- 841 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
KADINLARA RAĞBET
Merhabalar;
Bu defterde 7 yılı aşkındır yazıyorum.Benim gördüğüm olay şiir okumak yazmak değil,kadınların şiirlerini beğenmek ve yorum yazmak olmuş.Tabii müstesnalar hariç.Adam giriyor sayfaya şiiri okuyor çıkıyor.Beğenmediysen yaz oraya ya.Veya beğeni yap.Ama kadın şairelere şiir bir şeye benzemese dahi güzel diyip 5 puan veriyorlar.Bu duruma bir insan olarak üzülüyorum.Bu bencillikten insanımız kendisini kurtarmalıdır.
İnsanımızın bilinçlenmesi gerekir artık.Ülkemizde yıllardır televizyon var.Fakat insanımızın bilincini gelişmelere fark ettirecek ve sıçrama yapmaya yönelik program sayısı yok denecek kadar az diyebilirim.
Onun için insanımız sahte din anlayışı başta olmak üzre çeşitli uyutucu formüller ile uyutula gelmiştir...Oysa gerçek din,insanı oluşturan,geliştiren ve değiştiren bir yapıdır,anlayana..Allahımız kuranda bazı insanlardan bilgi yüklü eşekler diye bahseder.İnsan doğa gibidir.Oluşur gelişir ve değişir.Doğada ve Allahımız da her an yeni bir şen’de(değişimde)dir.Bu dahi ayettir.Akıl karanlıkta göremeyen göz gibidir ona akıla nakil bilgi gerek ki akl etsin.Kişinin veri tabanı anne karnında ve çocukluk yıllarında aldığı eğitim ve öğretimle başlar.Oluşur.. Bunlar onun değerlere vereceği yargıları olur tekamül yolunda.Ama bazı şeyler kendi yargıları ile uyuşmadığını fark ettiği anda kişi arayışa girer ve kendini geliştirmeye yönelir.
İnsanımız sevgi ile beğeniyi dahi karıştırmış ve beynine nefsi hakim olmuş bir vaziyette yaşıyor iken onun beynine ruhunun hakim olması için,kişi önce değer yargılarını değiştirecek bilinç sıçramısını yaşayacak safiyete ermeli,yani fark ettiği anda özüne yönelmeli ve her şeyi içinde aramalı.Kendinde aramalı ve kişi bu dünyada İnsan olmak için,Allahımızın halifesi olmak için mücade vermelidir.Aksi halde,nefsani durumlar sonucu insansı olarak sonsuza kadar yaşar gider.Bu dünya da bu fırsat kaçmamalıdır.
Selam ve sevgilerimle..
HASAN BELEK 14/03/2014
YORUMLAR
Merhaba,
Bu yazıda birbiriyle ilgili olmayan konular var. Her birini ayrı ayrı değerlendirmek
bu yazının bütünlüğünü bozuyor. Ancak değinilen konular diş dokunur türden.
"bilinçlenme,kötü alışkanlıklar ,din istismarı,nefis ,yorumda tek gözlü olamk...)
Her şeye rağmen yazı işime geldi doğrusu.
Teşekkür ederim saygılar.
hayatyolu
Olumsuz yorumlara katlanamayan çok insan var burada. O yüzden belki de bakıp çıkıyor insanlar. Bir vatandaşın yazısına olumsuz yorum yazmıştım da veryansın etti. Beğenmediysen yorum yazma, filan dedi. Oysa eleştirilere açık olmalıyız ki daha güzelini ortaya koyabilelim. Eğer insanların beğenisine bir şeyler sunuyorsak beğenilmeme ve olumsuz yorum alma durumlarına da katlanmak gerek. Misal bu yazı: "dağdan kestim kereste..." dercesine bir yerden almış başka bir yere vurmuş. Konu bütünlüğü yok. Ha tabi bayanların şiirlerine yapılan pohpohlamalar konusunda hem fikiriz.