CEMRELERDEN SONRA…
CEMRELERDEN SONRA…
Cemreler düşünce havaya, toprağa, suya.
Bir güzellik gelir görülen her yere, dağa, bağa.
Demlenmiş çay konulmayı bekler bardağa.
Bahar gelince, bir hareketlilik gelir her ocağa.
Gök mavi, yaprak yeşil, toprak canlı,
Baksana her canlı çok hareketli.
Yerinde duramaz oldu delikanlı.
Kanı durdurmuyor bu yüzden heyecanlı.
Cemrelerden sonra yeşerir her yer,
Kuzular oynar, koyun süt için ot yer.
İnsanlar baharın bu güzelliğini seyreder.
Soğuklar kırılır, buralara veda eder...
Cemreler düştü. Nasıl havalarda bir değişme görüldü mü? Hissetiniz mi baharı? Havalar biraz soğudu ama bu soğuma sizleri korkutmasın.Güneş yüzünü bir gösterir ise baharın keyfine demeyin.Yakında kokusunu duyacaksınız çiçeklerin,otların.Gördünüz mü pembe pembe açmış payamları, mis gibi koku yayan çamları, cıvıl cıvıl öten kuşları…
Evet evet, her tarafta bir bahar sevinci var. Görmemek, katılmamak elde değil.İnsanı çağırıyor, içine çekiyor bu bahar mevsimi.İnsan bakmadan edemiyor çiçek açmış payamlara, bal için bal özü toplayan arılara, süt için annesinin peşinden koşan kuzulara…
İşte bunlar;İnsanı huzura erdiriyor, iyi ki geldin bahar dedirtiyor.Dağlara gitmeden;Sümbül, nergis kokusunu çeker olduk.Bir de o dağlara çıksan, görsen o güzelliği.Kuş seslerini, kekliğin ötüşünü, sümbülün kokusunu… Yakından görsen, yaşasan…
Ağaçlar tomurcuklanmaya başlamış, Güneş bir iki gün daha kollarını kuvvetlice açsa, o tohumlar açacak.Bülbül dut ağaçlarının yaprak açmasını, meyveye durmasını bekliyor. Bülbüle sabret bir iki hafta sonra yemyeşil olur ağaçlar, sen de muradına erer bol bol dut yersin diyoruz.Sanki bizi anlıyor gibi kafasını sallıyor, bahara eşlik ediyor.
Bahar günlerinin en güzel yanlarından biri de, çocukların toprak ile iç içe olması, insanların bahçede oturup Güneş ışığından istifade etmesi, çayını yudumlayıp içmesi, ikindiye doğru da yol boyu yapması, baharı yaşamasıdır.Tabi ki bu mevsimde yapacaksın tüm bunları.Kış mevsiminde yapayım desen havalar soğuk olur, yaz mevsiminde yapayım desen sıcak olur ağaç gölgesini ararsın.
İşte bahar mevsimi bütün güzelliği ile kollarını açmış insanları kendine çağırıyor, beni yani baharı doya doya yaşayın diyor.Biz de Bahar mevsiminin bu güzel davetini geri çevirir miyiz? Çıkıyoruz bahçeye, demliyoruz çayımızı, yudumlarken çayı , çocuklar da orada toprak ile oynuyor, ev yapıyorlar.Baharın bu güzelliğinden dolayı teşekkür ediyor, sizin de doya doya yaşamanızı istiyoruz.
İyi baharlarda, iyi havalarda, iyi günlerde karşılaşmak dileğiyle…
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.