HESAP SORMA YERİ…
HESAP SORMA YERİ…
30 Mart tarihinde önüne konulur sandık,
Doğru dürüst kişileri seç ki,deme kandık.
Seçimini iyi yap sonra demeyesin yandık.
Hesap sorma yeri olan sandıkta uyandık.
Asıl hesap dünyada değil ahirette verilir.
Ahret için bu dünyada önüne iki yol serilir.
Doğru dürüst olunursa mutlu sona erilir.
Bu dünya değil,ahiret hesap verme yeridir.
Babası okuldan dönen oğluna ve kızına sorar:
_Oğlum, kızım bugün okulda neler gördünüz. Kitaplarınızı,defterlerinizi getirin bakalım.Dersin,Ödevlerinin sorulacağını bilen çocuklar okulda dersleri dikkatlice dinler,yazılarını güzel yazarlar.Gördükleri konular ile ilgili soruları da yanlışsız cevaplarlar.Hesap sorulacağını bilen öğrenciler planlı,programlı şekilde günübirlik derslerine çalışırlar.Velileri de evde dersleri ile ilgili her gün kontrol yapar, hesap sorulduğundan çocuklar ödevlerini dikkatlice yaparlar.
Derse giren öğretmen bütün öğrencilerin ödevlerini günü birlik kontrol eder, ödevi yapıp yapmadıklarını sorar.Hesap sorulacağını bilen öğrenciler ödevlerini evde velilerinin kontrolü ile planlı programlı şekilde dikkatlice yaparlar.Öğretmenlerinden tebrik alıp, sınıfı da başarı ile geçerler.
Ayın on beşi geldiğinde adam ATM den maaş sorgulaması yapar,çalıştığının karşılığı maaş yatar,maaşını çeker.Telefon,elektrik,su borcu sorgulaması yapar, faturaları zamanında yatırdığı için borç çıkmaz, yine de her ihtimale karşı hesap sorgulaması yapar.Maaşını alıp bakkala uğrar, selam kelamdan sonra bu ayın hesabını sorar.Bakkalcı hesap defterini açıp borcu hesaplar.Hesabın hepsini kapatıp,adam da bakkalcı da çok memnun olur.Maaşı alan adam hesaplarını ödediğinden kuş gibi hafifler.Evin hanımı her ay evin gerekli ihtiyaçlarını aldığından, gereksiz harcama yapmadıklarından evdeki hesap bakkala uyar. Bakkal;Şeffaf, dürüst olduğundan her ay alışverişi buradan yaparlar.Hesap sorulur biri olduğundan bir çok müşteri bu bakkalı tercih eder,her ay müşterilerin de kafası rahat olur.Müşteriler gününde ödeme yapıp hesap sorduklarından borç yükünden kurtulmuş olarak diğer aya kuş gibi hafiflemiş olarak girerler.
Planlı programlı yaşayan bu adam ev ortamından, okuldan, bakkaldan çok memnundur.Çünkü; hesap sorduğunda karşı taraftan açık, şeffaf kendini ikna edici cevaplar alıyordu.Bu da güvenin tazelenmesini sağlıyor, ama:
Yaşadığı mahallede evinin önündeki, mahalledeki çöpler alınmıyor, mahallede sular çok kesiliyor, yollar toz toprak…Mahallenin muhtarını istediği zaman yerinde bulamıyor,mahallenin sorunlarını dile getirmek için komşuları ile muhtarın yanına gittiklerinde muhtarı bulamıyorlardı.Belediye başkanının yanına gittiklerinde de belediye başkanını yerinde bulamıyorlardı…
Hayatında mutlu, planlı, programlı olan bu kişi bu olumsuzluklar karşısında da hesap sorması gerekirdi.Evinde çocuklarına, okulda öğretmenlere, mahallede bakkala hesap soruyor ise;mahallede muhtara,ilçede de belediye başkanına hesap sorabilmeliydi.Hesap sorma yeri olmalıydı.Arkadaşları ile bir araya gelip, hesap sorma için toplandılar.5 yılda bir hesap soruluyordu.İşte bu Pazar sandıkta hesap sorulacaktı.Arkadaşları ile toplanıp mahallede, ilçede, büyükşehirde halka en iyi hizmetleri yapacak, doğru, dürüst, hesap sorulabilir kişiler üzerinde fikir birliğine vardılar.30 Mart 2014 tarihinde de hesap sorma yeri olan sandıkta;Hizmet yapacak, doğru,dürüst, hesap sorulur kişileri seçmek için ant içtiler.İşte bu hesap sorma gününde tüm halka; Doğru,dürüst,halka hizmet yapacak kişileri seçmek bunlara oy vermek için büyük görev ve sorumluluklar düşmektedir…Sizlerden de 30 Mart 2014 tarihinde bu görev ve sorumluluğu yerine getirmenizi rica eder,seçilecek kişilerin hayra vesile olmasını niyaz ederim…
Asıl hesap sorulacak yer için ne gibi hazırlıklar yapıyorsunuz? Önemli olan gerçek hesap sorma yeri için kendimizi hazırlamalı; Doğru,dürüst,görev ve sorumluluklarını bilen kullar olmalıyız.Bu dünyada ve gerçek hesap sorma yerinde hesabını verebilen kullardan olma temennisi ile…
25.03.2014
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.