmam için ya mavi ya da kırmızı 12 liye ihtiyacım var. Eğer içimden '' Şimdi bir mavi 12 li gelse '' Diye geçirmişsem oyun açaçacağım kırmızı 12 li gelse bile kat'iyyen almam..Daha doğrusu görmem onu...Kafayı taktım ya maviye...Öyle işte. Bu da benim garipliklerden biri...Kafayı taktım ya iki pusulaya, üçüncüsü aklıma bile gelmiyor)))))))))
Selam ve sevgilerimle.
evet hocam haklısın bir oy bir oydur...bu seçimi hiç unutmayacağım...demokrasi tarihine hilesiz hurdasız muhteşem bir seçimdi diye geçecek..saygılar
sami biberoğulları
O beğenmediğimiz bir tek oyun ne kadar önemli olduğunu Yalova örneğinde gördük. Demek ki alt tarafı bir oy dememek lazımmmış.
Sandıktan çıkan sonuca gelince: Umarım genel seçimler öncesinde muhaletefe '' Daha iyi hazırlan '', iktidara da '' Şımarma, kendine gel '' Şeklinde gitmiştir mesajlar.
Selam ve saygılarımla.
Bu seçimde nasıl oy kullanılacağını tv de izlemiştim iyiki. Ben de muhtarlık ve diğerlerinin oy kullanacağım yerleri karıştırdım. Millet sanki beni izliyordu, heyecanlandım.
Neyse oyumu karıştırmadan kullandım ama yerine gittiğinden emin değilim. Bu seçim gerçekten şaibeli.
teşekkürler paylaşım için,
insanız, bazen şaşırıyoruz,
selâmlar..
sami biberoğulları
Seçime gelince: Şaibeli seçimlerimize bir tane daha eklendi diye bakıyorum ben...
Selam ve sevgilerimle.
hocam herkes yapıyor da itiraf eden az bulunuyor, Allah hepimizi dürüst ve kibirsiz insanlar eylesin, insanın kendi hatasını cesurca anlatabilmesi bir erdem bu devirde
Saygılarımla
Öküzler ise bambaşka, sizle hiç ilgisi yok onların, bolca yeyip geviş getirirler
ytulin tarafından 4/2/2014 10:50:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
ytulin tarafından 4/2/2014 10:51:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Tek tesellim İyi ki birileri bana '' Oyumuzu nasıl kullanacağız '' Diye sormadı. Yoksa benim dışımda daha pek çok insan sadece iki pusula koyabilirdi zarfa....))))))))
Selam ve sevgilerimle.
hocam ben sustum ve gülerek ayrılıyorum sayfanızdan resme baktım ama pekte benzerlik göremedim saygılarımla
sami biberoğulları
İki resim arasında benzerlik göremezsin zaten. Benzerlik cisim benzerliği değil, ruh benzerliği oldu maalesef)))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Güzel bir yazı hocam ,dalgınlıkla hepimizin yapabileceği birşey fakat siz kendinizi iki pusulaya şartlandırmışsınız saygılarımla.
sami biberoğulları
Pek de affedilir bir dalgınlık değil...Hele de öyle bir dalgınlıktan sonra yaptığım yorumlardan sonra.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
İyi ki benim oyum sonuç üzerinde olumlu ya da olumsuz bir etki yapmadı.
Selam ve sevgilerimle.
Bununla geçmiş olsun hocam tecrübelerinizi biriktirip bize yol su elektrik olarak döndürüyorsunuz :) Bende bugünki gafımı anlatayım gözüm pc de, yanımda başka bir arkadaş işle ilgili konuşuyoruz o esnadada şoför arkadaşlardan biri geliyor bürodaki diğer arkadaşlara mal bildiriminde bulunmak istediğini söylüyor.Sonra neden mal bildiriminde bulunduğunu" para çaldım mal bildiriminde bulunacağım" diyor.Ben öyle duyuyorum kulağımamı inanayım şoförün ağzından çıkanamı tabiki kulağıma inanmadım(çok zekiyim çünkü ben nasıl olur yaaa bunda bir tuhaflık yokmuyu o an düşündüm, çok şükür:))) çünkü benim kafa başka yerdeydi göz öyle kulakta kendi şarkısını söylüyor derken adamcağız "araba aldım mal bildiriminde bulunacağım" diyor benim kulak translate ise "para çaldım mal bildiriminde bulunacağım" diye çeviriyor cümleyi.Para, araba şimdi birazda hızlı konuşan bir insan düşünün çalmak, almak bunuda unutmayın ve tüm suç benim sağır kulağınmı bunuda vicdanınıza bırakıyorum hocam :))) Sevgi ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.